آموزش خواب برای نوزادان 6 ماهه و بزرگتر

0

آموزش خواب برای نوزادان 6 ماهه و بزرگتر: نحوه، روش ها و نکات

والدین موظف هستند از طرف فرزندان خود انتخاب های زیادی انجام دهند. حتی چیزی به ظاهر ساده مانند نحوه به خواب رفتن یک نوزاد شامل طیف گسترده ای از گزینه ها و نظرات است. به ویژه درباره آموزش خواب اغلب دیدگاه های متفاوتی وجود دارد.

وقتی نوبت به تمرین خواب می رسد، بحث های زیادی پیش می آید اما در واقع؛ این به شما بستگی دارد که چه روشی برای شما و خانواده تان مناسب باشد. ما می‌توانیم اطلاعاتی را که برای گرفتن تصمیم بهتر جهت خواب نوزاد است، در اختیار شما قرار دهیم. در این مطلب نکات آموزش خواب برای نوزادان 6، 7، 8، 9، 10 و 11 ماهه را بخوانید.

آیا می توان به نوزادان 6 ماهه و بزرگتر آموزش خواب داد؟

به طور خلاصه، بله می توانید. پس از 4 ماهگی، آکادمی اطفال آمریکا توصیه می کند که نوزاد خود را زمانی که خواب آلود است، در فضای خواب خود قرار دهید و دلیل خوبی دارد: هنگامی که نوزادان یاد می گیرند به طور مستقل به خواب بروند، تمایل دارند راحت تر به خواب بروند و شب بیداری کمتری دارند. این به طور کلی، یعنی اختلالات کمتری در خواب و استراحت بیشتر برای کل خانواده وجود دارد.

با این حال، “خواب آلود اما بیدار” همیشه ساده نیست. بسیاری از نوزادان به تکان خوردن، نگه داشتن یا تغذیه برای کمک به خوابیدن عادت دارند. تغییر دادن به یک روال که در آن آنها به تنهایی بخوابند می تواند مشکل باشد، به خصوص اگر یک ارتباط قوی با روش خواب فعلی ایجاد شده باشد. بسته به شخصیت آنها، ممکن است با روش جدید دست و پنجه نرم کنند و باعث استرس هم برای نوزاد و هم برای مراقبش شود.

آیا مطمئن نیستید که چه کار باید انجام بدهید؟

روش‌های آموزش خواب می‌توانند ساختاری را برای چگونگی کمک به نوزادتان در یادگیری این مهارت جدید در به خواب رفتن به تنهایی فراهم کنند. برخی از تکنیک‌ها تدریجی‌تر از سایر تکنیک‌ها هستند و برای محدود کردن گریه تا حد امکان طراحی شده‌اند. استراتژی‌های دیگر سرعت را در اولویت قرار می‌دهند و ممکن است امکان گریه بیشتر را فراهم کنند.

تصمیم گیری در مورد اینکه آیا تمرین خواب برای کلیت خانواده شما مناسب است یا خیر، در نهایت به شما بستگی دارد. اگر تصمیم دارید با آموزش خواب به جلو حرکت کنید، می توانید روشی را بیابید که برای شما و نوزادتان به خوبی جواب دهد و شما را در این روند راهنمایی می کند. از سوی دیگر، برخی از خانواده ها ممکن است متوجه شوند که از قبل خواب کافی دارند یا آموزش خواب برای آنها مناسب نیست و این نیز اشکالی ندارد!

روش های تمرین خواب برای نوزادان بین 6 تا 11 ماه

آیا روش تمرین خواب برای نوزادان ۶ ماهه به بالا جواب می دهد؟

روش های ملایم بله، با این حال، این روش ها بیشتر طول می کشد.

روش صندلی بله، این روش می‌تواند به والدین کمک کند تا وقتی نوزادشان به خواب می‌رود از اتاق خارج شوند.

روش فربر یا انقراض تدریجی بله، این روش‌ها سریع‌تر هستند اما معمولاً در کوتاه‌مدت گریه‌های بیشتری را شامل می‌شوند.

فریاد بزنید یا نابودی کامل بله، این روش می تواند برای نوزادانی که با مراجعه های مکرر بیشتر ناراحت می شوند، مناسب باشد. با این حال، ما یک مانیتور ویدیویی و بررسی ایمنی ساعتی را توصیه می کنیم.

در حالی که هر روش دارای تغییرات احتمالی زیادی است، در اینجا ایده اصلی پشت هر یک از این استراتژی های محبوب تمرین خواب وجود دارد:

روش های ملایم

روش های تمرین خواب ملایم بر این تمرکز دارد که به تدریج نوزاد را پس از، حذف شیر(شبانه) از نیاز به کمک برای به خواب رفتن محروم کنید. اینها شامل تکنیک‌هایی مانند «محو شدن» و «تنها گذاشتن» می‌شوند، که در آن شما فعالانه سعی می‌کنید نوزادتان را آرام کنید، زیرا او روش جدیدی برای به خواب رفتن می‌آموزد. این رویکرد توسط والدینی ترجیح داده می شود که می خواهند سعی کنند اشک را به حداقل برسانند و اهمیتی ندارد که این روند طولانی تر شود.

به عنوان مثال، بگویید نوزاد شما معمولاً هنگام شیر دادن به خواب می رود. این فرآیند با استفاده از تکان دادن به جای شیر دادن، سپس کاهش حرکت و در نهایت قرار دادن نوزاد در گهواره در حالی که بیدار است آغاز می شود. برای حمایت نزدیک می‌مانید. در نهایت، شما روی حذف لمس خود و در نهایت حضور خود به عنوان تداعی خواب کار می کنید.

روش صندلی

روش صندلی یکی دیگر از رویکردهای تدریجی برای تمرین خواب است. شما روی صندلی کنار تخت نوزاد می نشینید در حالی که او یاد می گیرد که مستقل بخوابد. با گذشت زمان، صندلی از گهواره دورتر و به در نزدیکتر می شود تا شما در اتاق با نوزاد بمانید – اما لزوماً با او در تماس نیستید.

هدف از این روش تمرین خواب این است که تا زمانی که نوزاد به خواب برود در اتاق با او بمانید تا در نهایت حضور شما دیگر برای خوابیدن او ضروری نباشد. این روش اغلب به عنوان دنباله روی روش محو شدن استفاده می شود. این روشی ملایم برای رسیدن به نقطه ای در نظر گرفته می شود که بتوانید قبل از اینکه نوزادتان کاملاً بخوابد اتاق را ترک کنید.

روش فربر

روش محبوب Ferber یک تکنیک “انقراض تدریجی” است. این استراتژی شامل افزایش تدریجی مدت زمان بین بازدیدها است، از 3 دقیقه در شب اول شروع می شود و سپس طولانی تر می شود. سایر دفعات از یک فاصله ثابت 10 تا 15 دقیقه استفاده می کنند و والدین ممکن است نوزاد خود را بلند کنند یا در اتاق بمانند تا او را آرام کنند. این روش توسط والدینی ترجیح داده می شود که خواهان نتایج سریعتر هستند و راحت به نوزاد خود اجازه می دهند برای دوره های مشخص گریه کند.

روش Ferber توسط برخی به عنوان نوعی از “گریه کردن” (CIO) در نظر گرفته می شود، زیرا شامل رها کردن نوزاد در فضای خواب او و اجازه دادن به آنها برای گریه کردن برای دوره های زمانی خاص است. با این حال، بر خلاف انقراض کامل «گریه کن»، والدین معمولاً در فواصل زمانی معینی برمی‌گردند تا قبل از ترک دوباره نوزاد را آرام کنند.

گریه کن

CIO یک روش انقراض کامل برای آموزش خواب است که شامل رها کردن نوزاد برای خوابیدن خود به خود، بدون هیچ گونه مداخله ای برای تسکین آنها است. به عبارت دیگر، شما نوزاد خود را بعد از خواب بیدار در گهواره‌اش می‌گذارید و اتاق را ترک می‌کنید تا خودش بخوابد. این روش اغلب توسط والدینی انتخاب می شود که خواهان یک راه حل سریع هستند، اما متوجه می شوند که مراجعه برای آرامش بیشتر از تنها گذاشتن برای نوزاد ناراحت کننده تر است.

برخی از نوزادان ممکن است در عرض 10 دقیقه با این روش به خواب بروند، برخی دیگر ممکن است برای مدت طولانی گریه کنند. در حالی که این برای همه استراتژی‌های تمرین خواب صدق می‌کند، به ویژه مهم است که مطمئن شوید قبل از شروع این روش نیازهای نوزادتان برآورده شده است (یعنی تغذیه، پوشک خشک، بدون ناراحتی فیزیکی)، و از نظر رشدی قادر به خوابیدن بدون کمک است. توصیه می‌کنیم از یک مانیتور ویدیویی و چک‌های ایمنی ساعتی استفاده کنید تا مطمئن شوید که نوزاد شما ایمن است.

چند شب طول می کشد تا نوزادان بالای 6 ماه مستقل بخوابند؟

ممکن است چند روز یا چند هفته طول بکشد. اینکه چقدر طول می کشد تا شاهد بهبودی باشید تا حد زیادی به روش انتخابی و خلق و خوی نوزاد شما بستگی دارد. به طور کلی، با استفاده از تکنیک های انقراض تدریجی یا کامل، پیشرفت پس از 3 تا 4 شب مشاهده می شود. با این حال، روش های ملایم بیشتر طول می کشد. هنگام استفاده از هر روش تمرین خواب، مهم است که به یاد داشته باشید که ثبات ضروری است.

به دست آوردن توانایی به خواب رفتن به تنهایی شبیه به تسلط بر هر مهارت جدید دیگری است. طبیعی است که قبل از هر گونه پیشرفتی، چند دست انداز در جاده تجربه کنید. اگر تلاش اولیه موفقیت آمیز نبود، ناامید نشوید، سعی کنید تکنیک دیگری را انجام دهید یا رویکردها را تا زمانی که روش مناسب پیدا کنید، ترکیب کنید. هدف اصلی این است که اطمینان حاصل کنید که فرزند شما فرصت کافی برای تمرین و تسلط بر هنر به خواب رفتن مستقل دارد.

نکات تمرین خواب برای نوزادان 6 ماهه و بزرگتر

نکته 1: زمینه خواب را با یک روال ثابت تنظیم کنید

اگر تا به حال این کار را انجام نداده اید، ما به شدت پیشنهاد می کنیم یک روال قبل از خواب را برای فرزند کوچک خود در نظر بگیرید. روتین های قبل از خواب مانند یک دست دادن مخفیانه در زمان خواب با بچه ها است و به آنها اجازه می دهد بدانند که وقت آن است که روز خود را به پایان برسانند و به سرزمین رویایی بروند. وقتی این روال ها به طور مداوم انجام شوند، می توانند به نوزاد شما کمک کنند تا خواب بهتری داشته باشد و باعث شود خانواده شما راحت تر کار کنند. ارزش سرمایه گذاری را دارد!

نکته شماره 2 از یک برنامه مناسب برای سن پیروی کنید

نوزادانی که بیش از حد خسته هستند، بیشتر در هنگام خواب گریه می کنند و کمتر آرام می خوابند. از طرف دیگر، نوزادان «کم تر خسته» ممکن است برای خوابیدن مشکل داشته باشند زیرا فشار خواب کافی ندارند. به همین دلیل مهم است که زمان بهینه را برای خواباندن نوزاد خود بیابید. این کار می تواند تمرین خواب را بسیار آسان تر کند.

نکته 3: تمرین خواب را به چند مرحله تقسیم کنید

اگر نوزاد شما در شب و در طول روز مشکل خواب داشته است، شاید فکر کنید بهتر است که فقط یک بار سختی را تحمل کنید؛ یعنی فقط روز یا شب مراحل آموزش خواب رو انجام دهید. اما این کار می تواند با طاقت فرسا بودن و ایجاد خستگی بیش از حد زیاد نوزاد نتیجه معکوس داشته باشد و شما با گریه اضافی و در نتیجه بیدار شدن در شب مواجه شوید؛ چیزی شبیه به نوشیدن آب از یک شلنگ آتش نشانی است؛ در عوض، سعی کنید آن را به مراحل کوچکتر تقسیم کنید.

فقط از زمان خواب شب شروع کنید. ثابت کردن زمان خواب معمولاً بیداری شبانه را کاهش می دهد. هنگامی که در شب به موفقیت رسیدید، می توانید به تمرین خواب برای چرت زدن ادامه دهید. ممکن است زمان بیشتری طول بکشد، اما در درازمدت اگر بتوانید فرآیند را کنترل کنید، ارزش سختی آن را دارد، زیرا معمولاً منجر به سازگاری بیشتر می شود!

نکته 4: به آن پایبند باشید

آموزش عادات خواب سالم مانند یک تعهد طولانی مدت است. هنگامی که نوزاد شما یاد گرفت که چگونه خود را بخواباند، باید به طور مداوم مطمئن شوید که او این کار را حفظ می کند تا الگوهای خواب خود را حفظ کند. این قابل درک است که گاهی مانند سفر و… چند قدم عقب نشینی کنید و برای خوابیدن به نوزاد کمک کنید.

آیا می توانید نوزادان بالای 6 ماه را برای چرت زدن آموزش دهید؟

بله! شما می توانید تمرین را با یک چرت شروع کنید یا با تمام چرت زدن ها به طور کامل آموزش خواب را شروع کنید. اگر از رویکرد تدریجی استفاده می کنید، با اولین چرت روز شروع کنید. برای نوزادانی که سه چرت می‌زنند، ما معمولاً تمرین خواب را فقط برای دو چرت اول پیشنهاد می‌کنیم، زیرا خواب آخری می‌تواند دشوار باشد و حتی با نخوابیدن نوزاد مواجه شوید.

همانطور که در طول روز روی تمرین خواب کار می کنید، یک ساعت به آن زمان بدهید. اگر کوچولوی شما هنوز چرت نزده است، 30 تا 60 دقیقه استراحت کنید. فراموش نکنید که دوباره روال چرت زدن را انجام دهید تا به نوزاد نشان دهد که زمان چرت زدن فرا رسیده است. اگر نوزاد شما بعد از تلاش دوم باز هم چرت نمی‌زند، کافی است آن را برای یک روز تمرین را متوقف کنید و بعد دوباره ادامه دهید. اگر چرت کوتاه‌تر می شود یا نادیده گرفته می‌شود، احتمالاً باید زمان خواب را تغییر دهید.

چگونه به دوقلوهای 6+ ماه آموزش خواب دهیم؟

جدا کردن دوقلوها برای 3 تا 4 شب می تواند به آنها کمک کند تا با آموزش خواب پیشرفت سریع تری داشته باشند و احتمال بیدار شدن و گریه های آنها را کاهش دهد.هر یک از والدین می توانند یک دوقلو را هنگام خواب و در طول شب بپذیرند. یک جایگزین این است که روی خواب یک دوقلو در یک زمان کار کنید، از “آسان تر” شروع کنید، و احتمالا آنها را برای یک هفته یا بیشتر از هم جدا کنید.

اگر آموزش خواب بر نوزاد 6 تا 11 ماهه انجام نشد، چه باید کرد؟

ابتدا، باید مطمئن شوید که نوزاد شما به طور مداوم هر شب به طور مستقل به خواب می رود، قبل از اینکه تصمیم بگیرید آیا این تکنیک کار می کند یا خیر.

در مرحله بعد، اگر در این فرآیند گیر کردید، می‌تواند مفید باشد که نوزادتان را کمی بیدارتر در رختخوابش بگذارید. به این ترتیب، آنها کمک والدین خود را با به خواب رفتن مرتبط نخواهند کرد. این به ویژه در صورتی مفید است که نوزاد شما اغلب در نیمه شب از خواب بیدار می شود، حتی اگر شب را بدون هیچ کمکی برای خوابیدن شروع کند.

اگر هنوز با خواب نوزاد خود مشکل دارید، کمک متخصص را در نظر بگیرید. شما باید با پزشک اطفال خود تماس بگیرید تا هرگونه مشکل پزشکی که می تواند باعث مشکلات خواب شود بررسی کند.

آموزش خواب نوزادان 6 ماهه و بزرگتر

اگر نوزاد شما با کمک به خواب می رود و شما احساس می کنید که این موضوع بر توانایی خانواده شما برای استراحت کافی تأثیر می گذارد، آموزش خواب ممکن است پاسخ مناسبی برای شما باشد. مطالعات ثابت کرده اند که این روشی موثر برای بهبود خواب است. به علاوه هنگامی که نوزاد شما بیش از 6 ماه سن دارد، باید بتواند به طور مداوم به تنهایی بخوابد، بدون نیاز به مداخله والدین!

با این حال، یک روش “درست” برای آموزش خواب یا کمک به خواب بهتر نوزاد شما وجود ندارد. در حالی که روش‌های مختلف آموزش خواب وجود دارد، بهترین روش برای خانواده شما به موقعیت خانواده، شیوه فرزندپروری و الگوهای خواب و خلق و خوی فرزندتان بستگی دارد.

سوالات متداول آموزش خواب نوزادان بالای 6 ماه

چگونه به نوزاد 6 ماهه و بزرگتر آموزش خواب بدهیم؟

با ایجاد یک روال تمرین خواب، به نوزاد خود کمک کنید تا مهارت آرام کردن خود را بیاموزد. روش‌های متعددی برای والدین وجود دارد که برخی از آنها تدریجی‌تر هستند و سعی در کاهش گریه دارند، در حالی که برخی دیگر سریع‌تر هستند و ممکن است سبب گریه های بیشتر نوزاد شوند. صرف نظر از اینکه کدام رویکرد را انتخاب می کنید، می توانید از آن به عنوان چارچوبی برای آموزش به نوزاد خود استفاده کنید که چگونه بدون هیچ کمکی از شما به خواب برود.

آیا آموزش نوزادان 6 ماهه برای مستقل خوابیدن دیر است؟

جواب منفی است! این سن مناسبی برای آموزش خوابیدن است، زیرا اکثر نوزادان از نظر فیزیولوژیکی قادر به به خواب رفتن بدون دخالت والدین هستند. نوزادان کوچکتر ممکن است نتوانند به طور مداوم هر بار به تنهایی بخوابند.

چگونه نوزادان 6 ماهه و بزرگتر را بدون گریه آموزش دهیم؟

والدینی که می‌خواهند اشک‌ها را تا حد ممکن محدود کنند، ممکن است یک روش تمرین خواب ملایم را ترجیح دهند که به تدریج نوزاد را از خوابیدن با کمک، دور می‌کند. با این حال، برخی از نوزادان بدون توجه به اینکه این روند چقدر تدریجی باشد، به تغییر روال خواب خود اعتراض خواهند کرد.

آیا نوزادان 6 ماهه و بزرگتر باید خود به خود بخوابند؟

در حالی که بیشتر نوزادان 6 ماهه و بزرگتر می توانند به طور مستقل به خواب بروند، این خانواده است که باید تصمیم نهایی را بگیرد و ببیند آیا خواب مستقل برای استراحت نوزاد مناسب است یا خیر.

کدام روش تمرین خواب برای نوزادان 6 ماهه و بزرگتر بهتر است؟

وقتی صحبت از تمرین خواب می شود، هیچ رویکردی برای همه وجود ندارد. بهترین روش روشی خواهد بود که خانواده بتواند با آن سازگار بماند، که با توجه به خلق و خوی نوزاد و سبک فرزندپروری متفاوت خواهد بود.

آیا خوابیدن برای نوزادان 6 ماهه و بزرگتر سخت تر است؟

این سن مناسبی برای نوزادان برای یادگیری هنر چرت زدن انفرادی است زیرا اکثر نوزادان ظرفیت بیولوژیکی برای انجام این کار را دارند. نوزادان کوچکتر ممکن است در تکان دادن سر و خواب ماندن بدون کمک مشکل داشته باشند. از طرف دیگر، این واقعیت که کودکان نوپا اغلب به دنبال انجام کارهای خود هستند، می تواند تمرین خواب را در آن گروه سنی کمی چالش برانگیز کند.

آیا می توانید اجازه دهید نوزادان 6 ماهه گریه کنند؟

هیچ مدرکی نشان نمی دهد که تمرین خواب مضر است. در واقع، تحقیقات نشان می دهد که انقراض تدریجی می تواند امنیت و دلبستگی را در نوزادان افزایش دهد. با این حال، اگر روش فریاد زدن را انتخاب کنید، ممکن است برای اطمینان از ایمن بودن فرزندتان، نظارت تصویری لازم باشد.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات