ایمنی سفر با نوزاد

0 52

مسافرت به ویژه از نوع هوایی به سن و سلامت نوزاد بستگی دارد. به طور کلی برای نوزادان کوچک تر از 7 روز مسافرت پیشنهاد نمی شود. به توصیه بسیاری از پزشکان پس از تولد نوزاد باید برای مدت چند ماه سفر کردن را محدود کرد. احتیاط برای مسافرت هوایی تنها به دلیل سطح اکسیژن، فشار هوا یا اثرات ارتفاع زیاد نیست. هیچ ارتباط ثابت شده ای بین سفر با هواپیما و سندروم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) وجود ندارد.

بیشتر متخصصان توصیه می‌کنند که برای جلوگیری از بیماری، نوزادان را کمتر در معرض گروه‌های بزرگ افراد قرار دهید. سفر از طریق فرودگاه، محیط هواپیما و بازدید از افراد زیاد حتی اعضای خانواده، نوزاد را در معرض بیماری‌های ویروسی و سایر عفونت‌ها قرار می‌دهد. این شرایط اصلی ترین مسئله ای است که باید برای سفر ویژه مسافرت هوایی با نوزاد در نظر بگیرید.

بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن نیز در این سن نگران ‌کننده هستند، زیرا نوزادان زمان کافی برای دریافت واکسن و محافظت کامل در برابر بیماری‌هایی از جمله سرخک، سیاه سرفه و آنفولانزا را ندارند. بهتر است که نوزاد را در معرض این بیماری‌ها قرار نداد، چه در فرودگاه چه مقصد. سفر با اتوبوس یا قطار همچنین نوزاد را در معرض افراد و بیماری های ناشناخته بسیاری قرار می دهد.

ایمنی سفر با نوزاد

سفر هوایی

اگر قصد مسافرت هوایی دارید با پزشک کودکان مشورت کنید تا مطمئن شوید پرواز برای فرزندتان مضر نباشد. هر شرکت هواپیمایی خط مشی خاص خود را دارد، برخی به نوزادان 2 روزه اجازه پرواز می دهند، البته نوزادان 1 هفته و کوچک تر باید مجوز پزشکی (تکمیل شده توسط پزشک) داشته باشند.

به خاطر داشته باشید که سفر می تواند برای مادر و نوزاد کاملا استرس زا باشد، به ویژه اگر پرواز با تاخیر باشد یا لغو شود. همچنین شما باید همه وسایل مورد نیاز نوزادتان را همراه داشته باشید، از جمله لباس، پوشک، شیشه شیر و البته صندلی ماشین.

طبق آکادمی اطفال آمریکا (AAP) جز موارد ضروری بهتر است برای سفرهای هوایی صبر کنید تا نوزاد 2 تا 3 ماهه شود، سیستم ایمنی بالغ ‌تری پیدا کند و برنامه قابل پیش‌بینی‌تری داشته باشد.

در حالت ایده آل برای سفر هوایی با نوزاد موارد زیر را درنظر بگیرید:

– برای همه چیز (تاخیر در پرواز، پوشک کثیف، بیماری های جزئی) آماده باشید.

– همراه خود فرد کمکی داشته باشید.

– برای تایید سن، شناسنامه نوزاد را به همراه داشته باشید.

– برای زمان های غیر پیک و خلوتی بلیط بگیرید.

– پرواز بدون توقف رزرو کنید.

– پیش از پرواز با پزشک کودکان مشورت کنید.

ایمنی سفر با نوزاد

سفر با اتومبیل

مسافرت همراه نوزاد با اتومبیل بهتر از سفر هوایی است، زیرا در این صورت نوزاد در معرض افراد بسیار کمتری قرار می گیرد. با این حال، سفر جاده ای نیز می تواند استرس زا باشد. به ویژه سفرهای طولانی‌ که باید هر چند ساعت یک بار برای شیر دادن، تعویض پوشک و صرفا برای آرامش دلبندتان توقف کنید. همچنین، احتمالا والدین نوزاد تازه متولد شده نیز کمبود خواب دارند، که در این صورت شرایط رانندگی برای مسافت طولانی را ندارند.

برای سفرهای جاده ای با اتومبیل لازم است که نوزاد روی صندلی ماشین ایمن و رو به عقب قرار گیرد. اگر فرزندتان در صندلی ماشین به خواب می رود، مطمئن شوید که جریان هوا در اطراف صورت او مناسب است و مرتب او را چک کنید.

نکته اصلی این است که باید سفر را تا زمانی که نوزادتان کمی بزرگ تر شود به تعویق بیندازید، مگر این که مسافرت ضروری پیش بیاید.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات