مصرف آسپرین در بارداری

0 5,178

آیا مصرف آسپرین در دوران بارداری مجاز است؟

در بیشتر موارد استفاده از آسپرین در دوران بارداری ممنوع است. برخی از زنان که در دوران پیش از بارداری نیز به دلیل بیماری خاصی، آسپرین مصرف می کردند ممکن است در دوران بارداری نیز با تجویز پزشک نیاز به مصرف این دارو داشته باشند تا خطر برخی از عوارض کاهش پیدا کند. نکته ی مهم این است که به هیچ عنوان این دارو به طور خودسرانه مصرف نشود.

در حالی که بعید است که فقط مصرف یک یا دوعدد آسپرین در بارداری ضرر داشته باشد، اما اگر در این دوران، به طور مرتب داروهایی را مصرف کنید که مختص بزرگسالان است، این مساله می تواند برای شما و جنین تان مشکل ایجاد کند. بنابراین، اگر داروی دیگری همراه آسپرین مصرف می کنید، حتما باید به طور جدی با پزشک خود مشورت کنید.

قرص آسپرین در بارداری

برخی از تحقیقات نشان می دهد که مصرف آسپرین در اوایل بارداری می تواند منجر به سقط جنین شود.

بعضی از پژوهش ها نیز بیانگر این است که مصرف این دارو در ماه های بالاتر بارداری می تواند موجب اختلال در رشد جنین شود و ممکن است خطر جدا شدن زودرس جفت را نیز افزایش دهد.

در نتیجه، مصرف دوز کامل آسپرین در بارداری ممکن است منجر به تاخیر در زایمان و افزایش خطر مشکلات قلبی و ریه در نوزاد یا خونریزی برای مادر منجر شود.

آسپرین در بارداری

اگر پزشک برای شما آسپرین تجویز کرد چه باید کنید؟

قرص آسپرین در بارداری
قرص آسپرین در بارداری

برخی از گزارش ها حاکی از آن است که زنانی که در بارداری مبتلا به سندرم آنتی فسفولیپید می شوند؛ باید دوز پایین این دارو را مصرف کنند. همچنین مادرانی که در معرض خطر پره اکلامپسی قرار دارند نیاز است تا از آسپرین مصرف کنند.

در نهایت اینکه چه کسی با چه شرایطی و چه میزان دوز باید آسپرین مصرف کند نیاز به تحقیقات و بررسی های دقیق پزشک متخصص دارد.

بهتر است از آسپرین و داروهای ضد التهابی و غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن یا ادویل، ناپروکسن و داروهای این چنینی پرهیز کنید چرا که می توانند عوارضی مانند آسپرین داشته باشند.

قرص آسپرین در بارداری
قرص آسپرین در بارداری

اطلاعات داروهایی را که بدون نسخه می خواهید مصرف کنید بررسی کنید تا مطمئن شوید آنها حاوی آسپرین یا سایر NSAIDs (داروهای ضد التهابی) نیستند. البته به طور کل بهتر است که از مصرف خودسرانه ی هر دارویی در حاملگی پرهیز کنید. اطلاعات پزشکی بیشتر مادران کافی نیست برای همین تشخیص دقیق مضر بودن یا نبودن دارو نیز برای آنها ممکن نیست.

هنگامی که شما در بارداری به سر می برید شاید به دلایل درد نیاز به مسکن پیدا کنید، پس از پزشک خود سوال کنید تا در این شرایط بهترین داروی تسکین دهنده برای شما چه دارویی است و با خیال راحت از آن استفاده کنید.

حتما سوال کنید تا داروی ایمن چیست و مصرف آن تا چه میزان خطری ندارد.

خوردن کره بادام زمینی در بارداری

خوردن عسل در بارداری

آیا یوگا در بارداری بدون ضرر است؟

خوردن اسفناج در دوران بارداری

2 فعالیت مراقبتی ممنوع در بارداری

سیر خوردن در بارداری

مصرف استامینوفن در دوران بارداری

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات