10 فایده خوردن سیب در بارداری برای سلامتی

0

داشتن یک رژیم غذایی متعادل در دوران بارداری به شما کمک می کند سالم و با تناسب اندام بمانید. مشخص است که خوردن سبزیجات و میوه ها در دوران بارداری برای دریافت مواد معدنی و ویتامین های لازم چقدر ضروری است. یکی از این میوه ها سیب است. خوردن سیب در بارداری فواید زیادی برای سلامتی دارد.

آیا خوردن سیب در بارداری بی خطر است؟

بله، مصرف سیب در حاملگی بی خطر است. سیب بسیار مغذی و سرشار از آنتی اکسیدان ها، فیتونوترینت ها، فلاونوئیدها و فیبر غذایی است. با این حال، دقت کنید که باید قبل از خوردن هر میوه ای، آن را به خوبی بشویید تا باقیمانده آفت کش ها و سموم روی آن از بین برود. همچنین از خوردن دانه های سیب خودداری کنید زیرا حاوی سیانید مضر برای بدن است. از خوردن سیب در شب پرهیز کنید زیرا ممکن است باعث سوء هاضمه شود.

یک مطالعه کوهورت نشان داد که مصرف سیب در دوران بارداری ممکن است به محافظت از کودک در برابر خس خس سینه و آسم کمک کند.

خوردن سیب در بارداری چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

خوردن سیب در دوران بارداری می تواند کمک کند به:

1. جلوگیری از کم خونی

سیب سرشار از آهن است و به افزایش سطح هموگلوبین در خون و جلوگیری از کم خونی کمک می کند. خطر کم خونی در دوران بارداری بیشتر است و در صورت بی توجهی، می تواند منجر به زایمان زودرس و وزن کم هنگام تولد در نوزادان شود.

2. بهبود ایمنی

سیب منبع غنی ویتامین C است که مصرف منظم آن به سیستم ایمنی در ایجاد مقاومت و دفع عفونت ها و بیماری ها کمک می کند.

3. جلوگیری از رادیکال های آزاد

فلاونوئیدها و فیتوکمیکال ها آنتی اکسیدان های قوی موجود در سیب هستند که با رادیکال های آزاد بدن مبارزه می کنند. در غیر این صورت رادیکال های آزاد می توانند منجر به آسیب اکسیداتیو سلول ها، DNA و توانایی عملکرد آنها شوند.

4. انرژی را سریع افزایش می دهد

قندهای ساده از جمله گلوکز، فروکتوز و ساکارز موجود در سیب باعث افزایش فوری انرژی می شوند. زمانی که احساس گرسنگی می کنید یا مشکلات قند خون پایین دارید، خوردن یک سیب مفید است.

5. از قلب خود محافظت کنید

مصرف روزانه سیب سطح کلسترول بد، تشکیل پلاک و التهاب دیواره سرخرگ ها را کاهش می دهد.

6. جلوگیری از سرطان

مصرف منظم سیب خطر ابتلا به سرطان های ریه، کولورکتال، دستگاه گوارش و سینه را کاهش می دهد. ترکیبات فیتوشیمیایی موجود در میوه دارای خواص ضد سرطانی هستند.

7. جلوگیری از مشکلات تنفسی

خوردن سیب در دوران بارداری می تواند خطر ابتلا به آسم و بیماری های آلرژیک در دوران کودکی را کاهش دهد. آنتی اکسیدان های موجود در سیب به تقویت ریه های شما کمک می کند.

8. کمک به هضم

سیب میوه‌ای سرشار از فیبر است که به هضم مناسب کمک می‌کند، همچنین حاوی پکتین است که به حجیم شدن مدفوع و تقویت حرکات روده‌ای صاف کمک می‌کند. همچنین برای درمان اسهال یا یبوست مفید است.

متخصص تغذیه می‌گوید: «خوردن سیب به تنظیم سطح قند خون کمک می‌کند، که می‌تواند گرسنگی و هوس را کاهش دهد. با این حال، اگر یک زن باردار فقط یک سیب را بدون هیچ غذای دیگری بخورد و دارای دیابت نوع 2 یا دیابت بارداری باشد، سیب ممکن است با افزایش سطح انسولین باعث تحریک گرسنگی شود. یک سیب حاوی مقادیر خوبی از قند است، بنابراین افزایش قند خون برای افراد دیابتی می تواند در مدت کوتاهی منجر به گرسنگی شود، زیرا انسولین بیش از حد باعث کاهش سطح قند می شود.

پژوهش ها نشان می دهد که مصرف بیشتر سیب به طور قابل توجهی با کاهش خطر دیابت بارداری مرتبط است.

در حالی که خوردن مقدار مناسب سیب هم برای مادر و هم برای نوزاد مفید است، زیاده روی در آن می تواند ایده بدی باشد.

عوارض خوردن سیب در بارداری به مقدار زیاد

مراقب تعداد سیب در رژیم غذایی خود باشید، زیرا مصرف بیش از حد این میوه می تواند عوارض زیر را به همراه داشته باشد.

• بر متابولیسم تأثیر می گذارد: مصرف بیش از حد سیب باعث افزایش مصرف کربوهیدرات می شود که به نوبه خود باعث افزایش سطح قند، کاهش متابولیسم و جلوگیری از سوزاندن چربی در بدن شما می شود.

• مشکلات وزن: مصرف بیش از حد سیب باعث افزایش کالری دریافتی می شود و در نتیجه منجر به مشکلات مدیریت وزن در اواخر بارداری می شود.

دوز توصیه شده روزانه سیب برای زنان باردار دو تا چهار وعده در روز است که یک وعده از آن معادل یک سیب کامل متوسط است.

پرسش های متداول درباره خوردن سیب در بارداری

۱.هوس خوردن سیب در بارداری به چه معناست؟

هوس در دوران بارداری معمول است. با این حال، هوس های خاص ممکن است نشان دهنده یک بیماری زمینه ای باشد. هوس خوردن سیب ممکن است به دلیل کمبود ویتامین باشد.

2. بهترین زمان برای مصرف سیب در بارداری چه زمانی است؟

بهترین زمان برای خوردن سیب در بارداری، صبح یا به عنوان میان وعده بین وعده های غذایی است. از آنجایی که سیب می تواند سیر کننده باشد، یک زن باردار باید اطمینان حاصل کند که در زمان صرف غذا، جایی برای یک وعده غذایی متعادل دارد.

مصرف سیب در دوران بارداری بی خطر است و آنتی اکسیدان ها و بسیاری از مواد مغذی ضروری را فراهم می کند. سیب مواد غذایی غنی از آهن است که از کم خونی جلوگیری می کند و باعث تقویت ایمنی در مادران باردار می شود. اگر چه خوب است، اما سیب را در حد اعتدال مصرف کنید، زیرا آنها منابع غنی گلوکز هستند و ممکن است منجر به افزایش وزن شوند. اطمینان حاصل کنید که سیب با کیفیت خوب را از فروشندگان قابل اعتماد، بدون موم و مواد شیمیایی خریداری کنید. آب سیب ممکن است انتخاب خوبی نباشد زیرا فیبرها و بسیاری از مواد مغذی هنگام تهیه از بین می روند و آب میوه های تجاری ممکن است حاوی طعم دهنده ها و مواد نگهدارنده مصنوعی باشند.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات