روش های تشکر از همسر – بخش دوم

0 97

همسرتان را اولویت دهید

واضح است که زندگی مشترک غالبا پرمشغله است. اغلب افراد مابین کار، مدرسه بچه ها، فعالیت‌ها و علایق، مسئولیت‌های خانوادگی و مشاجره‌های گاه و بیگاهشان، گم می‌شوند. همین مساله می‌تواند توجه کردن و برآوردن نیاز‌ها یا خواسته‌های همسر را بسیار چالش برانگیز کند. در این شرایط قدردانی از همسر احتمالا آخرین چیزی است که به ذهن افراد خطور می‌کند. در حالی که هیچ فعالیت یا مسئولیتی نباید مهمتر از شخصی باشد که دوستش دارید. وقتی زندگی روزمره شما به هم می‌ریزد، چند دقیقه وقت بگذارید تا روز یا هفته خود را برای رسیدگی به یکدیگر اولویت بندی کنید. بسیار مهم است که شخصی را که شریک زندگی شماست در اولویت قرار دهید. مهم این است که متعهد باشید و ترس از تعهد در رابطه نداشته باشید. اجازه ندهید هیچ کس یا چیزی مانع وقت گذاشتن برای همسرتان و قدردانی از او شود.

به دنبال موارد مثبت همسر باشید

اگر به دنبال راه‌هایی هستید که از همسرتان قدردانی کنید، دنبال نکات مثبت او باشید. گاهی اوقات پس از مدت طولانی با کسی بودن، دیدن نکات مثبت او و مثبت گرایی سخت‌تر می‌شود. تنها چیزی که می‌بینید بی نظمی‌هایی است که ایجاد می‌کند. لباس‌های کثیف روی زمین، جوراب‌های لنگه به لنگه، نگرانی‌های مدام بابت پرداخت نشدن قبض‌ها و غیره. یاداوری نکات مثبت او باعث می‌شود حس دوست داشتنی بودن به او منتقل شود، حتی اگر در او نکات منفی وجود داشته باشد.

با فرزندان خود درباره خوبی همسر خود صحبت کنید

هر کودکی دوست دارد بداند والدینش یکدیگر را دوست دارند. آن‌ها احتمالاً نمی‌خواهند مدام لحظات بوسیدن را ببینند، اما می‌خواهند مطمئن باشند که شما یکدیگر را دوست دارید؛ بنابراین به فرزندان خود بگویید که همسرتان چقدر عالی است و به آن‌ها بیاموزید که از او قدردانی کنند.

قدردانی کلامی

گاهی فقط گفتن “متشکرم” کافی نیست. هنگامی که همسرتان کار ساده‌ای انجام داده یا راهی را برای ساده‌تر کردن دغدغه‌های زندگی انجام داده است، وقت بگذارید و از همسرتان با عبارات محترمانه و محبت آمیز قدردانی کنید. از همسر یا شوهر خود بدون رویکردی که معتقد است هرکاری کرده است وظیفه همسری اش بوده است، از صمیم قلب قدردانی کنید و وفاداری به همسر خود را به او نشان دهید. الگو گرفتن از نقل قول‌های موجود برای روابط و قدردانی از همسر، نکته خوبی برای شروع است.

روش های تشکر از همسر

روش های تشکر از همسر

هدیه خریدن برای همسر

یکی دیگر از راه‌های تشکر از همسر، هدیه خریدن برای اوست. در واقع می‌توان گفت این بهترین راه برای تشکر از همسر است. هدیه یک راه عالی برای نشان دادن میزان قدردانی از همسرتان است؛ بنابراین با خرید حتی یک شاخه گل یا خوراکی مورد علاقه همسرتان، به او بگویید که چقدر دوستش دارید.

خودتان پیش قدم شوید

برای اینکه از همسر خود تشکر و قدردانی کنید، خودتان پیش قدم شوید. کلید یک رابطه سالم همراه با تشکر و قدردانی، پیش قدم شدن است. به جای آنکه صبر کنید تا همسرتان به شما احساس بهتری بدهد، خودتان شروع کننده این چرخه باشید و به نقاط قوت رابطه خود فکر کنید. با اهداف کوچک و قابل دستیابی شروع کنید. برای مثال در ابتدا هر روز از پنج چیز کوچک در همسر خود تشکر کنید و بیشتر از قبل به او لبخند بزنید. مطمئن باشید که به زودی او نیز در این چرخه با شما همراهی خواهد کرد.

به موفقیت آن‌ها در کار‌ها اهمیت بدهید

یکی دیگر از روش‌های قدردانی از همسر این است که به موفقیت آن‌ها در کار‌ها اهمیت دهید. هر زن و شوهری در زندگی مشترک برای یکدیگر فداکاری می‌کنند. بعضی روز‌ها یکی از آن‌ها فداکاری‌های بزرگتری نسبت به همسرش انجام می‌دهد. این مهم است که بدانید همسرتان از همه فداکاری‌هایی که در زندگی مشترک می‌کنید قدردانی می‌کند. پس به آن‌ها بگویید! به همسرتان نشان بدهید که از فداکاری‌هایی که او انجام می‌دهد قدردانی می‌کنید.

در بیان واژه ها برای تشکر کردن از همسر خود، خلاق باشید

اگر همیشه برای تشکر کردن از همسرتان، بـه او بگوئید ممنونم، این واژه برای او تکراری می شود و معنی و بعد از مدتی جذابیت خود را از دست می دهد. خلاق باشید و بـه عناوین مختلف از او تشکر کنید.

قدردان زمانی کـه او صرف می کند باشید؛ تنها بـه نتیجه کار توجه نکنید.

حتی زمانی کـه همسر شـما نمی تواند کاری را به دلخواه شـما انجام دهد و یا این‌ کـه نتوانسته اسـت انتظارات شـما را برآورده کند، بخاطر تلاش او و زمانی کـه برای انجام آن کار صرف کرده اسـت، از او تشکر کنید.

برای مثال اگر همسر شـما فراموش کرد کـه یکی از موارد نوشته شده در فهرست بلند بالای خرید را بخرد و یا این‌کـه غذا را سوزاند، کاری نکنید کـه فکر کند زحمات او بـه هدر رفته اسـت و یا کارهای دیگر وی را نادیده گرفته اید. بـه او بگوئید: اشکالی نداره عزیزم، ممنون کـه وقت گذاشتی و تلاش کردی.

بـه همسر خود بگویید کـه همواره در موفقیت های شـما در زندگی دخیل بوده اسـت.

موفقیت ها و دستاورد های خود را در زندگی بشمارید و بـه همسر خود بگوئید کـه تاثیر زیادی در آنها داشته اسـت. این موفقیت ها می توانند مربوط بـه شغل، زندگی شخصی، کارهای اجتماعی، رشد فکری و ذهنی و … شـما باشد؛ بـه او یادآوری کنید کـه تاثیر زیادی در رسیدن بـه این موفقیت ها داشته اند و برای تک تک انها از او تشکر کنید.

هرگز نباید ناسپاسی همسر، سبب ترک عمل خیری شود که برای جلب خشنودی خداوند صورت گرفته است. چنین عملی برای خداست و به طور طبیعی خود او بهترین سپاسگزار خواهد بود. حتی گاهی خداوند ناسپاسی همسر را آزمون اخلاص فرد قرار می دهد تا فرد ارادت و اخلاص خود به خدای متعال را به طور کامل ظهور سازد و به مقامات معنوی بسیار بالاتری دست یابد.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات