6 راه ساده جهت انتخاب هدیه برای آقایان

1 82

معمولا خریدن کادو برای آقایان کار ساده‌ای نیست؛ اما همچنان که روزهای خاص نزدیک می‌شود و زمان تهیه‌ کادو فرا می‌رسد، باید به این فکر باشیم که معمای چه چیز می‌توانم به او هدیه بدهم که دوست داشته باشد را به هر نحوی که شده حل نماییم. اگر همسری دارید که هر چیزی که فکرش را می‌کنید دارد یا یک برادر که هر روز سرگرمی هایش را تغییر می‌دهد یا پدری که به شما می‌گوید هیچ چیز نمی‌خواهد برایش بخرید، به ویژه چیزهایی که خیلی دوست دارد، بنابراین در این شرایط تهیه‌ی کادوی مورد علاقه هر یک از افراد مذکور واقعا چالش آمیز است.

هر چند هیچ چیز مناسبی وجود ندارد که به وسیله‌ی آن بتوان تمام آقایان را راضی نگه داشت، اما این 6 نکته شما را با ذهنیت خرید هدیه آشنا می‌کند و به شما کمک می‌کند هدیه‌ای را برایشان انتخاب کنید که از ته دل آن را دوست بدارند.

1) به کارایی فکر کنید و نه به احساساتی که القا می‌کنند

پروفسور “گارد راکر” دکترای روانشناسی و متخصص در امور هدایا؛ معتقد است که در روابط میان جنس‌های مخالف باید به این نکته توجه داشت که آقایان تصور می‌کنند کار او تنها یک مقابله‌ی اقتصادیست در حالی که ممکن است یک خانم از خانه‌ای پر از گل رز حیرت‌زده شود، یک مرد بیشتر از هدیه‌ای خوشش می‌آید که بتواند آن را نگهداری کرده و از آن استفاده کند. حالا به نظرتان چوب‌های میلیاردی که ستاره‌های زیبا روی آن نقاشی شده باشند یا یک جفت دمپایی روفرشی جدید چطور است.

انتخاب هدیه برای آقایان

2) ببینید چه می‌خواهد

همانطور که می‌دانید خانم‌ها زمانی که کادویی را می‌خواهند، معمولا در لفافه به آن اشاره می‌کنند و سعی می‌کنند با اشاره‌ی غیر مستقیم توجه آقایان را به سمت آن جلب کنند اما آقایان هیچ علاقه‌ای به انجام این کار ندارند آنها دقیقا چیزی را که می‌خواهند به زبان می‌آورند. پس به جای این که وقت خود را تلف کنید و به دنبال یک سورپرایز برای آنها باشید فقط چیزی که آنها می‌خواهند را برایشان تهیه کنید نه چیزی که خودتان دوست دارید بخرید یا چیزی را که فکر می‌کنید برایش مناسب است.

3) به علایق او توجه کنید

ما به دنبال خرید کادویی کاربردی برای آقایان هستیم به همین دلیل باید مطمئن شویم که او به آن علاقه دارد. اگر احساس می‌کنید به ورزش علاقه دارد می‌توانید وسایل ورزشی خاطره انگیز را برایش تهیه کنید. مردی که باغبانی را دوست داشته باشد یک وسیله‌ی باغبانی یا یک گیاه کمیاب او را بیش از پیش خوشحال خواهد کرد. آیا او به تماشای فیلم علاقه‌مند است؟ شاید یک دی وی دی پلیر و سیستم صوتی دالبی یا حتی چند تا سی دی و دی وی دی برایش جالب‌تر از هر وسیله‌ی دیگری باشد.

انتخاب هدیه برای آقایان
انتخاب هدیه برای آقایان

4) از هدایای معمولی پرهیز کنیم

این قانون همانطور که برای خانم‌ها کاربرد دارد در مورد آقایان نیز صحت دارد؛ بیشتر مردم از جمله آقایان هیچ ارزشی برای کارهای رایج و پیش پا افتاده قائل نیستند. این قبیل هدایا مانند جوراب و لباس زیر که هر سال به او می‌دهید به عنوان کادوهایی کم ارزش شناخته می‌شوند و طرف مقابل احساس می‌کند که شما برای تهیه‌ی آن‌ها هیچ تلاشی نکرده و هیچ زحمتی به خودتان نداده‌اید. به گفته‌ی راکر همه‌ی این نوع کالاها به یک چشم دیده می‌شوند. راکی رو می‌گوید اگر هدیه‌ی مورد نظر شما همان کادویی باشد که در جارختی نگهداری می‌کنید می‌توانید آن را به هر کسی که می‌خواهید بدهید و ارزش خاصی نخواهد داشت.

5) چیز جالبی در آن وجود داشته باشد

هرچند تعداد بسیار زیادی از آقایان برای یک کادوی کاربردی ارزش بسیار زیادی قائل می‌شوند اما اگر بخواهیم کلی صحبت کنیم آقایان بیشتر کادویی را دوست دارند که برایشان جالب باشد البته اینجا یک استثناء هم وجود دارد و مربوط می‌شود به کسانی که دارای درآمد ساعتی هستند و سن و سالی از آن‌ها گذشته؛ که در این مورد آن‌ها بیشتر چیزی را که در حال حاضر به آن نیاز دارند، ترجیح می‌دهند. باید چیزی را پیدا کنید که آقایان از آن استفاده کنند اما در عین حال استفاده کردن از آن نیز برایشان جالب باشد هدیه‌ی شما نباید چیزی باشد که تنها به درد کار بخورد. برای مثال اگر برای مرد یک ست کامل جعبه ابزار بخرید مثل این است که برای خانم جاروبرقی بخرید، مگر اینکه آقا عاشق مکانیکی باشد و شما هم همان جا ابزاری را برایش تهیه کنید که مدت‌ها به دنبالش بوده.

انتخاب هدیه برای آقایان

6) از عقل و خلاقیت تان استفاده کنید

آقایان هم بدشان نمی‌آید که احساس دوست داشته شدن بکنند. یک هدیه‌ی متفکرانه به راحتی می‌تواند در آنها احساس عشق و حمایت را بیدار کند اما به راستی چه چیز باعث می‌شود یک کادو جلوه ی خلاقیت و جذابیت را با هم داشته باشد. پیدا کردن چیزی که او دوست دارد و به آن علاقمند است کار سختی نیست.

هر چند وقت یکبار می توانید هدیه ای را که خودتان درست کردید به همسرتان بدهید. مانند یک تابلو که تصویری از طبیعت فصل مورد علاقه ی او باشد یا یک جعبه از شیرینی های خانگی؛ یا هر چیزی که شما می توانید خودتان بسازید و درست کنید و مورد پسند همسرتان باشد.

2 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین رای بیشتر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات