در گیرودار خیانت

0 32

علائم و نشانه های خیانت

بروز برخی رفتارها و علائم جدید و غیر عادی در زندگی روزمره فرد می تواند به عنوان هشدار و زنگ خطری در مورد احتمال وجود فرد دیگری در زندگی وی باشد، در عین حال باید توجه داشت که وجود یکی یا چند تا از این علائم هرگز نمی تواند دال بر بی وفایی بوده و باید مجموعه ای از آنها (حداقل 10 مورد) در طول زمانی حداقل به مدت سه ماه در وی دیده شوند؛ چرا که هر کدام از این نشانه ها با تعداد کمی از آنها ممکن است در اثر عوامل دیگری مانند گرفتاری ها و تغییرات شغلی، مشکلات مالی، افسردگی، مشکلات خصوصی خانواده پدری یا سایر عوامل باشد.

باید بدانید که هرگونه شتاب زدگی در قضاوت و تصمیم گیری در موارد زیر اولا موجب بیشتر شدن مشکلات و افزایش بی اعتمادی شده، در ثانی او را هشیارتر نموده و دست شما را از به دست آوردن اطلاعات مستند کوتاه خواهد کرد.

این موارد عبارت اند از:

– اضطراب غیر عادی

– دستپاچگی و بی قراری

– تغییر مرتب رمز گوشی

– وجود شماره های ناشناس

– سفرهای ناگهانی و بی خبر

– محبت های افراطی و تصنعی

– انتقادها و ایرادگیری های مکرر

– دروغ گویی و تعارض در گفته ها

– نوسانات شدید اخلاقی و پرخاشگری

– تغییر محسوس در برنامه های روزانه

– دور از دسترس بودن در زمان هایی خاص

– وابستگی شدید اینترنتی و شبکه های مجازی

– تغییر در برنامه غذایی یا مصرف سیگار و الکل

– کاهش محسوس در توجه به نیازهای زن و فرزند

– دور نکردن گوشی از خود حتی در دستشویی و حمام

– مکالمات مشکوک و تلگرافی با حفظ فاصله از دیگران

– بی حواسی، سر به هوایی، فراموشی و اشتباهات محسوس

– حساسیت به حریم خصوصی مانند گوشی، کامپیوتر و کیف

نشانه های خیانت همسر

– تغییر در الگوی خواب و بیداری و ور رفتن با گوشی در رختخواب

– اقدام برای کسب اطلاعات یا آزمایش در خصوص بیماری های مقاربتی

– هزینه زیاد مکالمات و پنهان کردن قبض ها با استفاده از کارت های شارژی

– تغییر محسوس در نوع آرایش، پوشش و استفاده بیشتر از مواد معطر و آرایشی

– محل نشستن و تغییر جهت صفحه گوشی و رایانه به سمتی که قابل رؤیت نباشد

– کاهش سرگرمی ها و تفریحات مشترک و تمایل به داشتن وقت های آزاد و انفرادی

– بازماندن از کارها و مسئولیت های روزمره مانند شستن و جمع کردن وسایل شخصی

– درخواست اطلاعات دقیق و غیر عادی از برنامه های همسر و فرزندان برای کسب فرصت

– نشانه های آشکار مانند وسایل جنس مخالف، کادو و هدایا در منزل، ماشین یا محل کار مخصوصا مکان های دور از دسترس

– تغییرات محسوس هیجانی در رفتار، صدا، لحن کلام و حرکات در موقعیت ها و نزد فردی خاص از جنس مخالف.

نشانه های خیانت همسر

رمز خیانت در مردان و زنان

مردان به قصد ارضای غرایز جنسی رابطه را شروع می کنند و روابط عاطفی به دنبال آن شکل می گیرد؛ ولی زنان ابتدا با روابط عاطفی شروع و سپس به روابط جنسی تن می دهند.

وجوه تمایز زن و مرد نسبت به خیانت

1- وجود علائم خاصی در رفتارهای فرد خاطی قبل از فاش شدن بی وفایی نشان از وقوع طوفان و بحران خیانت در خانواده میدهند که حس ششم زن در تشخیص این علائم و احتمال فاجعه ای قریب الوقوع بسیار قوی تر از مردان است؛ ولی مردان از این حس طبیعی بی بهره اند. در واقع زنان از چند طریق به مشغله ذهنی مرد و دور شدن او از رابطه پی می برند:

الف) از طریق زبان بدن مرد بدون آنکه خود وی متوجه آنها شود.

ب) از طریق گفتار یا رفتارهای متناقض و تصنعی مرد در مقایسه با رفتارهای قبلی او.

ج) از طریق حس بویایی بسیار دقیق برای تشخیص بوی بدن و عرق مرد که حاوی هورمون استرس یعنی کورتیزول – هورمون محبت یعنی اکسی توسین هورمون وفاداری یعنی وازوپرسین و هورمون شهوت یعنی تستوسترون یا سایر هورمون ها که توسط ماده ای شیمیایی بنام «فرومون» صورت می گیرد.

د) از طریق فرکانس های مغزی؛ چرا که بیش از ۳۰% انرژی بدن انسان را مغز مصرف کرده و بصورت سیگنال های الکترومغناطیسی به بیرون ساطع می کند و سنسورهای مغزی فوق حساس زن همه چیز را بخوبی دریافت می کند.

۲- معمولأ رفتارهای مردان بارزتر و قابل تشخیص تر، همراه با بی تفاوتی و خشونت، عقب کشی عاطفی و جنسی بوده و یا برعکس، به صورت محبت های تصنعی نسبت به همسرش است؛ اما خلاف قضیه در مورد زنان صادق است؛ یعنی اگر زن خیانت کند می تواند آن چنان استادانه رابطه خود را با همسرش حفظ نماید و هیچ ردپایی از خود برجای نگذارد که مرد هرگز نتواند تصور کند که زنش برای او خیانت می کند.

۳- در رابطه نامشروع زنان نوعی دوگانگی و تناقض وجود دارد؛ یعنی از طرفی احساس رضایت می کنند و در عین حال احساس گناه برایشان دست می دهد؛ اما در مورد مردان برعکس این قضیه اتفاق می افتد؛ یعنی از این کار احساس هویت و غرور نموده و لذت بیشتری می برند.

۴- مردان به جهت ذهن عمل گرای خود معمولا تا زمان وقوع خیانت از طرف همسرشان برای او اعتماد داشته و احتمال خیانت وی را هرگز نمی دهند، حتی اگر خود درگیر خیانت باشند؛ مگر مردانی که تجربیات مشابهی در خانواده یا اطرافیان خود داشته یا دارای اختلال پارانوئید باشند؛ ولی زنان بر اساس ذهن احساسی خود هرگز نمی توانند به همسر خود اعتماد کرده و همیشه نگران و گوش به زنگ علائم و نشانه هایی در این زمینه هستند.

۵- مردان با داشتن رابطه ثانوی احساس مقبولیت و هویت بیشتری می کنند و تا وقتی رابطه شان افشا نشده است از پنهان نمودن رابطه لذت می برند و نگرانی به خود راه نمیدهند؛ اما زنان از اینکه درگیر رابطه ای ثانوی شده اند، اغلب احساس گناه نموده و دچار تعارض روحی شدید، نگرانی و ترس از افشاگری می شوند.

۶- زنان در طول رابطه نامشروع به طرف مقابل شدید احساس وابستگی کرده و علی رغم حفظ ظاهر، از روابط عاطفی خود با همسر ناراضی می شوند؛ ولی مردان با رابطه نامشروع انرژی بیشتری گرفته و سعی می کنند هر دو طرف را به نحو احسن راضی نموده و مدیریت نمایند، ولی این تظاهر کاملا محسوس است.

۷- در صورت افشای رابطه ثانوی زن، مرد زخم خورده بلافاصله به فکر انتقام و از هم پاشی زندگی می افتد؛ اما با افشا شدن خیانت مرد، علی رغم واکنش ها و رفتار های انفجاری زن قربانی، گرایش درونی وی بیشتر حول محور ترمیم، سوختن و ساخت و برگرداندن مرد به دایره زناشویی و حفظ زندگی به هر نحو ممکن می باشد؛ لذا در نوعی حالت درماندگی از بابت رفتن و ماندن نکبت بار به دام می افتد.

نشانه های خیانت همسر

نشانه های خیانت همسر

۸- زنان باور دارند که گرایش آنها اگر صرفا به خاطر عشق و همدردی و پر کردن خلا عاطفی باشد، موجه است و در توجیه آن اغلب وابستگی کلامی و عاطفی را مطرح می کنند؛ ولی مردان معمولا تظاهر به عشق و وابستگی کرده و صرفا خوش گذرانی و تنوع را دلیل رابطه دانسته و اظهار می دارند که من هرگز عاشق او نبوده ام.

۹- در صورت خیانت مرد، زن بیشتر نوک تیز انتقاد را به سوی خود نشانه رفته و با درون فکنی، علت خیانت وی را به عیب و نقص خود نسبت میدهد و رابطه همسر خود با زن دیگر را دلیل قطعی ضعف های شخصی و دوست داشتنی نبودن خود دانسته و به شدت احساس گناه و بی کفایتی می کند؛ ولی در صورت خیانت زن، مرد برون فکنی نموده، طرف مقابل را مقصر اصلی قلمداد می کند؛ اما بین خیانت خود و دوست نداشتن همسر خود رابطه چندانی نمی بینند.

۱۰- زن ها با وسواس های فکری خود و با کنار هم چیدن تمام شواهد و خاطرات برای اثبات دروغ ها و فریب کاری های مرد، سعی می کنند با موشکافی تمام، جزئی ترین موارد رابطه را از لحظه لحظه آن بیرون بکشند و هرچه به نتایج جزئی تری می رسند آتشی تر می شوند؛ اما مردان کل رابطه را دیده و بیشتر پرخاشگری می کنند.

۱۱- به طور کلی رابطه ثانوی مردان بیشتر بر محور رابطه جنسی دور میزند؛ اما زنان اغلب روی همدردی و وابستگی عاطفی درگیر هستند؛ لذا در مخیله مرد بی وفایی مترادف رابطه جنسی بوده و تصور و کشف بی وفایی زن او را به شدت آشفته می کند؛ بنابراین مردان هرگز رابطه بدون بُعد جنسی را از طرف همسر خود نمی پذیرند و در حد جنون و با خشونت های انفجاری به فکر انتقام و جدایی می افتند؛ اما زنان از بابت تصوریا کشف هرگونه رابطه حتی بدون رابطه جنسی به شدت به هم ریخته و احساس شکست و طردشدگی می نمایند و رفتارهای هیجانی و دیوانه واری را انجام می دهند.

راضیه جلالی

ارشد روانشناسی

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات