7 دلیل برای خاک بازی کودک

0

یکی از دوستانم همیشه همراهش ضد عفونی کننده دست داشت؛ نه اینکه تصور کنید با شروع کرونا این کار را آغاز کرد. او پیش از بیماری کووید نیز از مواد استریل کننده استفاده می کرد. یک اسپری ضد عفونی کننده روی داشبورد ماشین، یکی پیشخوان آشپزخانه و یکی هم همیشه در کیفش بود.

او مدام دستان خودش و فرزندانش را اسپری می کرد. پس از ورود و خروج به هر فروشگاهی، دست دادن با کسی و حضور در هر جمعی از این مواد استفاده می کرد. با این وجود بچه های او همیشه آبریزش بینی یا گاهی مریضی های جدی تری داشتند که آنها را در خانه نگه می داشت.

او متوجه نشد که چرا آن ها بیمار می شوند؛ اما می دانید چرا؟

بله در حالی که او همه میکروب‌ های بد را از بین می‌ برد، میکروب ‌های خوبی را هم که بچه‌ ها برای تقویت ایمنی به آن‌ ها نیاز دارند، نیز از بین می‌برد. زمانی که دخترم در کودکی به چندین آلرژی غذایی مبتلا شد و پزشک اطفال به من توصیه کرد که «به او اجازه بدهم در خاک بازی کند». پژوهش های زیادی انجام دادم. من مطمئن هستم که قبلاً فواید بازی در خاک را برای سلامتی شنیده اید و اینکه چقدر زیادی تمیز بودن مضر است. اما شاید این 7 مزیت دیگر بازی کودکان در خاک را نشنیده باشید.
ما در ادامه فواید اعجاب انگیز خاک بازی را به شما توضیح می دهیم.

1. بازی در خاک بچه ها را تشویق می کند تا خلاق تر باشند و تخیل آنها فعال تر باشد

وقتی کوچک بودم، من و بچه های محله در یک توده خاکی بزرگ در انتهای خیابان مان بازی می کردیم. ما وانمود می ‌کردیم که چهره‌ های جنگ ستارگان ما در سیاره‌ای جدید فرود آمده‌اند. ما حفره ها و تونل ها را حفر کردیم و ساعت ها وقت صرف ساختن این دنیای جدید کردیم، امیدوار بودیم که دارث ویدر آن را پیدا نکند. برخی از بهترین خاطرات دوران کودکی من از آن انبوه خاک ناشی می شود.

2. بازی در خاک به رشد هر پنج حواس کمک می کند

بچه ها حس لامسه خود را در حال بازی در خاک توسعه می دهند، اما آن ها همچنین به صدای پرندگان در درختان یا کامیون هایی که در خیابان غوغا می کنند گوش می دهند. آن ها ماهیچه های چشم خود را کش می دهند تا ملخ را ببینند و زمین را بو می کنند و گاهی اوقات آن را نیز می چشند (که طبق کتاب جک گیلبرت و راب نایت، کثیفی خوب است، خوب و حتی مفید است). بچه ها نسبت به بیرون بودن محیط اطراف خود آگاهی پیدا می کنند.

3. بازی در خاک مزایای بیشتری برای سلامتی دارد

بدن کودکان ما نه تنها در برابر میکروب ها ایمنی ایجاد می کند، بلکه بدن آن ها ویتامین D را از نور خورشید تولید می کند که استخوان ها را تقویت می کند و برای رشد مهم است. آن ها همچنین ریه های خود را از هوای تازه پر می کنند و مهارت های حرکتی ظریف و درشت را توسعه می دهند، حفاری می کنند و در خاک بازی می کنند.

7 دلیل برای خاک بازی کودک

4. بازی در خاک، عشق به فضای باز را آغاز می کند

یک روز، زمانی که بچه‌ هایم در چمن‌ ها می ‌چرخیدند، شاهین بزرگی به سمت پایین سرازیر شد، یک پرنده را ربود و آن را به درختی برد، جایی که مانند لباس خیس از بند، چنگال ‌های پرنده بزرگ ‌تر آویزان بود. سوالات مطرح شد. “چرا یک پرنده می خواهد پرنده دیگری را بخورد؟” “آیا او آن را می خورد یا فقط نگهش می دارد؟” مشاهده این رویداد باعث جذب پرندگان شکاری و سفرهای بیشتر به بیرون به امید دیدن دوباره شاهین شد.

5. بازی در خاک به خواب بیشتر و بهتر بچه ها کمک می کند

همه ما می دانیم که فعالیت بدنی برای بدن مفید است، اما به ویژه برای رشد عضلات و استخوان ها مفید است. سوزاندن انرژی، بازی در خاک و استنشاق هوای تازه نیز کودکان را خسته می کند. خواب عمیق تر و کامل تر پاداش شماست. فقط در مورد آن فکر کنید: اگر زمانی را صرف باغبانی کرده اید، می دانید که پس از اتمام کار چقدر احساس خستگی می کنید.

6. بازی در خاک می تواند استرس و اضطراب را کاهش دهد

طبیعت ارزش ترمیمی دارد. با محدودیت ‌های کمتر و ساختار کمتر، بچه‌ ها این آزادی را دارند که در فضای باز کاوش کنند و خلق کنند. مطالعات نشان داده ‌اند که بودن در طبیعت استرس را کاهش می ‌دهد و برای بچه ‌هایی که از مهدکودک یا پیش ‌دبستانی به خانه می ‌آیند (تا بچه‌های مدرسه ای و دانشگاهی)، این فرصت را به آن ها می‌دهد تا در کمتر از 10 دقیقه در روز از استرس و اضطراب خارج شوند.

7. بازی در خاک و کثیف شدن سرگرم کننده است!

یک روز، صحبت دخترم را با یکی از دوستانم شنیدم در حالی که آن ها در پایین یک سرسره زمین بازی زانو زده بودند و خاک را با بیل های پلاستیکی جمع می کردند و آن را روی سرسره می پاشیدند، دوستش گفت: “مامانم می گوید اگر زانو هایم کثیف است، به این معنی است که به من خوش گذشت.” این حقیقت است! بازی در خاک، نامرتب شدن و آمدن به خانه با بوی بیرون از خانه معمولاً به این معنی است که کسی اوقات خوبی را سپری کرده است.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات