تست بارداری با نمک

1 1,208

آیا تست بارداری با نمک امکان پذیر است؟

راه های زیادی برای تعیین بارداری وجود دارد، یکی از پرکاربردترین روش های خانگی، تست بارداری با نمک است. اگرچه هیچ مدرک علمی برای اثبات اعتبار این تست وجود ندارد، اما انجام آن ارزان تر از کیت های تجاری است، زیرا همه افراد در آشپزخانه خود کمی نمک دارند.

تست‌های بارداری خانگی که امروزه که به آسانی در داروخانه‌ها در دسترس هستند و اثبات شده‌ که در تشخیص بارداری دقت مناسبی دارند، تا سال 1976 توسط سازمان غذا و دارو تایید نشدند.

در روزگار قدیم زنان برای اطلاع از بارداری خود باید منتظر علائم بارداری مانند تاخیر در قاعدگی، تهوع صبحگاهی، خستگی و بزرگ شدن شکم می‌شدند.

در این مطلب با روش انجام تست بارداری با نمک و میزان دقت آن آشنا می شوید.

لوازم مورد نیاز برای تست بارداری با نمک

بر اساس منابع مختلف که اعتبار علمی ندارند، برای انجام تست بارداری با نمک به موارد زیر نیاز است:

– یک کاسه یا فنجان کوچک، تمیز و بدون سوراخ برای جمع آوری ادرار

– یک کاسه یا فنجان کوچک، تمیز و بدون سوراخ برای ترکیب کردن ادرار با نمک

– 1 تا 2 قاشق غذاخوری نمک

بهتر است که از یک کاسه یا فنجان شفاف برای تست استفاده کنید، تا بهتر بتوانید نتیجه تست را ارزیابی کنید (نوع نمک در بیشتر سایت‌ها مشخص نشده است، پس از نمک معمولی استفاده کنید).

تست بارداری با نمک

روش انجام تست بارداری با نمک

– برای انجام تست بارداری با نمک باید اولین ادرار خود را در ابتدای صبح جمع آوری کنید، زیرا در این زمان ادرار نسبت به دیگر مواقع غلیظ تر است.

– 2 قاشق نمک را در کاسه یا فنجان شفاف بریزید.

– سپس به مقدار مساوی از ادرار اول صبح خود را روی نمک بریزید.

برای مشاهده نتیجه تست چند دقیقه صبر کنید، طبق برخی منابع باید چند ساعت منتظر بمانید.

تفسیر تست بارداری با نمک

افرادی که تست بارداری با نمک را انجام می دهند، معمولا در تفسیر نتیجه تست سردرگم می شوند. در حالت کلی اگر با گذشت زمان مخلوط ادرار و نمک تغییر خاصی نکند، نتیجه تست منفی است. ولی اگر پس از گذشت زمان مورد انتظار ترکیب به حالت پنیری سفید رنگ درآید، در سطح مخلوط حباب هایی بیشتر از خود ادرار اصلی ظاهر شود و همچنین رنگ ادرار تیره تر شود، نتیجه تست مثبت است.

hCG یا همان هورمون بارداری همان چیزی است که توسط نوارهای تست بارداری خانگی دریافت می‌شود، البته بدن باید مقدار کافی از این هورمون را تولبد کند تا نتیجه تست مثبت شود. بدن زنان هورمون بارداری را در زمان لقاح تولید نمی‌کند، بلکه تخمک بارور شده باید ابتدا به رحم برسد که این فرآیند ممکن است حدود چند هفته طول بکشد.

به همین دلیل برخلاف ادعای مربوط به تست های نتیجه فوری، سطح هورمون بارداری با تاخیر در چرخه قاعدگی از طریق آزمایش ادرار مشخص شود.

بنابراین اگر فکر می‌کنید باردار هستید، اما نتیجه تست بارداری خانگی منفی است، چند روز صبر کنید و دوباره آزمایش را تکرار کنید یا آزمایش خون بدهید.

میزان دقت تست بارداری با نمک چقدر است؟

بهترین روش مطمئن برای تایید بارداری انجام آزمایش خون است، روش های خانگی به صورت باور و اعتقاد در میان مردم رواج یافته و مبنای علمی ندارند. بنابراین نباید به آن ها اعتماد کرد. بهتر است تست بارداری با نمک را به عنوان یک آزمایش جالب و سرگرم کننده در نظر گرفت، زیرا این تست هیچ پشتوانه پزشکی و مبنای علمی ندارد، همچنین نظریه واکنش نمک با هورمون hCG نیز وجود ندارد. به طور کلی هیچ مطالعه منتشر شده ای از این ایده یا تست حمایت نمی کند. با این وجود طبق قانون احتمالات ممکن است به طور تصادفی نتیجه تست درست باشد.

خلاصه مطلب

نکته مهم قابل توجه این است که این گونه تست های بارداری مبنای علمی ندارند و تنها بر اساس تجربیات قدیمی ها مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین در صورتی که فکر می کنید باردار هستید، باید در کنار تست بارداری با نمک، آزمایشات دقیق را بنا بر تجویز پزشک انجام دهید. نتیجه این تست را خیلی جدی نگیرید و از یک روش آزمایش شده و واقعی برای تایید بارداری خود استفاده کنید.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین رای بیشتر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات