زمان تعویض صندلی ماشین

0 184

تعویض صندلی ماشین

هرگونه انتقال کودک به نوع دیگر صندلی ماشین، از روبه عقب به جلو، ایمنی تا بوستر باعث کاهش حفاظت او می شود. مهار 5 نقطه ای فشار ناشی از تصادف را روی بیشتر نقاط بدن کودک پخش می کند و نیروی بالقوه وارده بر یک قسمت را کاهش می دهد.

در حالی که حداقل وزن مجاز برخی از صندلی های تقویتی دارای پشتی بلند 14 کیلوگرم است، بچه ها باید برای نشستن در این صندلی حداقل 18 کیلوگرم وزن داشته باشند.

از دیدگاه عملی، والدین دریافته اند که نگه داشتن کودک در صندلی ماشین راحت تر از صندلی بوستر است. در صندلی تقویتی، کودک راحت می تواند کمربند خود را باز کند، یا خم و دولا شود، که این امر خطرناک است. با تنظیم صحیح تسمه مهار یا کمربند 5 نقطه ای صندلی ماشین، کودک دیگر نمی تواند این کارها را انجام دهد.

کمربند ایمنی نمی تواند از کودکی که در موقعیت نامناسب قرار دارد، محافظت کند. بنابراین از قرارگیری صحیح صندلی بوستر در محل مناسب آن اطمینان حاصل کنید. جنب و جوش بیشتر کودکان تا سن 5 سالگی زیاد است و نمی توان از آن ها انتظار داشت که به طور صحیح در جای خود بنشینند.

بسیاری از والدین قبل از استفاده از صندلی بوستر، متوجه می شوند که فرزندشان در صندلی آرام نمی نشیند. اگر وسیله نقلیه شما دارای کمربند روی دامن در صندلی های عقب است، تا جایی که ممکن است فرزند خود را در صندلی ایمنی نگه دارید. صندلی های ایمنی با کمربند روی دامن قابل استفاده و نصب هستند.

تعویض صندلی ماشین

صندلی های بوستر تنها با کمربند دورشانه قابل استفاده هستند. پس اطمینان حاصل کنید که صندلی گیره نگهدارنده برای کمربند شانه ای اتومبیل را دارد، تا کمربند جای مناسبی قرار گیرد. مهار گسترده در صندلی بوستر بسیار ارجح تر از نشاندن کودک با استفاده از کمربند ایمنی خودرو است.

اگر خودرو شما مدل قدیمی و برای قبل از سال 2008 است که فقط کمربند روی دامن در وسط صندلی عقب دارد، می توانید با خیال راحت صندلی ماشین را در آن جا نصب کنید، اما بچه های بزرگسال نیاز به محافظت از کمربند شانه دارند و نبود این کمربند در صندلی های عقب می تواند یک معضل باشد. بنابراین، در صورت سوار شدن بچه در صندلی وسط عقب، شما نیاز به صندلی ماشین با مهار 5 نقطه یا نصب کمربند شانه (با کیت تبدیل) دارید.

تعیین تناسب صندلی ماشین

اگر فکر می کنید فرزند شما برای استفاده از صندلی ماشین به قدر کافی بزرگ شده است، ابتدا نشانه های لازم را کاملا بسنجید. بیشتر بچه ها از نظر قد از صندلی ماشین (صندلی های 30 کیلوگرم) بالاتر می روند. وقتی کودک شما رو به جلو نشسته، شکاف های کمربند ایمنی باید هم سطح یا بالای شانه های او قرار بگیرند. زمانی که شانه های کودک بالاتر از زیر سری است، وقت آن رسیده که صندلی او تغییر کند.

هنگامی که گوش کودک به بالای تسمه حفاظ صندلی ماشین می رسد و قد او برای نشستن در صندلی بیش از حد بلند است، باید او را به صندلی بوستر منتقل کرد.

تعویض صندلی ماشین

امروزه انواع صندلی های دوحالته برای کودکان وجود دارد که صندلی ایمنی هستند و با رشد کودک به صندلی بوستر تبدیل می شوند. به دنبال صندلی دوحالته با محدودیت وزن بیشتر و ارتفاع بلندتر از بند بالای شانه باشید، تا بیشتر در حالت صندلی ماشین از آن استفاده کنید.

طیف وسیعی از صندلی های ماشین در دسترس است، به گونه ای که خانواده ها به راحتی می توانند با استفاده از این وسیله، حتی از نوع مقرون به صرفه آن، فرزندان خود را در خودرو ایمن نگه دارند.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات