سونوگرافی تعیین سن بارداری چیست؟

0 1,673

یکی از انواع سونوگرافی های مهم در دوران بارداری، سونو تعیین سن بارداری است. این تست معمولا بین هفته 10 تا 14 بارداری انجام می شود. این سونو به نام سونوگرافی هفته 12 نیز معروف است. به طور معمول این آزمایش برای بیشتر مادران اولین سونوگرافی است مگر اینکه پیش از هفته 12 مشکلی برایشان پیش آمده باشد و مجبور به انجام سونوگرافی شده باشند.

خیلی از افراد نمی توانند به شکل دقیقی سن حاملگی خود را محاسبه کنند. سونوگرافی تعیین سن بارداری یکی از بهترین روش ها برای تعیین زمان زایمان است. در این سونو، دقیق مشخص می شود که شما در چه روز و هفته ای از بارداری قرار دارید و به همین خاطر نیز، محاسبه ی زمان زایمان ساده انجام می گیرد.

سونوگرافی تعیین سن بارداری

سونوگرافی تعیین سن بارداریآنچه در سونوگرافی انتی بررسی می شود:

وضعیت قلب جنین

رشد جنین

سر، دست و پاهای جنین

دیواره ی شکمی، معده و بخش های پایینی بدن

چند قلویی

انواع سونوگرافی در بارداری

همه چیز درباره سونوگرافی آنومالی

سونوگرافی انتی NT چیست؟

روش انجام سونوگرافی تعیین سن بارداری چیست؟

شما باید با مثانه ی پُر برای سونوگرافی حاضر شوید. پس از اینکه روی تخت سونو دراز کشیدید، سونوگرافیست، مقداری ژل روی شکم تان می زند، سپس با قرار دادن دستگاه مبدل، وضعیت جنین را کامل بررسی می کند. این آزمایش معمولا 20 دقیقه بیشتر طول نمی کشد. شما هیچ گونه دردی نخواهید داشت و اصلا اذیت نمی شوید.

اندازه ی طبیعی جنین در هفته های ابتدایی

جنین در این سونوگرافی کامل اندازه گیری می شود، در هفته های مختلف این اندازه متفاوت است. در هفته ی دهم بارداری، جنین حدود 3 سانتی متر، در هفته یازدهم، بین 5 تا 6 سانتی متر و در هفته 13 بارداری، حدود 7 سانتی متر است.

سونوگرافی تعیین سن بارداری
سونوگرافی تعیین سن بارداری

آیا این نوع از سونوگرافی در بارداری ضرر دارد؟

اگر این آزمایش با دقت و توسط افراد حرفه ای انجام گیرد، هیچ گونه ضرر و زیانی برای شما و جنین تان ندارد. با توجه به اینکه این سونوگرافی، برای بیشتر مادران اولین سونو در بارداری است، شاید شما مانند برخی دیگر از مادران، دچار استرس و اضطراب شوید؛ نگران نباشید و با آرامش برای این سونوگرافی به مطب بروید. در دوران بارداری هر گونه استرس و نگرانی می تواند روی شما و جنین تان تاثیرات منفی داشته باشد.

پس آرامش داشته باشید و به خداوند توکل کنید. قدرت ذهن را دست کم نگیرد و به هیچ عنوان به مسایل منفی فکر نکنید، اگر مدام به این فکر کنید که ممکن است مشکلی برای جنین شما وجود داشته باشد یا اینکه شاید در همین ابتدای بارداری، سقط داشته باشید، انرژی های منفی را سمت خود و جنین تان می خوانید.

اصلا مهم نیست که شما از دیگران چه شنیده اید یا اینکه سابقه ی سقط داشته اید یا نه، اکنون با حفظ آرامش خود و با تفکر مثبت سعی کنید تا ذهن خود را از هرگونه افکار بیهوده رها کنید و به داشتن یک جنین صحیح و سالم فکر کنید.

 

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات