علائم سونوگرافی برای تعیین جنسیت جنین

0 13,171

سونوگرافی تعیین جنسیت

یکی از روش های رایج برای تشخیص جنسیت جنین، سونوگرافی است. سونوگرافی تعیین جنسیت که به آن سونوی آنومالی یا تفصیلی نیز می گویند، معمولا در اواسط بارداری انجام می شود (هدف انجام این تست بیشتر بررسی ناهنجاری های جنینی است تا تعیین جنسیت) .

دقت سونوگرافی در تشخیص جنسیت به عوامل زیادی از جمله سن بارداری، وضوح و حساسیت دستگاه سونوگرافی، رادیولوژیست و وضعیت جنین بستگی دارد. علائم خاصی در تصاویر سونوگرافی دختر و پسر وجود دارد که تکنسین سونوگرافی برای تعیین جنسیت جنین از آن استفاده می کند.

1. عدم وجود پنیس = فرضیه جنسیت دختر

عدم مشاهده پنیس یکی از نشانه های جنین دختر است. طبق این نظریه در صورتی که تکنسین سونوگرافی نتواند پنیس را پیدا کند، جنین دختر است.

البته تشخیص دختر بودن جنین در سونوگرافی ملزم علائم دیگری به جز نبود پنیس است. در حقیقت شکل و اندازه کلیتوریس و پنیس به ویژه در اوایل بارداری تقریبا شبیه به هم است.

سونوگرافی تعیین جنسیت

سونوگرافی تعیین جنسیت2. علامت همبرگر

تکنسین سونوگرافی در حین سونوی تعیین جنسیت جنین به دنبال دستگاه تناسلی دختر که لابیا و کلیتوریس است می گردد. این موارد به عنوان “علامت همبرگر” شناخته می شوند.

کلیتوریس که در بین لب های واژن قرار گرفته است مانند یک همبرگر بین دو نان یا سه خط به نظر می رسد. در این حالت لب های واژن نان همبرگر و کلیتوریس همبرگر خواهد بود.

3. علامت لاک پشت

برای جنسیت پسر، تکنسین سونوگرافی به دنبال نشانه ای به عنوان علامت لاک پشت می گردد . در این وضعیت می توان نوک آلت تناسلی پسر را از میان بیضه ها مشاهده کرد.

تشخیص این علامت در بعضی از نوزادان دشوار است، به همین دلیل علائم مختلف دیگری وجود دارد که باید در هنگام سونوگرافی به دنبال آن گشت. سن بارداری و وضعیت جنین در تعیین جنسیت نقش مهمی دارند.

سونوگرافی تعیین جنسیت

سونوگرافی تعیین جنسیت4. نعوظ آلت تناسلی مردانه

جنین پسر نیز می تواند نعوظ داشته باشد، اگر سونوگرافی در زمان نعوظ جنین انجام شود، آلت تناسلی مردانه با وضوح قابل تشخیص خواهد بود. بدیهی است که این امر تعیین جنسیت جنین را بسیار آسان می کند.

برخی پدر و مادرها با مشاهده نعوظ جنین ناراحت می شوند. جای نگرانی وجود ندارد، زیرا این امر در پسران طبیعی است. پس از تولد یا در زمان تعویض پوشک فرزندتان نیز شاهد چنین وضعیتی خواهید بود.

جمع بندی

پیدایش سونوگرافی های سه و چهار بعدی منجر به ایجاد تحولی بزرگ در نحوه تعیین جنسیت جنین شده است. به دلیل دقت بالای سونوگرافی سه بعدی می توان اعضای بدن جنین را با وضوح بالایی مشاهده کرد.

به خاطر داشته باشید که اندازه کلیتوریس و پنیس تا قبل از هفته 18 بارداری تقریباً یکسان است و منجر به بروز خطا در تشخیص می شود. بیشتر پدر و مادرها ترجیح می دهند جنسیت فرزندشان را هرچه زودتر بدانند تا برای تولد او آماده شوند، اما بهتر است صبر کرد تا زمان آن برسد.

مترجم: محدثه محمدی

3.8 4 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات