انواع درد واژن در دوران بارداری

0 792

درد واژن چگونه زندگی روزمره فرد را تحت تاثیر قرار می دهد؟

درد واژن در دوران بارداری ممکن است بر مفاصل، استخوان ها و ماهیچه ها اثر بگذارد. راه رفتن، رانندگی در جاده های ناهموار و بالا رفتن از پله ها می تواند موجب تشدید درد شود. درد واژن با نزدیک شدن به موعد زایمان بیشتر می شود. در واقع با پایین آمدن جنین در ناحیه لگن و تشدید درد و فشار، مادر برای زایمان آماده می شود.

مراقبت و توجه در خانه به تسکین درد واژن کمک می کند.

زمان مراجعه به پزشک

درد واژن در دوران بارداری طبیعی است. درد خفیف واژن را در مراجعات بارداری به پزشک اطلاع دهید. ولی در صورت داشتن درد شدید واژن همراه با تب، سردرد، سرگیجه، خونریزی، ادرار دردناک و مکرر، تغییر در حرکات جنین و تورم صورت، دست و پاها باید سریع به پزشک مراجعه کنید. درمان به موقع به جلوگیری از هرگونه عارضه کمک می کند.

تفاوت درد واژن با فشار واژن در چیست؟

در دوران بارداری اغلب درد با فشار اشتباه گرفته می شود. درد واژن به حدی شدید است که راه رفتن را برای مادر دشوار می کند، در حالی که فشار واژن مشابه دردی است که هنگام گرفتگی قاعدگی تجربه می شود و به پایین کمر نیز گسترش می یابد.

انواع درد واژن

انواع درد واژن در دوران بارداری

درد واژن در دوران بارداری سه نوع است، تشخیص نوع درد می تواند در توضیح علائم به پزشک موثر باشد.

1. درد شدید واژن: تیر کشیدن یا سوزن سوزن شدن واژن در بارداری امری شایع است و می تواند در اثر کشیدگی عضلات رحم، نفخ یا یبوست ایجاد شود. شروع این درد در حدود هفته 37 بارداری، اغلب به دلیل زایمان یا حرکت جنین به سمت پایین لگن است. در صورتی که درد جزئی باشد و مدت زیادی طول نکشد، دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. اما اگر با خونریزی همراه باشد، باید به پزشک مراجعه کرد.

2. درد مکرر واژن: درد مکرر (آزاردهنده) واژن یک مشکل شایع است که زنان باردار و غیر باردار آن را تجربه می کنند. این عارضه ممکن است به دلیل التهاب اندام های لگن رخ دهد. در صورتی که درد واژن همراه با انقباض باشد، باید به پزشک مراجعه کرد.

3. درد مقطعی واژن: درد مقطعی (برشی) واژن در دوران بارداری معمولا طبیعی و نتیجه رشد رحم است. این درد همچنین یکی از علائم بیماری سیستیت بینابینی (التهاب یا درد مثانه، پیشابراه یا ناحیه لگن) در نظر گرفته می شود. شدیدتر شدن درد واژن در مراحل بعدی بارداری، می تواند ناشی از جدا شدن یا کنده شدن جفت باشد.

انواع درد واژن

در مورد هر نوع درد واژن با پزشک خود مشورت کنید. او علائم را بررسی کرده و توصیه های لازم را به شما خواهد کرد. به طور کلی درد مکرر رو به افزایش، همراه با انقباض رحم، خونریزی یا افزایش ترشحات واژن می تواند نشانه پیشرفت زایمان باشد.

درد واژن یکی از شایع ترین مشکلات زنان باردار است و در اغلب موارد تنها یک عارضه جانبی ناخوشایند دوران بارداری به حساب می آید که نیاز به فوریت پزشکی ندارد. درد خفیف واژن با انجام برخی اقدامات ساده تسکین می یابد. در مواردی که درد شدید است و با گذشت زمان بدتر می شود، باید خیلی سریع به پزشک مراجعه کرد.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات