فواید روغن جوجوبا برای نوزاد و کودکان

0 757

روغن جوجوبا می تواند یکی از روغن های ضروری برای استفاده های مراقبتی از نوزاد و کودک شما باشد. این روغن را می توانید برای مراقبت از پوست به عنوان یک محصول طبیعی و فاقد مواد شیمیایی استفاده کنید. روغن جوجوبا برای استفاده مستقیم روی پوست بچه ها ایمن است و همچنین برای پوست های حساس نیز مناسب است.

روغن جوجوبا چیست؟

این روغن از دانه های خام گیاه جوجوبا استخراج می شود که شبیه یک روغن طلایی است. این روغن بدون بو است و کم رنگ است. این روغن مزایای زیادی برای افراد بزرگ و کودکان دارند.

روغن جوجوبا بسیار موثر در درمان برخی از مشکلات پوستی کودکان است. یکی از مهم ترین اثرات آن بر راش ها و بثورات پوستی نوزادان و کودکان است. شما می توانید با مقدار کمی از این روغن در منطقه ی آسیب دیده ی پوست نوزاد، آن را چرب کنید تا بهبود یابد. از خاصیت های بی نظیر این محصول این است که درمان بدون هیچ عوارض جانبی رخ می دهد.

فواید استفاده از روغن جوجوبا برای کودکان

فواید شگفت انگیز این روغن برای پوست، مو و سلامتی کودکان جالب توجه است. برخی از این فواید شامل موارد زیر است:

1. مرطوب کننده پوست

روغن جوجوبا مناسب برای حفظ رطوبت پوست نوزاد است. استفاده ی مداوم از این روغن سبب می شود که پوست کودک صاف و نرم شود. این روغن منبع غنی سرامید است و به همین دلیل پوست نوزاد را به مدت زیاد مرطوب و هیدارته نگه می دارد. به راحتی توسط پوست جذب می شود؛ پوست را در مقابل آلرژی های مختلف، خشکی پوست و حتی گرد و غبار حفظ می کند. این روغن برای ماساژ کودک نیز مناسب است.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا2. کاهش دهنده ی التهاب پوست

روغن جوجوبا برای کاستن التهابات پوستی مناسب است و خاصیت آنتی باکتریال دارد. این روغن باکتری ها را از بین می برد و به بهبود زخم نیز کمک می کند. از این روغن می توانید برای عفونت هایی مانند زگیل نیز استفاده کنید. همچنین برای کاهش قرمزی و ورم ناحیه ی آسیب دیده نیز می توانید از آن استفاده کنید.

3. بهبود دهنده ی مشکلات پوستی

روغن جوجوبا می تواند مشکلات پوستی کودکان را درمان کند. روغن جوجوبا می تواند بیماری اگزما ، پسوریازیس و کلاه گهواره کودک را درمان کند. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که یک توپ پنبه ای بگیرید، آن را در روغن آغشته کنید و مستقیم روی قسمت های آلوده پوست کودک خود بمالید.

4. تقویت کننده مو

از روغن جوجوبا می توان برای پوست و همچنین مو استفاده کرد. مو و پوست سر نوزادان مستعد شکستگی و خشکی است. این یکی از بهترین روغن هایی است که برای نوزادان استفاده می شود زیرا این روغن برای تقویت موهای ضعیف نوزاد مفید است. همچنین به نرم شدن تارهای موی نیز کمک خواهد کرد.

5. پاک کننده پوست سر

روغن جوجوبا برای تمیز کردن پوست سر عالی است. باعث کاهش ریزش و شکستگی مو می شود و کودک شما به دلیل خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی این روغن سالم و تمیز باقی می ماند. با استفاده از روغن جوجوبا، کودک از تجمع ذرات موجود در هوا در موهای خود خلاص می شود.

روغن جوجوبا6. بهبود وضعیت کشسانی پوست

ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و برای تقویت دیواره های مویرگی در پوست و بهبود خاصیت ارتجاعی و کشسانی پوست بسیار عالی است. این خاصیت آنتی اکسیدانی موجود در روغن جوجوبا نیز در کاهش احتمال سرطان پوست عالی است زیرا این روغن از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند.

7. تقویت کننده رشد مو

روغن جوجوبا گرفتگی منافذ را کاهش می دهد و باعث ریزش مو می شود. این روغن انسدادها در منافذ را حل و پاکسازی می کند که منجر به رشد سلول های تازه می شود و بنابراین رشد مو را ترغیب می کند.

8- درمان کلاه گهواره

یکی دیگر از ویژگی های مهم روغن جوجوبا این است که ضد آلرژی است که موجب ایمن بودن آن برای نوزادان می شود. این روغن را می توان برای شل کردن پوسته های خشک شده و حل پوسته های لکه دار ناشی از کلاه گهواره استفاده کرد. روغن جوجوبا سر را عمیق مرطوب می کند و پوست سر از تحریک محافظت می شود.

9. تنظیم روغن پوست سر

فقط با کنترل تولید روغن بیش از حد در پوست سر، از خشک شدن بیش از حد موها و پوست سر جلوگیری می کند. می توانید از پوست شکننده و پوسته پوسته شده پیشگیری کند. جوجوبا همچنین به مرطوب شدن پوست سر کمک می کند زیرا روغن بدون ایجاد تبخیر در حفره ها وارد منافذ می شود. pH پوست سر نیز با حفظ فاصله باکتریها متعادل می شود.

10. مناسب به عنوان روغن بدن

قبل از استحمام این روغن را روی صورت کودک و همچنین بدن بزنید. هیدراتاسیون کافی برای پوست فراهم می شود که به راحتی جذب می شود.

11. درمان آکنه های نوزاد تازه متولد شده

روغن جوجوبا همچنین می تواند برای درمان آکنه در نوزادان استفاده شود. روغن جوجوبا را با روغن اسطوخودوس مخلوط کرده و آن را به آرامی در قسمت های آسیب دیده روی صورت کودک بمالید. آکنه های او به زودی از بین می روند.

روغن جوجوبا یکی از بهترین روغن هایی است که برای کودکان و همچنین بزرگسالان استفاده می شود زیرا حاوی بسیاری از مواد معدنی و ویتامین ها از جمله ید، روی، ویتامین E و حتی ب-کمپلکس است. همچنین می توانید از این روغن در ترکیب با سایر روغنهای ضروری استفاده کنید. روغن جوجوبا به دلیل خاصیت آرامش بخش و مرطوب کننده بسیار محبوب است و مناسب انواع پوست است.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات