تست بارداری با اثر انگشت

53 47,383

برخی زنانی که پیش از انجام آزمایش احتمال می دهند باردار هستند، ممکن است بخواهند تست بارداری با اثر انگشت را به صورت آنلاین انجام دهند. با توجه به این که اثر انگشت هر فرد منحصر به فرد است، به نظر می توان به سادگی با کمک اسکن انگشت، بارداری را تشخیص داد. متاسفانه، تست های اثر انگشت به اندازه تست‌ های بارداری خانگی دقیق نیستند و بیشتر جنبه سرگرمی دارند.

تست‌های آنلاین اثر انگشت بارداری برای سرگرمی و تشخیص جنسیت جنین طراحی شده‌اند. به این ترتیب، تعجب آور نیست که نتایج آزمایش در 50 درصد مواقع دقیق باشد. برخی سایت ها نیز پرسشنامه ای ارائه می دهند که بر اساس پاسخ های کاربران درباره احتمال باردار بودن آن ها اطلاعاتی می دهد و آن ها را به انجام تست بارداری خانگی راهنمایی می کند. با این حال، اگرچه اسکن انگشت در اپلیکیشن‌ها، حرفه‌ای و واقعی به نظر می‌رسد، ولی تشخیص بارداری از طریق اثر انگشت غیرممکن است.

چرا اثر انگشت نمی تواند بارداری را تعیین کند؟

اثر انگشت ممکن است بتواند اطلاعات زیادی در مورد اشخاص ارائه دهد، اما نمی تواند تعین کننده بارداری باشد، زیرا اثر انگشت، هورمون بارداری (hCG) ترشح نمی کند.

طبق گفته انجمن بارداری آمریکا، گنادوتروپین جفتی انسانی یا hCG، هورمونی است که در هنگام بارداری افزایش می یابد. به همین دلیل، وجود hCG همان چیزی است که تست های بارداری برای تعیین باردار بودن یا نبودن زنان استفاده می کنند. اما از آن جا که پوست و به ‌ویژه اثر انگشت نمی‌تواند هورمون‌های hCG ترشح کند، توانایی تعیین بارداری از طریق اسکن اثر انگشت وجود ندارد.

تست بارداری با اثر انگشت

چگونه می توان بارداری را تعیین کرد

برای تعیین بارداری دو نوع تست وجود دارد، تست بارداری با استفاده از نمونه ادرار و نمونه خون.

آزمایش‌های خون و ادرار تنها آزمایش‌هایی هستند که به ‌طور دقیق باردار بودن یا نبودن زنان را نشان می‌دهند، زیرا هر دو آزمایش وجود هورمون گنادوتروپین جفتی انسانی (hCG) را تشخیص می دهند. hCG نشانگر بارداری است، این هورمون تنها زمانی در بدن تولید می شود که تخمک بارور شده در رحم کاشته شده باشد.

آزمایش ادرار با ادرار کردن روی اپلیکاتور به طور مستقیم یا فرو بردن نوار کاغذ در ظرف نمونه ادرار انجام می شود. کیت، ادرار را جذب می کند و پس از چند دقیقه نتیجه آزمایش مشخص می شود.

در آزمایش‌ خون بارداری نمونه خون به آزمایشگاه ارسال می‌شود و وجود هورمون hCG بررسی می‌شود. در حالی که هر دو آزمایش بسیار دقیق هستند، احتمال خطای انسانی در نتایج آزمایش ادرار وجود دارد، بنابراین آزمایش خون برای تایید بارداری معتبرتر است.

اطلاعات مربوط به اثر انگشت

اگرچه اثر انگشت ممکن است نتواند بارداری را تعیین کند، ولی اطلاعات بسیاری را آشکار می سازد. به همین دلیل یک سازمان بزرگ به تفسیر اطلاعات اثر انگشت اختصاص داده شده است.

اثر انگشت زمانی شکل می گیرد که مغز شروع به رشد می کند (در دوران جنینی). به این ترتیب، اثر انگشت با نئوکورتکس مغز یعنی ناحیه ای که عواطف و توانایی های شناختی را کنترل می کند به هم مرتبط هستند. در مواردی که نوزاد از آنسفالی رنج می برد یا بدون مغز متولد می شود، اثر انگشت وجود نخواهد داشت.

اثر انگشت از این نظر منحصر به فرد است که برای هر انسانی از جمله دوقلوهای یکسان نیز متفاوت است. با این حال، در اثر انگشت هر فرد ویژگی هایی وجود دارد، به گونه ای که با بررسی آن می‌توان به نقایص هنگام تولد و بیماری قلبی پی برد. حلقه‌ها و مارپیچ های اثر انگشت حتی می‌توانند جنسیت فرد را نیز آشکار کنند.

بنابراین شاید اثر انگشت خیلی منحصر به‌ فرد باشد، ولی بدون وجود برخی داده‌های از پیش‌تعیین شده، کمکی به شناسایی فرد نمی‌کند. دانشمندان موفق شده‌اند با تحلیل شیمیایی اثر انگشت، جنسیت اشخاص را شناسایی ‌کنند.

تیمی از پژوهشگران دانشگاه آلبانی روشی را ابداع کرده‌اند که از ترکیبات شیمیایی اثر انگشت برای تعیین جنسیت استفاده می‌کند. پژوهشگران دریافتند که تفاوت ظریفی میان غلظت آمینو اسید در پوست زنان و مردان وجود دارد و سطح آمینو اسید عرق زنان دو برابر سطح آمینو اسید در عرق مردان است.

خلاصه مطلب

اگرچه می توان اطلاعات بسیاری از اثر انگشت به دست آورد، ولی تعیین بارداری از این طریق غیرممکن است. از تست‌های آنلاین بارداری با اثر انگشت برای اهداف سرگرمی استفاده می شود. بنابراین برای تشخیص بارداری از تست‌های معتبر و واقعی استفاده کنید.

3.3 33 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
53 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین رای بیشتر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات