خوردن کره بادام زمینی در بارداری

1 8,487

زنان در دوران بارداری باید بیشتر از قبل مراقب وضعیت سلامتی خود باشند، شاید به همین خاطر است که در این دوران دقت بیشتری به مواد خوراکی و دریافتی می شود. برخی از مادران تلاش می کنند تا درباره ی هر خوراکی ای که به عنوان خوراک اصلی زندگی شان است، اطلاعات کسب کنند و این کار بسیار صحیح است.

مادرانی که به تغذیه خود در بارداری توجه می کنند، به طور قطع می توانند بارداری راحت تر و سالم تری را سپری کنند. همچنین با این کار به سلامتی و رشد جنین خود نیز کمک چشمگیری می کنند.

خوردن کره بادام زمینی در بارداری

بدن هر زنی با دیگری متفاوت است و شاید به همین دلیل است که هر کس خود می تواند تا حد زیادی آنچه برایش مفید یا مضر است را بشناسد، اما گاهی ممکن است مادر به دودلی و شک بیفتد که در این شرایط باید با تحقیق و بررسی پاسخ مناسب را پیدا کند.

شاید شما پیش از بارداری برخی از مواد غذایی را می خوردید اما در بارداری به سبب شرایط برای تان ممنوع باشد.

آیا خوردن کره ی بادام زمینی در دوران بارداری مجاز است؟

بله، شما ممکن است درباره ی خوردن کره بادام زمینی در بارداری نگران باشید و فکر کنید که می تواند سبب افزایش خطر فشارخون یا آلرژی در نوزاد شود. در حقیقت، آکادمی اطفال معتقد است که زنان با سابقه ی آلرژی خانوادگی باید از خوردن کره ی بادام زمینی پرهیز کنند اما این یک احتمال است و همیشه صد در صد درست نیست.

خوردن کره بادام زمینی در بارداریتحقیقاتی که تا کنون انجام شده به هیچ عنوان نتوانسته است آسیب قاطعانه ای را به جنین تایید کند. مطالعات جدید بر روی بیش از 7000 مادر بارداری که در دوران بارداری شان بادام زمینی خورده اند، نشان داده است که خوردن دانه و کره ی بادام زمینی در بارداری می تواند ایمنی بدن نوزاد را تقویت کند و به محافظت او در برابر آلرژی نیز کمک کند.

بادام زمینی و کره آن دارای اسیدهای چرب اشباع نشده و آنتی اکسیدان های بسیاری است. افزون بر این موضوع، آجیل سرشار از فولات است که شاید بتواند به کاهش خطر نقص لوله عصبی در جنین کمک کند.

بنابراین تا زمانی که به بادام زمینی حساسیت و آلرژی نداشته باشید، می توانید از خوردن این خوراکی لذت ببرید.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین رای بیشتر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات