انواع آزمایش خانگی بارداری (بخش اول)

1 4,711

انواع تست خانگی بارداری

قبل از اختراع کیت تست بارداری، از روشهای خانگی برای بررسی بارداری استفاده می شد. افرادی که در قرون وسطایی زندگی می کردند به کیت های آزمایش بارداری دسترسی نداشتند و مجبور شدند به روش های ابتدایی اعتماد کنند.

بسیاری از این آزمایشات طبیعی حاملگی هنوز هم بسیار مفید هستند زیرا به راحتی با کمک چندین چیز که به راحتی در خانه ها موجود هستند، انجام آنها بسیار آسان است. در ادامه روشهای مختلف درمانی خانگی را برای تست بارداری یاد بگیرید.

فواید تست بارداری خانگی

یکی از فواید استفاده از روش های درمان های خانگی این است که شما نیازی به تست های بیبی چک ندارید و می توانید بدون هزینه ی خاصی این تست ها را انجام دهید.

همچنین شما می توانید با استفاده از موادی که به راحتی در خانه موجود است این تست ها را انجام دهید.

این مساله را مد نظر داشته باشید که قطعا مطمئن ترین راه مراجعه به پزشک و انجام آزمایش خون بارداری است؛ اما این روش ها نیز برای دریافت جواب های زودهنگام مناسب هستند. بیشتر آزمایش های خانگی با تست ادرار انجام می شوند؛ برای این کار شما باید ادرار صبح تان را جمع آوری کنید و باید دقت کنید که آزمایش را روی اولین ادرار انجام دهید.

انواع آزمایش های خانگی بارداری

در ادامه انواع تست های بارداری خانگی را توضیح می دهیم:

1. تست شکر

انواع تست خانگی بارداری

انواع تست خانگی بارداری

یکی از رایج ترین آزمایش ها برای تست بارداری؛ تست شکر است. برای این آزمایش به محض بیدار شدن از خواب، ادرار خود را جمع آوری کنید. یک قاشق غذاخوری شکر را درون ظرف ادرار بریزید و صبر کنید.

اگر باردار باشید؛ شکر در ادرار حل نمی شود و مانند یک توده در ظرف باقی می ماند. ادرار خانمهای باردار دارای هورمون hCG (گنادوتروپین کوریونی انسانی) است که مانع حل شدن شکر می شود. اگر شکر به سادگی در ادرار حل شود یعنی شما باردار نیستید.

2. تست بارداری با خمیر دندان

خمیردندان یک ماده ی جدید برای آزمایش طبیعی بارداری است. این آزمایش باید با خمیر دندان سفید انجام شود و خمیردندان هایی که دارای رنگ هستند پاسخ درستی به شما نمی دهند.

برای این آزمایش، اولین ادرار صبح را داخل ظرف جمع آوری کنید. دو قاشق غذاخوری خمیر دندان را درون ظرف بریزید و به اندازه یک قاشق غذاخوری از نمونه ادرار را روی آن بریزید و صبر کنید.

در صورت بارداری، خمیر دندان با ادرار واکنش نشان می دهد و آبی می شود. همچنین ممکن است کف کند.

در صورتی که باردار نباشید؛ هیچ واکنشی رخ نمی دهد. چند نکته درباره ی این آزمایش وجود دارد؛ هیچ دستور خاصی برای اضافه کردن میزان دقیقی از ادرار به خمیر دندان وجود ندارد و این میزان گفته شده حدودی است. همچنین ممکن است مدت زمان لازم برای بروز واکنش متفاوت باشد.

انواع تست خانگی بارداری

3. تست بارداری با صابون

این آزمایش بسیار ساده و مفید است. تقریبا شما می توانید از هر نوع صابون برای این آزمایش استفاده کنید و ربطی به ساختار، رنگ یا رایحه ی آنها ندارد.

برای انجام این آزمایش، صابون را درون یک کاسه قرار دهید و 2 قاشق غذاخوری از نمونه ادرار جمع آوری شده صبح را روی صابون بریزید. اگر کف و حباب ظاهر شد، شما باردار هستید و اگر هیچ واکنشی اتفاق نیفتاد باردار نیستید.

4. تست بارداری با پودر خردل

اگر پریود شما به تاخیر افتاده و به باردار بودن خود مشکوک هستید، می توانید از تست پودر خردل استفاده کنید، برای این کار باید وان حمام را پر از آب کنید؛ نصف فنجان یا کمی بیشتر پودر خردل را درون آب گرم بریزید. حدود 20 تا 25 دقیقه در وان غوطه ور شوید و سپس خود را بشویید. برای این تست باید 2 تا 3 روز صبر کنید. از آنجایی که پودر خردل به القای دوره پریود کمک می کند؛ اگر بعد از زمان گفته شده پریود نشدید، احتمال باردار بودن تان هست. چنانچه پس از این زمان پریود شدید، باید به دنبال علت دیگری برای تاخیر دوره عادت ماهانه تان باشید.

5. تست بارداری با شامپو

این آزمایش مانند تست خمیر دندان و صابون راحت است و به هیچ ابزار تخصصی نیاز ندارد و نتیجه خیلی زود مشخص می شود.
برای این کار، دو قطره شامپو را در یک کاسه تمیز بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید تا یک محلول درست شود. برای جلوگیری از کف کردن به آرامی آن را هم بزنید. سپس چند قطره ادرار صبحگاهی را به آن اضافه کنید.

اگر محلول شروع به کف کردن یا ایجاد حباب کرد؛ این نشانه یعنی احتمالا شما باردار هستید. در غیر اینصورت باردار نیستید. دقت کنید که برای این آزمایش ممکن است حل کردن ابتدایی آب و شامپو سبب ایجاد کف و حباب شود و شاید نتیجه ی اشتباهی را به شما دهد.

انواع تست خانگی بارداری

6. تست بارداری دتول

دتول یک ماده ی ضد عفونی کننده است که برای درمان بریدگی ها و کبودی های جزئی در خانه استفاده می شود. این ماده همچنین برای انجام آزمایش بارداری طبیعی استفاده می شود.

برای انجام این آزمایش، یک قاشق غذاخوری دتول را درون لیوان بریزید و 3 قاشق غذاخوری ادرار صبحگاهی را به آن اضافه کنید. نسبت دتول به ادرار باید 1 به 3 باشد. پس از 5 تا 7 دقیقه، نتیجه مشخص می شود.

اگر ادرار از دتول جدا شود و یک لایه در بالای ظرف تشکیل شود یعنی باردار هستید. اگر محلول مخلوط شود و از هم جدا نشود، نتیجه منفی است یعنی باردار نیستید.

7. تست بارداری با نمک

انواع تست خانگی بارداری
انواع تست خانگی بارداری

نمک یک ماده ی بسیار موثر برای آزمایش بارداری طبیعی است. مزیت اصلی آن در این است که این آزمایش یکی از ارزان ترین و قابل اعتماد ترین آزمایش ها برای تست بارداری است.

برای این کار، یک لیوان تمیز را بردارید مقدار کمی نمک را داخل آن بریزید. اگر توده ی سفید خامه ای شکل گرفت؛ یعنی شما باردار هستید و اگر هیچ واکنشی مشاهده نکردید، نتیجه ی تست بارداری منفی است.

8. تست بارداری با سرکه

انواع تست خانگی بارداریانواع تست خانگی بارداری

سرکه نوعی اسید است که رقیق شده و ماده ی مهمی است که در تهیه برخی از غذاها و خوراکی ها نیز استفاده می شود. همچنین برای تست بارداری نیز قابل استفاده است. می توانید از سرکه سفید استفاده کنید که به راحتی در دسترس است.

برای انجام این آزمایش؛ مقداری سرکه را درون لیوان بریزید و نمونه ادرار صبحگاهی را به آن اضافه کنید. محلول را به مدت 5 دقیقه کنار بگذارید. هر گونه تغییر رنگ در سرکه نشانه بارداری است. اگر تغییری مشاهده نکردید پاسخ منفی است.

نمونه ادرار را به آرامی به سرکه اضافه کنید تا از تشکیل حباب جلوگیری شود. حباب و کف کردن می تواند روی نتیجه اثر بگذارد.

انواع آزمایش خانگی بارداری (بخش دوم)

3 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین رای بیشتر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات