مزایای اسکوتر سواری برای کودکان نوپا

0 71

اسکوتر وسیله ای هیجان انگیز و سرگرم کننده است که نه تنها برای فعالیت کودکان در فضای بیرون مفید است، بلکه راهی عالی برای ایجاد مهارت های حرکتی قوی و احساس استقلال به حساب می آید. در ادامه به توضیح فواید اسکوتر برای کودک نوپا پرداخته شده است.

اسکوتر سواری ورزشی عالی است

بر اساس CDC تنها حدود 24 درصد از کودکان بین 6 تا 17 سال، میزان فعالت توصیه شده روزانه (یعنی 60 دقیقه) را انجام می دهند. در نتیجه، تعداد کودکان مبتلا به عارضه چاقی و دیابت در حال افزایش است.

تشویق روزانه کودکان به انجام تمرینات ورزشی برای تقویت قلب بسیار مهم است، امروزه در دنیای وسوسه انگیز دیجیتالی (تلویزیون، رایانه و تبلت) تحرک لازم است. اسکوتر به فرزند شما کمک می‌کند تا برخی ورزش‌های مهم را انجام دهد و سرگرم شود.

اسکوتر سواری به توسعه مهارت های حرکتی کمک می کند

اسکوتر سواری از مهارت‌های حرکتی ظریف و درشت استفاده می‌کند. کودک شما باید با پاهای خود از زمین بلند شود، پشت خود را ثابت و صاف نگه دارد و دسته اسکوتر را بگیرد.

هر فعالیتی که در آن کودک نوپا از بدن خود به روش‌های منحصربه‌فرد استفاده کند، می‌تواند ابزاری برای کمک به رشد مهارت‌های حرکتی قوی‌ و هماهنگ‌ باشد.

اسکوتر سواری اعتماد به نفس را افزایش می دهد

کارهای زیادی وجود دارد که کودکان نوپا قادر به انجام آن نیستند. گاهی تمام چیزی که کودک نیاز دارد کمی اعتماد به نفس است، تا ببیند در واقع می تواند کارهای “بچه های بزرگ تر” را انجام دهد. اسکوتر سواری می تواند اولین قدم برای درک میزان توانایی کودک باشد.

زمانی که کودک نوپا پیشرفتی در فعالیت های روزمره خود می بیند و بر هنر اسکوتر سواری تسلط پیدا می کند، اعتماد به نفس او بیشتر می شود.

اسکوتر سواری برای کودک

اسکوتر باعث بهبود تعادل می شود

اسکوتر سواری روشی عالی برای تمرین حفظ تعادل برای کارهای دیگر است. داشتن تعادل هنگام اسکوتر سواری باعث تقویت استقامت جسمی و پرورش ماهیچه های کودک می شود.

اسکوتر باعث تشویق کودک برای رفتن به بیرون از خانه می شود

هوای تازه برای همه از جمله بچه ها مفید است. پژوهش ها نشان می دهد کودکانی که زمان بیشتری را در فضای باز می گذرانند بهتر می خوابند، احساس شادی بیشتری می کنند و مهارت های اجرایی قوی تری دارند. آن ها همچنین ممکن است از سطوح بالاتر ویتامین D، بهبود تمرکز و حتی تقویت بینایی بهره مند شوند.

ایمنی اسکوتر سواری برای کودکان

اگرچه می‌خواهید کودک نوپای تان سرگرم شود و از مزایای اسکوتر سواری بهره‌ مند شود، ولی حفظ امنیت او نیز بسیار مهم است. کودک را هرگز بدون تمهیدات ایمنی روانه اسکوتر سواری نکنید.

از کودک بخواهید کلاه ایمنی بپوشد

کلاه ایمنی بچه گانه در اندازه های بسیار متنوعی وجود دارد، بنابراین برای یافتن کلاه ایمنی مناسب کودک خود مشکلی نداشته باشید. کلاه ایمنی باید به خوبی روی پیشانی کودک قرار گیرد. تسمه ها و بندها را محکم کنید و در صورت نیاز از پدهای اندازه گیری برای تنظیم کلاه روی سر کودک استفاده کنید.

ایمنی راه را به کودک بیاموزید

پیش از هربار اسکوتر سواری به کودک تان یادآوری کنید که اول ایمنی بعد بازی، تا بعدها یاد گیرد که در انجام فعالیت هایی مانند دوچرخه سواری و رانندگی نیز نسبت به رعایت نکات ایمی بی توجه نباشد. کودک ممکن است نداند که قرمز به معنای توقف و سبز به معنای رفتن است یا این که خطوط راه راه در جاده، گذرگاهی برای عابران پیاده، دوچرخه سواران و اسکوتر سواران است. برای اولین بار که بیرون می روید، زمانی را صرف نشان دادن قوانین جاده به کودک خود کنید. همچنین با خرید کتاب تصویری یا فلش کارت قوانین را به طور مرتب برای او مرور کنید.

به کودک کفش مناسب بدهید

معمولا بچه‌ها باید پیش از اسکوترسواری کفش‌های کتانی یا حداقل نوعی کفش راحتی جلو بسته بپوشند که پای شان در آن لیز نخورد. اگر کفش بند دارد، مطمئن شوید که بندها محکم بسته شده اند. در صورت امکان بندها را داخل کفش کتانی قرار دهید تا گره نخورند.

پیش از بیرون رفتن کودک قوانین را مرور کنید

قوانین از یک خانواده به خانواده دیگر می تواند متفاوت باشد، اما قوانین شما هر چه که باشد، قبل از خروج فرزندتان از خانه، آن را با او در میان بگذارید. در صورتی که کودک یک قانون ایمنی مهم را زیر پا گذاشت یا نادیده گرفت، برای رسیدگی به آن برنامه ای داشته باشید (برای نمونه هشدار دهید و اگر دوباره تکرار شد او را به خانه بفرستید).

خلاصه مطلب

اسکوترسواری برای کودک نوپا گامی بزرگ به نظر می رسد. اما به یاد داشته باشید که کودکان با راهنمایی های مناسب و اقدامات احتیاطی ایمنی، می توانند مهارت های زیادی را از اسکوتر بیاموزند. این وسیله به طور همزمان برای رشد، توسعه و حس سرگرمی مفید است.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات