مصرف جوش شیرین در بارداری

1 34,337

در دوران بارداری، باید نسبت به نوع غذاهایی که مصرف می کنید، بسیار مراقب باشید. حتی مقدار کمی از برخی چیزها می تواند به جنین شما آسیب برساند. اگر نمی دانید که آیا می توانید غذاهای تهیه شده با جوش شیرین را در دوران بارداری بخورید، این مطلب را بخوانید.

آیا جوش شیرین در دوران بارداری بی خطر است؟

سوزش سر دل یک مشکل شایع در حاملگی است که عمدتا به دلیل هورمون های موجود در بدن شما در این بارداری است. برای مقابله با سوزش سر دل ممکن است از جوش شیرین استفاده کنید و می توانید از آن در مقادیر محدود استفاده کنید. مقدار جوش شیرین باید به دقت اندازه گیری شود و باید اطمینان حاصل کنید که پودر قبل از مصرف به طور کامل حل شده است. با این وجود، نظرات مختلفی در مورد ایمنی آن وجود دارد، بنابراین بهتر است قبل از استفاده با پزشک خود صحبت کنید.

جوش شیرین در بارداری

جوش شیرین در بارداری

مصرف جوش شیرین در بارداری دارای فواید و مضراتی است که در اینجا برخی از آنها را بیان می کنیم:

مزایای جوش شیرین در حاملگی

هیچ مدرکی مبنی بر تأثیر منفی بی کربنات سدیم بر جنین یافت نشده است. مزایای استفاده از جوش شیرین عبارتند از:

جوش شیرین برای تسکین اسیدهایی که بدن در بارداری تولید می کند و سبب سوء هاضمه می شود، بسیار مؤثر است و به این ترتیب سبب بهبود مشکلات گوارشی می شود.

جوش شیرین با اسیدهای معده واکنش نشان می دهد و عناصر بی ضرر مانند آب، دی اکسید کربن و نمک معمولی را ایجاد می کند.

برای حالت اسیدیته شدید، جوش شیرین بسیار مؤثر است. نصف قاشق چایخوری جوش شیرین را در نصف فنجان آب مخلوط کنید. قبل از نوشیدن کامل آن را مخلوط کنید.

معایب جوش شیرین در بارداری

از آنجایی که جوش شیرین حاوی سدیم است، احتباس آب در بدن را تحریک می کند. به دلیل این خاصیت، رژیم غذایی کم سدیم برای افرادی که در دوران بارداری مشکل ورم پا دارند، توصیه می شود.

اگرچه جوش شیرین یک آنتی اسید عالی است و سوزش معده را کاهش می دهد اما اگر مبتلا به ورم (ادما) هستید، می تواند مشکل را تشدید کند.

مصرف زنیان در بارداری

کرونا ویروس در بارداری

خوردن عسل در بارداری

مصرف چای و قهوه در بارداری

جوش شیرین در محصولات غذایی

جوش شیرین به عنوان یک عامل در کیک، کلوچه، پنکیک و چند نوع نان برای ورآمدن خمیر آنها استفاده می شود. در صورت استفاده به مقدار محدود و مخلوط کردن با سایر ترکیبات، اثرات مضر بر بدن مادر یا جنین نخواهد گذاشت. اگر مصرف شما به طور روزانه و مداوم نباشد مشکلی پیش نمی آید.

جوش شیرین به عنوان یک ماده تمیز کننده

در دوران بارداری باید مراقب ماده تمیز کننده هایی که استفاده می کنید، باشید. جوش شیرین را می توان با خیال راحت برای تمیز کردن سطوح حتی هنگام بارداری استفاده کرد.

بدون اینکه نگران تأثیرات آن باشید، می توانید از جوش شیرین استفاده کنید. از خوبی های جوش شیرین این است که در اثر برخورد با پوست شما هیچ آسیبی به آن وارد نمی شود.

جوش شیرین در بارداری

می توانید جوش شیرین را قبل از جارو کردن روی فرش یا تابلو فرش بریزید و سپس آن را جارو کنید.

کابینت های آشپزخانه را با استفاده از خمیر جوش شیرین و آب می توانید تمیز و براق کنید.

با این حال، استفاده از آن باید محدود باشد و نباید بیش از حد استفاده کنید.

تأثیر جوش شیرین بر سلامتی شما بستگی به میزان مصرف مکرر آن یا استفاده از آن دارد. در صورت استفاده کم، کامل بی خطر است. اما پیشنهاد می کنیم قبل از استفاده در دوران بارداری با پزشک خود مشورت کنید.

مترجم: نفیسه اسلامبولچی

1.5 2 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین رای بیشتر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات