برنامه خواب نوزاد 4 ماهه

0

برنامه زمان خواب و چرت زدن نوزاد چهار ماهه را در این مطلب شرح می دهیم.

در حدود 4 ماهگی، تغییر بزرگی در الگوی خواب نوزاد رخ می دهد. این به دلیل بلوغ ساعت داخلی بدن (معروف به ریتم شبانه روزی) است. ما اطلاعات برنامه‌ای را که نیاز دارید در اختیار شما قرار می‌دهیم تا اطمینان حاصل شود که نوزاد شما استراحتی را که برای ذهن و بدن در حال رشد خود نیاز است، دریافت می‌کند.

یک نوزاد 4 ماهه چقدر باید بخوابد؟

در این سن، بیشتر نوزادان به حدود 14.5 ساعت خواب کلی در یک دوره 24 ساعته نیاز دارند. لازم به ذکر است که نیاز به خواب می تواند متفاوت باشد و طیفی از موارد طبیعی و سالم وجود دارد. در حالی که ساعات توصیه شده می تواند یک ایده کلی ارائه دهد، نظارت بر سطح انرژی و خلق و خوی نوزاد شما نیز مهم است.

توجه کنید که برای نوزادانی که زودتر از موعد به دنیا آمده‌اند، برنامه خواب تا حدی متفاوت است.

بهترین نکات خواب برای نوزاد 4 ماهه:

اگر نوزاد شما هنوز قنداق می شود، لطفاً به دلایل ایمنی دیگر این کار را نکنید. همچنین، با آزاد بودن دست ها و افزایش کنترل حرکتی آن ها در این سن، ممکن است اکنون بیشتر بتوانند از دست ها یا انگشتان خود برای دست یافتن به آرامش استفاده کنند.

واقعیت خواب برای نوزادان 4 ماهه:

این سن بهترین زمان برای شروع شکل دادن به عادات خواب نوزاد است تا پایه و اساس مورد نیاز برای اطمینان از تبدیل شدن به یک خواب عالی را ایجاد کند.

نمونه برنامه خواب 4 ماهه

برنامه خواب نوزاد 4 ماهه

توجه: نیازهای خواب در نوزادان متفاوت است و این نمودار باید به عنوان نمونه در نظر گرفته شود.

برنامه خواب برای 4 ماهگی

یک نوزاد 4 ماهه چقدر باید چرت بزند؟

در این سن، می توان انتظار داشت که نوزاد بین 3.5 تا 4.5 ساعت خواب در روز داشته باشد. سعی کنید اگر چرت های کوتاه زیادی می بینید ناامید نشوید؛ دیدن چرت های 30 تا 45 دقیقه ای معمول است. اولین یا دومین چرت در روز ممکن است طولانی شود. توصیه می کنیم هر چرت را به 2 ساعت محدود کنید تا مطمئن شوید که خواب روزانه با خواب شبانه تداخلی ندارد.

یک نوزاد 4 ماهه باید در روز چند چرت بزند؟

بیشتر نوزادان در این سن به 3 تا 4 چرت در روز نیاز دارند. نوزادانی که در حال حاضر چرت های طولانی تری دارند، معمولاً می توانند مدت طولانی تری بیدار بمانند، بنابراین تمایل دارند در یک برنامه با 3 چرت روزانه، خوب عمل کنند.

از سوی دیگر، اگر نوزاد چرت های کوتاه تری داشته باشد، زودتر می خوابد و احتمالاً به یک برنامه ی 4 چرت نیاز دارد. از آن جایی که چرت زدن در این سن هنوز ممکن است نامنظم باشد، معمولاً دیده می شود که نوزادان در همان سن برخی روزها 3 چرت و برخی روزها 4 چرت می زنند.

برنامه 3 چرت

طلوع صبح ساعت 6:30 صبح

چرت اول 8:15 صبح تا 9:45 صبح (1.5 ساعت)؛ 1.75 ساعت بیداری

چرت دوم 11:45 صبح تا 1:15 بعد از ظهر (1.5 ساعت)؛ 2 ساعت بیداری

چرت سوم 15:30 – 16:00 (30 دقیقه)؛ 2.25 ساعت بیداری

ساعت 6 بعد از ظهر برای خواب آماده شوید

خواب 18:30؛ 2.5 ساعت بیداری

برنامه 4 چرت

ساعت بیداری 6:30 صبح

چرت اول 8:00 صبح تا 9:15 صبح (1.25 ساعت)؛ 1.5 ساعت بیداری

چرت دوم 11:00 صبح تا 12:00 بعد از ظهر (1 ساعت)؛ 1.75 ساعت بیداری

چرت سوم 1:45 تا 14:45 (1 ساعت)؛ 1.75 ساعت بیداری

چرت چهارم 16:45 – 17:15 (30 دقیقه)؛ 2 ساعت بیداری

ساعت 6:45 بعد از ظهر برای خواب آماده شوید

خواب 19:15؛ 2 ساعت بیداری قبل از خواب

یک نوزاد 4 ماهه بین چرت زدن چقدر باید بیدار باشد؟

اکثر نوزادان در این سن به 1.5 تا 2.5 ساعت بیداری نیاز دارند تا دوباره برای خواب آماده شوند.

زمان خواب نوزاد 4 ماهه

زمان خواب خوب برای یک نوزاد 4 ماهه چقدر است؟

زمان مناسب خواب بستگی به زمان بیدار شدن نوزاد شما در صبح و تعداد چرت های او دارد. به عبارت دیگر، انتظار داشته باشید زمان خواب همچنان در این سن متفاوت باشد. در حالی که شروع خواب شبانه باید تا حدودی انعطاف پذیر باشد، زمان خواب زودتر بین ساعت 6:00 بعد از ظهر تا 8:00 بعد از ظهر معمول است. در این صورت می توانید اطمینان حاصل کنید که نوزاد 4 ماهه شما به اندازه کافی می خوابد و به خوبی استراحت می کند.

اکنون که نوزاد شما 4 ماهه شده، به لطف تولید ملاتونین کافی، باید در ریتم منظم 24 ساعته خواب و شیر خوردن قرار گیرد. در حالی که هنوز انتظار نداریم مدت یا زمان چرت‌ها کاملاً قابل پیش‌بینی باشد، می‌توانیم روی زمان بیدار شدن منظم و یک روال ثابت زمان خواب تمرکز کنیم که به تنظیم بیشتر برنامه آن ها کمک می‌کند.

سوالات متداول خواب نوزاد 4 ماهه

سوال: آیا نوزاد 4 ماهه می تواند تمام شب بخوابد؟

در حالی که همه نوزادان در طول شب برای مدت کوتاهی از خواب بیدار می شوند، برخی از آن ها می توانند بدون درخواست کمک والدین دوباره به خواب بروند که باعث می شود والدین احساس کنند که نوزاد آن ها “شب را خوابیده است”. با این حال، بر اساس تجربه ما، بسیار رایج است که نوزادان در این سن، به ویژه در نیمه دوم شب، برای دوباره خوابیدن به کمک نیاز داشته باشند. علاوه بر این، برخی از نوزادان در این سن برای تغذیه از خواب بیدار می شوند.

پرسش: نوزاد 4 ماهه در شبانه روز چند ساعت باید بخوابد؟

ما پیشنهاد می کنیم 10 تا 11 ساعت خواب در شب و 3.5 تا 4.5 ساعت خواب در روز (به 3 تا 4 چرت تقسیم شود) تا 14.5 ساعت توصیه شده را برآورده کنید.

با بزرگتر شدن نوزادان، مدت زمان بیداری افزایش می یابد. در حالی که نوزادان ممکن است تنها پس از 30 دقیقه بیداری به خواب بروند، اکثر نوزادان در این سن به 1.5 تا 2.5 ساعت بیداری نیاز دارند تا دوباره برای خواب آماده شوند.

پرسش: برای یک نوزاد 4 ماهه چقدر خواب شبانه انتظار می رود؟

توصیه می کنیم 10 تا 12 ساعت خواب در شب داشته باشید.

پرسش: برای یک نوزاد 4 ماهه چقدر خواب در طول روز انتظار می رود؟

نوزادان در این سن باید 3.5 تا 4.5 ساعت در طول روز بخوابند.

سوال: آخرین چرت نوزاد 4 ماهه چه زمانی باید باشد؟

این بسته به زمان معمول صبحگاهی نوزاد شما متفاوت است. اگر نوزاد شما معمولاً ساعت 7 صبح از خواب بیدار می شود و می خواهید حداقل 10 ساعت در طول شب بخوابد، باید مطمئن شوید که تا ساعت 6:30 بعد از ظهر از آخرین چرت خود بیدار شده است.

پرسش: آیا یک نوزاد 4 ماهه می تواند بیش از حد طولانی چرت بزند؟

بله. خواب زیاد در روز می تواند با خواب شبانه تداخل داشته باشد. در کل روزانه بیش از 4.5 ساعت نخوابد و هر چرت بیش از دو ساعت نشود.

پرسش: رگرسیون 4 ماهه چیست؟

“رگرسیون 4 ماهه” در واقع یک رگرسیون نیست، بلکه دوره ای از رشد نوزاد است که نشان دهنده تغییر در مراحل و چرخه های خواب (مشابه بزرگسالان) است. این نشانه بلوغ است، نه یک مرحله موقت برای گذراندن.

پرسش: هنگام محاسبه مجموع خواب نوزادم، آیا باید زمان صرف شده برای تغذیه شبانه را کم کنم؟

وقتی در مورد میزان کل خواب شبانه صحبت می کنیم و بیشتر نوزادان برای استراحت خوب به آن نیاز دارند، این اعداد معمولاً شامل شیردهی های کوتاه مناسب سن هستند. متأسفانه، این یک پاسخ سیاه و سفید نیست زیرا ممکن است هنگام تعیین اینکه آیا نوزاد به اندازه کافی می خوابد؛ به کل مدت زمانی که در رختخواب است و عوامل دیگری توجه کنیم. ما به احتمال زیاد زمان‌های بیداری طولانی‌تری را کم می‌کنیم (تغذیه یا غیره)، به خصوص در نوزادان بزرگ‌تر.

همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که طیفی از موارد عادی وجود دارد و ما توصیه نمی‌کنیم که تنها بر کل ساعت‌ها تمرکز کنید. کل ساعت ها باید به عنوان یک راهنما در نظر گرفته شود. خلق و خو و سطح انرژی نوزاد نیز هنگام تعیین اینکه نوزاد شما به اندازه کافی می خوابد مهم است.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات