کاندوم مردانه

2

کاندوم مردانه چیست؟

کاندوم مردانه پوششی پلاستیکی از جنس لاتکس، پلی ایزوپرن یا پلی اورتان است که در طول رابطه جنسی بر روی آلت مرد کشیده می شود و به عنوان یک سد و مانع از تماس مستقیم آلت تناسلی مرد با اندام جنسی زن و ورود مایع منی به واژن جلوگیری می کند.

کاندوم به عنوان یک وسیله پیشگیری از بارداری راه عبور عفونت ها را در زمان نزدیکی جنسی مسدود می کند، همچنین جزء یکی از روش های جلوگیری از بارداری است که مانع از رسیدن اسپرم ها به رحم می شود.

کاندوم مردانه پوششی است که روی آلت راست شدهٔ مرد کشیده می‌شود. کاندوم در صورت استفادهٔ درست می‌تواند تا 98 درصد از بارداری ناخواسته و انتقال ایدز و هپاتیت سی و دیگر بیماری‌های مقاربتی جلوگیری کند. کاندوم مردانه در درمان انزال زودرس مردان کاربرد دارد و برای بهبود توان نعوظ در مردان پیر یا کم‌ توان نیز به کار می‌رود.

نقش کاندوم مردانه در پیشگیری از بارداری

اولین و شایع ترین دلیل استفاده از کاندوم در کشور ما جلوگیری از بارداری ناخواسته است، در برخی موارد برای اطمینان و به صفر رساندن درصد بارداری ناخواسته، سطح برخی از کاندوم ها به مایع اسپرم کش آغشته شده است.

کاندوم مردانه

کاندوم مردانهکاندوم مانع از بارداری شده و مانع از دخول اسپرم به داخل مهبل می شود. از هر 100 زنی که از کاندوم استفاده می کنند، در پایان یک سال حدود 14 نفر پس از مصرف غیر دقیق کاندوم و 2 نفر از مصرف کنندگان دقیق و منظم کاندوم باردار می شوند.

برخی از خانم ها در کنار استفاده از کاندوم از روش های دیگر پیشگیری از بارداری مانند دیافراگم یا کلاهک رحم استفاده می کنند.

اگر در معرض خطر ابتلا به عفونت های مقاربتی (STI) هستید، اسپرم کش برای شما توصیه نمی شود. اسپرم کش می تواند باعث تحریک واژن شود و خطر انتقال عفونت مقاربتی را افزایش دهد. بهترین محافظ موثر در برابر بیماری های مقاربتی و حاملگی ناخواسته، استفاده از کاندوم به همراه یک روش پیشگیری از بارداری مانند قرص اورژانسی یا IUD است.

ایده خوبی است که قرص پیشگیری از بارداری اورژانسی را در دسترس داشته باشید تا در صورت پارگی یا لغزش کاندوم، فوراً از آن استفاده کنید. هرچه زودتر قرص را مصرف کنید، تاثیر آن بیشتر خواهد بود.

نقش کاندوم در پیشگیری از بیماری های مقاربتی

کاندوم لاتکس در پیشگیری از گسترش برخی بیماری های مقاربتی HIVبسیار مفید است، و استفاده از کاندوم لاتکس به طور صحیح و مداوم خطر انتقال این ویروس را کاهش می دهد.

کاندوم در پیشگیری از انتقال سوزاک، کلامیدیا، ایدز و تریکوموناس موثر است ولی در مقابل هرپس، سیفلیس و زگیل تناسلی از فرد محافظت نمی کند. این عفونت ها می توانند از طریق تماس پوست با ضایعات پوستی عفونی که توسط کاندوم پوشانده نمی شوند، گسترش یابند. بهترین راه پیشگیری از این بیماری ها این است که از هرگونه تماس جنسی محافظت نشده خودداری کرده و روابط جنسی را به صورت تک همسری و روابط زناشویی بلند مدت داشته باشید.

مایعات جنسی مانند مایع منی، مایعات واژن و خون می توانند باعث بروز بیماری های مقاربتی شوند، کاندوم بین این مایعات و ورودی های بدن مانند واژن، آلت تناسلی (مجرای ادرار)، مقعد و دهان، سدی ایجاد می کند و از انتقال بیماری جلوگیری می کند.

کاندوم مردانه

کاندوم مردانهمعروف ترین نوع کاندوم ، کاندوم هائی هستند که از پلی اورتان (Polyurethan) ساخته شده اند. کاندوم های پلی اورتان ضخامت خیلی اندک دارند و فوق العاده نازک هستند. ضخامت آن ها از چهار تا هفت صدم میلی متر متفاوت است. در آزمایش های آزمایشگاهی ثابت شده است که کاندوم های پلی اورتان سد خوبی در برابر عفونت ها هستند و قابلیت محافظت کاندوم پلی اورتان در برابر عفونت با کاندوم لاتکس برابر است. اما از آن جا که کاندوم های پلی اورتان به اندازه کاندوم های لاتکس استفاده نشده اند، نمی شود به طور قطع در مورد محافظت کافی آن ها در برابر HIV و سایر STIها نظر داد.

راحتی کاندوم

کاندوم ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند که باید بسته به نیاز خود بهترین گزینه را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید لذت جنسی بیشتری با استفاده از کاندوم برای شما و همسر‌تان حاصل شود، تنوع در هنگام خرید را مدنظر قرار دهید.

این‌که کاندوم شما مواد اولیه مرغوب داشته باشد اولین ویژگی یک محصول خوب به شمار می‌آید. کاندوم‌ها به ‌صورت تک سایز طراحی و ساخته می‌شوند و این امر به دلیل خاصیت ارتجاعی و کشسانی آن است. پس بزرگ‌تر بودن یا کوچک‌تر بودن کاندوم ارتباطی با کیفیت آن ندارد و شما می‌توانید بسته به نیاز و علاقه‌مندی خود دست به انتخاب بزنید.

انواع کاندوم شامل : کاندوم‌ ساده که با عنوان کلاسیک نیز شناخته می‌شوند، کاندوم‌ خاردار و شیاردار، کاندوم‌ تحریک کننده، کاندوم‌ تاخیری، کاندوم‌ فانتزی و کاندوم‌های طعم‌دار. هر کدام از این کاندوم ها ویژگی‌های مخصوصی را ارائه می‌دهند.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین رای بیشتر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات