چه موقع در دوران بارداری زعفران مصرف کنید

2 545

زعفران در بارداری

برخی معتقدند که زعفران تقویت کننده اشتها است و به هضم غذا کمک می کند. با این وجود توصیه می شود قبل از مصرف زعفران در دوران بارداری با متخصص زنان و زایمان خود مشورت کنید.

مصرف زعفران در سه ماهه دوم، از ماه پنجم به بعد توصیه می شود و بی خطر است. ارائه دهندگان خدمات درمانی باید مادران باردار را در مصرف زعفران در بارداری راهنمایی کنند تا آن ها زعفران را به مقدار مناسب مصرف کنند.

خوردن زعفران در دوران بارداری باعث افزایش درجه حرارت بدن می شود، که به نوبه خود فرکانس انقباضات رحمی را افزایش می دهد، بنابراین مصرف آن در طول شب نسنجیده است، زیرا بدن شما در این مدت مراحل زیادی را طی می کند.

برخی معتقدند که زعفران باعث انقباضات می شود و در موارد شدید ممکن است باعث سقط ناگهانی شود. پزشکان توصیه کردند که مقدار دوز بیش ازیک رشته زعفران در روز مصرف نشود، زیرا بیشتر از این ممکن است خطرناک باشد و بر نوزاد شما تأثیر بگذارد و باعث زایمان زودرس یا حتی سقط جنین شود. اگرچه زعفران ارزش غذایی بالایی دارد، اما توصیه می شود از مصرف معقول زعفران در دوران بارداری آگاه باشید تا از هرگونه آسیب و یا عارضه جانبی جلوگیری شود.

زعفران در بارداری

چگونه زعفران را در دوران بارداری مصرف کنیم؟

اکنون می دانید که مصرف زعفران در بارداری به مقدار محدود بی خطر است. مهم است که مادران باردار از نحوه استفاده زعفران در دوران بارداری به خوبی آگاه باشند. زعفران در درجه اول به دو شکل مصرف می شود:

1. زعفران خیس خورده

این رایج ترین روش استفاده زعفران در خانه یا توسط آشپزهای تجاری است. رشته های زعفران به آرامی خرد شده و به آب، شیر یا آبگوشت منتقل می شوند. قبل از مصرف یا افزودن به دستورالعمل، زعفران را حدودا 10 تا 15 دقیقه دم کنید.

2. زعفران آسیاب شده

این شکل زعفران برای استفاده در سوپ های مغذی و سس سالاد بهترین گزینه است. می توانید رشته های زعفران را با انگشتان خود خرد کنید و از آنها به طور مستقیم در آماده سازی های مختلف استفاده کنید.

زعفران در بارداریپس از تهیه زعفران، مرحله بعدی استفاده از آن در غذا است. اگر از نحوه خوردن زعفران در دوران بارداری سر در گم هستید، نگران نباشید، زیرا روش های زیادی برای مصرف آن وجود دارد. زعفران بخش مهمی از غذاهای هندی را تشکیل می دهد زیرا از آن در غذاهایی مانند خیر، لاسی، بریانی و بسیاری شیرینی های سنتی دیگر استفاده می شود. در اینجا نحوه استفاده از زعفران در بارداری آورده شده است:

3. زعفران با شیر

کلسیم یک ماده معدنی بسیار مهم برای رشد و نمو نوزاد است. با ورود به ماه پنجم بارداری، می توانید رشته های زعفران را به شیر اضافه کنید. شما میتوانید رشته های بادام، پسته و زعفران را آسیاب کرده و خمیر را به شیر اضافه کنید و صبح ها شیر زعفران بنوشید.

4. زعفران در تهیه برنج / سوپ

زعفران برای تقویت طعم غذا به سوپ ها و غذاهای برنجی اضافه می شود. یک تا دو رشته زعفران برای انتقال رنگ و طعم کافی خواهد بود.

5. زعفران با آب

به سادگی می توانید یک رشته زعفران را درون لیوان آب خود بگذارید و آن را بنوشید. این کار به هضم غذا کمک می کند.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین رای بیشتر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات