خواص و فواید خوردن زیتون در بارداری

0

بارداری مهم ترین مرحله زندگی یک زن است و دومین تولد زن محسوب می شود. بنابراین، ضروری است که او یک رژیم غذایی متعادل و سالم را پیش بگیرد که تمام ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز را در خود داشته باشد. خوردن زیتون در بارداری بسیار مفید است زیرا از متابولیسم کلی بدن مراقبت می کند.

زیتون تقویت کننده سیستم ایمنی در بارداری

خوردن زیتون در بارداری نقش مهمی در رشد جنین دارد. این ها میوه های درختان زیتون هستند که از نظر علمی با نام Olea Europaea شناخته می شوند و عمدتاً در مناطق مدیترانه ای اروپا و آفریقا یافت می شوند. زیتون را می توان به اشکال مختلف در زندگی روزمره استفاده کرد، مانند روغن زیتون، میوه زیتون، برگ زیتون و غیره.

ارزش غذایی زیتون

زیتون میوه‌ای فوق‌العاده است، زیرا حاوی مقادیر زیادی ویتامین و مواد مغذی است.

حقایق اساسی و مهم درباره زیتون می گوید که:

ده عدد زیتون حاوی حدود 59 کالری است.

4 تا 6 درصد زیتون ها کربوهیدرات هستند که بیشتر آن فیبر است.

زیتون منبع قابل توجهی از مس، کلسیم، ویتامین E و آهن است.

سطح سدیم نیز به دلیل وجود آب نمک بالا است.

سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند اولئوروپئین، کورستین و غیره است.

آیا خوردن زیتون در بارداری بی خطر است؟

بله، خوردن زیتون در بارداری فواید ثابت شده ای برای زنان باردار دارد. اسید اولئیک موجود در زیتون مسئول کاهش سطح کلسترول خون است و از کودک در برابر آسم و چندین آلرژی محافظت می کند. آن ها به تامین ویتامین ها و اسیدهای چرب برای جنین کمک می کنند.

مزایای برتر خوردن زیتون در بارداری

یک مطالعه اخیر ثابت کرده که رژیم غذایی سرشار از زیتون نقش مثبتی در تغذیه نوزاد و همچنین مادر دارد. زیتون در دوران بارداری تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی حیاتی را برای بدن زن فراهم می‌کند و بدن او را سالم، متناسب و زیبا نشان می‌دهد.

1. به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند

زیتون آنتی اکسیدان قوی است که خطر بیماری های مضر مانند بیماری های قلبی، سرطان خون و غیره را کاهش می دهد. افزون بر بهبود گردش خون، به محافظت از معده در برابر باکتری ها و ویروس های خطرناک نیز کمک می کند.

2. سطح قند را بهبود می بخشد

زیتون منبع غنی ویتامین E است. اسیدهای اولئیک و پلی فنول های موجود در زیتون به کاهش شانس دیابت نوع 2 کمک می کند.

3. پیشگیری از سرطان

مطالعات نشان داده که زیتون احتمال ابتلا به سرطان سینه را که در دوران پس از بارداری بسیار شایع است، کاهش می دهد. زیتون ها دارای سلولهای قوی کشنده سرطان هستند که بر روده بزرگ، سینه ها و معده تأثیر می گذارند.

4. سلامت استخوان ها را بهبود می بخشد

زیتون خطر شکستگی را کاهش می دهد و به افزایش توده و کیفیت استخوان کمک می کند.

خواص و فواید خوردن زیتون در بارداری
خواص و فواید خوردن زیتون در بارداری

منشا روغن زیتون

روغن زیتون از خرد کردن میوه های زیتون با فرآیندی به نام خیساندن به دست می آید.

روغن زیتون یک روغن رایج است که در غذاهای برخی از کشورها مانند یونان، پرتغال، اسپانیا و ایتالیا استفاده می شود.
این روغن که به غذای شما طعم بیشتری می بخشد و فواید سلامتی زیادی دارد، باعث محبوبیت آن در سراسر جهان شده است.

روغن زیتون در لوازم آرایشی و بهداشتی و پزشکی نیز کاربرد دارد.

فواید روغن زیتون در دوران بارداری

روغن زیتون حاوی تعدادی مواد مغذی مانند ویتامین ها و اسیدهای چرب است که به آبرسانی پوست و حفظ سلامت مادر کمک می کند. استفاده از روغن زیتون مزایای مختلفی دارد، از جمله:

1. رشد سالم کودک

مصرف روغن زیتون توسط مادر می تواند در رشد شناختی، ذهنی و جسمی جنین بسیار مفید باشد. روغن زیتون سرشار از ویتامین A است که به شکل ‌گیری چشم‌ های کودک کمک می کند.

۲. پوست شفاف

بارداری می تواند پوست را کدر و خشک کند. بنابراین روغن زیتون برای آبرسانی به منافذ پوست، از بین بردن سلول های مرده پوست و جوانسازی پوست بهترین است.

۳. از سیستم ایمنی محافظت می کند

روغن زیتون نقش اساسی در تنظیم سیستم ایمنی بدن مادر و از بین بردن پاتوژن های مضری دارد که می توانند عفونت ها را گسترش دهند.

عوارض جانبی خوردن زیتون در بارداری چیست؟

برخی از عوارض جانبی احتمالی خوردن زیتون در بارداری به شرح زیر است:

اگرچه عوارض زیتون نادر است، اما می تواند واکنش های آلرژیک ایجاد کند.

زیتون ممکن است حاوی تعداد کمی از فلزات سنگین مانند قلع و لیتیوم باشد که به طور بالقوه می تواند بر پیشرفت سالم بارداری تأثیر بگذارد.

این میوه ها حاوی نمک هستند و اگر فشار خون بارداری داشته باشید، فشار خون شما بالا می رود.

زیتون سرشار از کالری است و مصرف بیش از حد آن باعث افزایش وزن غیر ضروری در دوران بارداری می شود.

زیتون سبز که منبع عالی چربی است، می‌تواند احتمال ابتلا به التهاب را افزایش دهد؛ همچنین با داشتن محتوای چربی بالا ممکن است باعث مشکلات گوارشی مانند اسهال شود.

آیا کنسرو زیتون در دوران بارداری بی خطر است؟

کنسرو زیتون دارای مقدار کافی از عناصر حیاتی است و اثراتی مشابه سایر زیتون ها دارد. فقط باید تاریخ انقضای آن را بررسی کرد. اما زنان باردار باید فقط زیتون تازه را برای ارضای هوس بارداری خود مصرف می کنند.

آیا روغن زیتون فوق بکر برای بارداری مفید است؟

برای زنان باردار، روغن فوق بکر تأثیر عالی در کنترل کلسترول بد دارد. روغن زیتون یک راه حل دائمی برای مشکل ترومبوز شریانی است. همچنین گردش خون در قلب را متعادل می کند.

بیایید نتیجه بگیریم که این یک واقعیت غیرقابل انکار است که خوردن زیتون در بارداری باعث رشد سالم مادر و کودک می شود. بنابراین، هرگز از گنجاندن آن در رژیم غذایی بارداری خود تردید نکنید.

سوالات متداول

1. چرا زنان باردار هوس زیتون می کنند؟

زیتون طعم مشخصی دارد که می تواند برای برخی از زنان باردار آرامش بخش باشد. اگر میل به انواع نمک دارید، ممکن است بدنتان در حال تجمع سدیم باشد. اگر فشار خون شما در دوران بارداری بالا است، زیتون شور گزینه ی خوبی نیست.

2. آیا خوردن زیتون در دوران بارداری می تواند به کودک متولد نشده کمک کند؟

بله می شود. زیتون سرشار از آنتی اکسیدان است. این می تواند فرزند متولد نشده شما را پس از تولد از آسم یا آلرژی محافظت کند.

3. آیا زیتون می تواند به درمان تهوع صبحگاهی کمک کند؟

زیتون یک درمان خانگی شناخته شده برای این حالت است. آنها به کاهش ناراحتی های معده نیز کمک می کنند. می توانید زیتون را امتحان کنید و ببینید که آیا زیتون به حالت تهوع صبحگاهی شما کمک می کند یا خیر. به هر زیتون ها حال سالم هستند.

4. آیا میل به زیتون در دوران بارداری نشان دهنده این است که فرزند من پسر است؟

این یک داستان قدیمی است که اگر پسری را حمل کنید، هوس خوردن غذاهای شور و خوش طعم دارید. زیتون می تواند طعم شور داشته باشد و قطعا شیرین نیست. از این رو مردم این ولع را به جنسیت ربط می دهند.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات