مصرف شاه توت در دوران بارداری

0 648

شاه توت میوه ای لذیذ با طعمی منحصر به فرد است که بیشتر زنان باردار تمایل شدیدی به خوردن آن دارند. اگرچه این میوه آبدار مزایای سلامتی بسیاری دارد و غنی از ویتامین‌ها، فیبر و آنتی‌اکسیدان‌ است، ولی شما ممکن است در مورد ایمنی مصرف آن در دوران بارداری تردید داشته باشید.

شاه توت چیست؟

شاه توت میوه ای لذیذ، کوچک و متنوع از خانواده توت ها و بومی مناطق معتدل شمالی است. در یونان و روم باستان، انواع توت به عنوان درمانی برای عفونت های خفیف محبوب بوده است. توت ها نرم و آبدار هستند و طعمی شیرین و ترش ملایم دارند.

آیا می توان شاه توت را در دوران بارداری مصرف کرد؟

بله، شما می توانید در دوران بارداری با خیال راحت شاه توت بخورید. با این وجود، حتما قبل از مصرف آن را به طور کامل بشویید. توت‌های نشسته ممکن است حاوی انگل‌های مضر، باکتری‌ و اثر سموم دفع آفات باشند که می‌توانند منجر به مسمومیت غذایی (مانند لیستریوز و توکسوپلاسموز) شوند، به بارداری آسیب رسانده و برای سلامتی مضر باشند.

مزایای سلامتی شاه توت در دوران بارداری

شاه توت نه تنها باعث بهبود ذائقه می شود، بلکه سلامت بارداری را تضمین می کند. مصرف این میوه لذیذ در دوران بارداری فواید بسیاری از جمله موارد زیر دارد:

شاه توت در بارداری

1. کمک به رشد مغز جنین

شاه توت منبع طبیعی انرژی است که از احساس خستگی به ویژه در اواخر بارداری جلوگیری می کند. شما می توانید روزانه حدود 5 وعده از انواع توت ها را بخورید. میزان کم سدیم و چربی موجود در این میوه باعث رشد مناسب مغز جنین می شود.

2. جلوگیری از نقایص هنگام تولد

شاه توت منبعی غنی از فولات است. مصرف شاه توت در دوران بارداری از خطر ابتلا به اسپینا بیفیدا، نقص اندام، اختلالات قلبی عروقی و سایر انواع نقایص هنگام تولد جلوگیری می کند. همچنین، شاه توت به کاهش خطر سقط جنین کمک می کند.

3. درمان یبوست

محتوای فیبر موجود در شاه توت باعث بهبود هضم و جلوگیری از خطر اختلالات گوارشی می شود. فیبرهای نامحلول موجود در این میوه باعث جذب آسان و موثر آب در روده بزرگ می شود و از یبوست در دوران بارداری پیشگیری می کند.

4. تقویت استخوان ها

محتوای کلسیم و منیزیم موجود در شاه توت باعث تقویت استخوان ها و دندان های جنین می شود. منیزیم موجود در شاه توت به جذب سریع پتاسیم و کلسیم در بدن کمک کرده و سلامت استخوان های جنین را تضمین می کند.

5. جلوگیری از خونریزی بیش از حد

محتوای ویتامین K موجود در شاه توت به دلیل خاصیت لخته شدن خون از خطر خونریزی بیش از حد در دوران بارداری جلوگیری می کند. همچنین، ویتامین های موجود در شاه توت باعث تسریع روند بهبودی و جلوگیری از پوکی استخوان می شود.

شاه توت در بارداری

6. مبارزه با سرطان

ریزمغذی های موجود در شاه توت از شیمی درمانی پیشگیری می کند، از رشد و تشکیل سلول های بدخیم سرطانی جلوگیری می کند و به طور قابل توجهی از مادران باردار در برابر اثرات مضر سرطان محافظت می کند. محتوای آنتوسیانین ها و فیتوکمیکال‌های موجود در این میوه خوشمزه خاصیت ضد سرطانی دارد و مانع از رشد تومورها در دوران بارداری می‌ شود.

7. مفید برای سلامت قلب

آنتوسیانین ها و سایر فلاونول های موجود در شاه توت به سلامت قلب کمک می کنند. فیبر و منیزیم موجود در این میوه باعث جلوگیری از خطر انسداد رگ های قلبی و تنظیم گردش خون می شود. بنابراین، مصرف شاه توت در دوران بارداری از مادران در برابر چند بیماری قلبی مانند آترواسکلروز(تصلب شرایین)، حمله قلبی و سکته مغزی محافظت می کند.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات