سفری ایمن با ماشین در دوران بارداری

0 473

سفر با ماشین در بارداری

یکی از مهم ترین نکات ایمنی که در طول سفر باید رعایت شود، بستن کمربند ایمنی است. آیا اطلاعی از بهترین روش بستن کمربند ایمنی در دوران بارداری دارید؟ آیا کیسه هوا به جنین آسیب می رساند؟ در این مطلب در مورد کاهش اذیت مادران باردار و حفظ امنیت آن ها و فرزندشان در حین سفر با ماشین در دوران بارداری نکاتی ارائه شده است.

بیشتر افراد وقتی سوار ماشین خود می شوند یا روی صندلی مسافر می نشینند برای حفظ ایمنی کمربند خود را می بندند. اگرچه زنان باردار ممکن است خودشان را به خاطر بزرگ شدن شکم شان و کشیدن مداوم کمربند سرزنش کنند.

با وجود این ممکن است که در اواخر بارداری بستن کمربند ایمنی کمی شما را اذیت کند، ولی بهتر است بدانید کمربند ایمنی می تواند سفر بی خطری را برای شما و فرزندتان تضمین کند. کارشناسان دائم تایید می کنند که مادران همیشه باید کمربند ایمنی خود را در طول نه ماه بارداری ببندند. بر اساس پژوهش های انجام شده، تصادفات رانندگی می تواند منجر به افزایش خطر زایمان زودرس و سایر عوارض شود.

فرقی نمی کند که راننده هستید یا سرنشین، چون سفر با خودرو در طول بارداری با رعایت برخی نکات و اقدامات احتیاطی می تواند ایمن و راحت باشد. در ابتدا باید کمربند ایمنی خود را تا جایی که می شود بیرون بکشید، سپس آن را با روش صحیح ببندید و صندلی تان را جوری تنظیم کنید که بتوانید همزمان رانندگی کرده و راحت نفس بکشید. در ادامه بیشتر درباره رانندگی ایمن با ماشین در دوران بارداری توضیحاتی آورده شده است.

سفر با ماشین در بارداری

سفر با ماشین در بارداریآیا سفر با ماشین در دوران بارداری ایمن است؟

بستن کمربند ایمنی در هر شرایطی برای همه افراد لازم است. کمربند ایمنی خود را ببندید تا در صورت بروز حادثه ناگهانی به شکم تان ضربه وارد نشود. در صورتی که به فکر سفر طولانی مدت هستید، بهتر است زمان مسیر خود را در نظر بگیرید. زنانی که عوارض بارداری را تجربه می کنند یا در معرض خطر سقط یا زایمان زودرس هستند، ممکن است بخواهند در خانه بمانند و از مسافت طولانی با ماشین صرف نظر کنند.

آیا رانندگی در دوران بارداری ایمن است؟

بله، رانندگی با ماشین در دوران بارداری ایمن است به شرطی که همیشه کمربند ایمنی خود را ببندید. مهم ترین وظیفه بعدی این است که هرگز در رانندگی سبقت نگیرید و از وسایلی که حواس تان را پرت می کند استفاده نکنید. این عادت بد شامل مکالمه یا پیام کوتاه با تلفن همراه، تنظیم ضبط ماشین، بررسی GPS، آرایش کردن، خوردن یا نوشیدن در حین رانندگی است.

به ویژه از همه بیشتر ارسال پیام کوتاه حواس را پرت می کند. خواندن یا ارسال متن باعث می شود برای چند ثانیه از جاده و اتومبیل های اطراف دور شوید و شما و مسافران تان از جمله فرزند متولد نشده خود را در معرض خطر جدی تصادف قرار دهید.

ایمن ترین روش بستن کمربند ایمنی در دوران بارداری چگونه است؟

ایمن ترین روش برای بستن کمربند ایمنی از طریق ناحیه لگن و ران فوقانی در زیر شکم است. همیشه قسمت بالایی کمربند را روی شانه خود، مورب بین سینه و کنار شکم خود ببندید (هرگز کمربند را پشت تان یا زیر بازوان تان نگذارید) و سپس کمربند را به راحتی بکشید تا وضعیت آن را برای خودتان مناسب کنید. کاپشن و کت ها از بسته شدن سگگ کمربند جلوگیری می کنند، بنابراین قبل از سوار شدن برای راحتی بیشتر آن ها را در بیاورید.

نگران آسیب حاصل از یک توقف ناگهانی ماشین به جنین تان نباشید، حتی اگر بدن تان کبود شود. جنین شما توسط مایع آمنیوتیک و عضلات رحم احاطه شده و در آن جا ایمن خواهد بود. ولی در صورت بروز حادثه، حتی اگر یک تصادف جزئی باعث درد یا آسیب تان شد، حتما برای معاینه به دکتر یا اورژانس مراجعه کنید.

کیسه های هوا همچنان شما را در هنگام تصادف ایمن نگه می دارند، بنابراین آن ها را غیرفعال یا خارج نکنید. در عوض برای محافظت بیشتر در صندلی عقب بنشینید، اما اگر در صندلی مسافر هستید، صندلی را تا آن جا که ممکن است به عقب بکشید. اگر خودتان رانندگی می کنید، فرمان را به سمت بالا متمایل کنید (به طرف استخوان جناغ سینه، دور از شکم یا سر) و سعی کنید بدن تان حداقل 25 سانتی متر با فرمان ماشین فاصله داشته باشد.

برای راحتی کلی هنگام مسافرت با ماشین در طول بارداری، موقعیت صندلی خود را مرتب تنظیم کنید. پشت سری شما باید مستقیم پشت سر با بیشترین حالت تکیه گاه ستون فقرات تان قرار گیرد. بالش کمر در برخی از ماشین ها قابل تنظیم است تا از تغییر شکل ستون فقرات شما پشتیبانی کند. اگر وضعیت کمرتان راحت نیست، یک پشتی طبی تهیه کنید.

چه موقع در دوران بارداری نباید با ماشین مسافرت کرد؟

هیچ قانون سفت و سختی در این زمینه وجود ندارد، بنابراین اگر احساس خوبی دارید و دچار عوارض بارداری نیستید، می توانید با ماشین به محل کار، فروشگاه و جاه های دیگر سفر کنید. اما در صورتی که شکم تان برای نشستن بیش از حد بزرگ است و در رساندن پایتان به پدال مشکل دارید یا نمی توانید با خیال راحت رانندگی کنید، بهتر است رانندگی را به شخص دیگری بسپارید.

سفر با ماشین در بارداری

سفر با ماشین در باردارینکات ایمنی برای سفر با ماشین در دوران بارداری

سفری با ماشین ایمن است که مادر در طی آن احساس راحتی داشته باشد. نکات زیر را برای رانندگی در دوران بارداری به خاطر بسپارید:

– زمان رانندگی را محدود کنید

اگر قصد سفر جاده ای طولانی مدت را دارید، حتما در روز حداکثر شش ساعت در مسیر باشید یا سفر خود را به چند روز تقسیم کنید تا مسافت های کمتری را رانندگی کنید.

– مرتب توقف کنید

در توقف ها پیاده شوید، کمی حرکت کنید و هر 90 دقیقه یک بار بدن خود را کش دهید (حرکات کششی انجام دهید)، این کار باعث می شود جریان خون در بدن شما برقرار شود و از گرفتگی و تورم بیشتر پا و مچ ها جلوگیری می شود. کشش مداوم پاها همچنین به کاهش خطر لخته شدن خون کمک می کند.

– همراه خود نوشیدنی و میان وعده داشته باشید

مقدار زیادی آب بنوشید (نگران دستشویی نباشید، به هر حال در طول مسیر مرتب توقف خواهید داشت) و برای رفع گرسنگی تان میان وعده های سالم به همراه داشته باشید.

– لباس مناسب بپوشید

لباس های آزاد و گشاد بپوشید تا پشت فرمان راحت باشید و از پزشک خود بپرسید که آیا جوراب واریس می تواند ایده خوبی برای کاهش خطر ترومبوز سیاهرگی عمقی باشد.

– در صورت نیاز ماشین را کنار بزنید

رانندگی می تواند خسته کننده باشد و بارداری نیز گاهی طاقت فرسا است. اگر خسته شده اید یا حالت تهوع و سرگیجه دارید، رانندگی را متوقف کنید و مدتی استراحت کنید تا حال تان بهتر شود.

مترجم: محدثه محمدی

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات