اثرات جانبی زعفران

0 5,040

عوارض زعفران در بارداری

زعفران برای زنان باردار فواید گسترده ای دارد، اما با عوارض جانبی همراه است. مصرف زعفران در مقادیر زیاد می تواند برای مادران باردار خطرناک باشد، زیرا منجر به انقباضات رحمی می شود و می تواند موارد زیر را ایجاد کند

1. سقط جنین

زعفران تمایل به افزایش تب و درجه حرارت بدن دارد و منجر به انقباضات رحمی می شود. این امر منجر به سقط جنین در هفته های اول بارداری می شود. توصیه می شود مصرف زعفران را فقط در سه ماهه دوم خود پس از مشورت با دکتر زنان شروع کنید.

2. حساسیت شدید

در بسیاری از موارد، زنان باردار از داشتن اضطراب، خشکی دهان، حالت تهوع و سردرد از مصرف زعفران شکایت دارند. اگر با چنین مشکلاتی روبرو هستید، بهتر است از مصرف زعفران خودداری کنید.

3. استفراغ

همچنین زعفران در بعضی از خانم ها می تواند منجر به استفراغ شود. استفراغ فقط باعث افسردگی شما نمی شود بلکه شما و نوزادتان را از مواد مغذی اساسی محروم می کند. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که چنین واکنشی منفی به زعفران ندارید. اگر چنین است باید از مصرف آن خودداری کنید.

4. مسمومیت زعفران

مسمومیت زعفران ممکن است هنگامی رخ دهد که فرد مقدار زیادی زعفران مصرف کند، اندازه دوازده گرم یا بیشتر زعفران با زردی پوست، چشم، غشاهای مخاطی، بی حسی، اسهال خونی، خونریزی بینی، خونریزی لب و موارد دیگر مشخص می شود.

5. انقباضات

افزایش مصرف زعفران رحم را تحریک می کند و فرکانس انقباضات را افزایش می دهد که می تواند منجر به زایمان زودرس شود.

عوارض زعفران در بارداری

۶. سرگیجه

به دلیل خاصیت آرام بخشی زعفران، مصرف آن در دوزهای بالاتر می تواند منجر به احساس سرگیجه شود.

۷. آلرژی

زنانی که به غذاهای خاص حساسیت دارند و سابقه حساسیت به گیاهان زیتون، لولیوم و ساسولا را دارند در معرض خطر بیشتر آلرژی مصرف زعفران هستند.

۸. خونریزی از پلک، بینی یا لب

بسته به مرحله بارداری که در آن هستید و تجربه آلرژی و مصرف زعفران، عوارضی مانند خونریزی از بینی، لب ها یا پلک ها وجود دارد.

۹. بی حسی

مقدار زیاد مصرف زعفران ممکن است باعث بی حسی در بعضی از خانم ها شود. بی حسی یک احساس سوزن سوزن شدن در دست و پا است و می تواند در پلک ها و لب ها نیز ایجاد شود.

۱۰. یرقان / اسهال / خونریزی

مصرف مقدار زیادی زعفران اغلب باعث ایجاد واکنش های سمی در بدن می شود و در نتیجه شرایطی مانند یرقان، خونریزی و اسهال ایجاد می شود.

۱۱. خون در ادرار یا مدفوع

ترشح خون در ادرار یا مدفوع می تواند یک چشم انداز ترسناک برای یک زن باردار باشد. با این حال، می تواند یک عارضه جانبی احتمالی مصرف بالای زعفران باشد.

عوارض زعفران در بارداری

عوارض زعفران در بارداریچیزهای دیگری که باید به خاطر بسپارید

زعفران اغلب به صورت تقلبی فروخته می شود و می تواند برای زنان باردار و نوزادان آنها مضر باشد. تهیه زعفران اصل فقط از منابع معتبر اهمیت دارد.

برخی اقدامات احتیاطی و یا مواردی که باید در هنگام بارداری با خیال راحت از مصرف زعفران یاد کرد شامل:

۱. زعفران بسته بندی شده خریداری کنید

مغازه های محلی ممکن است این رشته های زعفران را به صورت باز به فروش برسانند. اما برای اقدامات احتیاطی در دوران بارداری بهتر است فقط بسته بندی شده ها را خریداری کنید.

۲. پیگیری کردن برچسب

قبل از خرید زعفران، این نکته را در نظر بگیرید که تاریخ انقضاء بسته را بررسی کرده و از داشتن یک مارک معتبر اطمینان حاصل کند.

۳. اصالت را بررسی کنید

می توانید با رنگ زعفران بین زعفران خالص و تقلبی تفاوت قائل شوید. زعفران خالص رنگ زرشکی مایل به قرمز و نوک نرم قرمز نارنجی دارد. در حالی که اگر زعفران را کاملاً زرشکی بیابید، احتمالاً جعلی یا تقلبی است.

عوارض زعفران در بارداری

۴. درجه زعفران

درجه بندی زعفران بر اساس رنگ آن ها انجام می شود. بالاترین زعفران درجه بندی شده شدید ترین رنگ را دارد و گران ترین است. همچنین بهترین عطر را دارد. می توانید در مورد درجه زعفران سوال کنید تا بهترین را انتخاب کنید.

۵. رنگ مصنوعی

اطمینان حاصل کنید که زعفرانی که خریداری می کنید هیچ نخ زرد یا سفید ندارد. اگر دارد، به این معنی است که بسته بندی تقلبی است که با مخلوط کردن آن با سایر قسمت های گل ساخته می شود.

۶. رشته های زعفران را ببشتر از پودر زعفران انتخاب کنید

رشته های زعفران تازه را به جای پودر شده خریداری کنید، زیرا زعفران ممکن است در پودر شدن خاصیت آنتی اکسیدانی خود را از دست دهد. همچنین، بررسی اصالت آن ها آسان تر می شود. می توانید چند رشته زعفران را در آب گرم فرو کنید تا صحت و سقم آن را بررسی کنید. زعفران اصلی حدود 10 تا 15 دقیقه رنگ پس دادنش طول می کشد، در حالی که زعفران تقلبی لحظه ای که آنها را در مایع یا مواد غذایی غوطه ور کنید رنگ پس می دهد.

نگهداری مناسب زعفران برای حفظ خاصیت غذایی آن برای مدت زمان طولانی ضروری است. شما مطمئناً می خواهید زعفران را به گونه ای ذخیره کنید که خواص آن حفظ شود زیرا گران است. نیاز است که زعفران در یک ظرف بی منفذ و در مکان خنک به دور از نور خورشید نگهداری شود . این کار به زعفران کمک می کند تا حداقل شش ماه طعم خود را حفظ کند. برای اطمینان از محافظت بیشتر می توانید زعفران را در فویل بپیچانید. بهتر است این ظرف بی منفذ را در یخچال نگهداری کنید. برای جلوگیری از جذب رطوبت جوی ، می توانید به آن یک حبه شکر به اضافه کنید. در صورت نگهداری صحیح همانطور که در بالا گفته شد می توانید از رشته های زعفران حداکثر تا سه سال استفاده کنید.

زعفران مزایای زیادی دارد و افزودنی مفیدی برای رژیم بارداری است . مشاوره با متخصص تغذیه یا پزشک در تعیین مقدار بهینه مصرف و محافظت از هرگونه عارضه جانبی کمک خواهد کرد. عشق خود به زعفران را معتدل کنید و از مزایایی که دارد استفاده کنید!

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات