شنا در دوران بارداری – بخش دوم

0 264

شنا در دوران بارداری – بخش اول

نکات شنا در سه ماهه اول بارداری

اگر در سه ماهه اول بارداری انرژی لازم را دارید، روزانه 30 دقیقه شنا کنید. شنا در اول صبح از حالت تهوع جلوگیری کرده و شما را برای بقیه روز پرانرژی نگه می دارد. از یک تخته شنا (کیک بورد)، نودل یا سایر تجهیزات شنا برای تغییر و تنوع تمرین استفاده کنید.

اگر بوی کلر باعث تهوع، ناراحتی پوستی یا چشمی تان می شود، به دنبال استخر آب شور در محل زندگی خود باشید. اگر تصمیم به شنا در آب دریا، دریاچه یا حوضچه را دارید، حتما با پزشک مشورت کنید، زیرا میکروب و باکتری های موجود در آب های آزاد می تواند باعث بیماری شود.

نکات شنا در سه ماهه دوم بارداری

با پیشرفت بارداری و بزرگ شدن شکم، نیازی به متوقف کردن شنا نیست، زیرا این ورزش یک فعالیت ملایم و ایمن برای مادران باردار است.
شناور ماندن در آب همچنین اثر گرانش را بر بدن کاهش می دهد، این ورزش تسکین بسیار موثری به ویژه برای زنان باردار با شکم بزرگ است. شنا به مادر احساس خونسردی و آرامش می دهد.

شنا در دوران بارداری

نکات شنا در سه ماهه سوم بارداری

– احساس راحتی در هفته های آخر بارداری امری ضروری است، بنابراین حرکات مختلف دست و پا در شنا را امتحان کنید و ببینید کدام یک برای تان راحت تر است.

– اگر ماهیچه های تان درد می کند یا سفت شده است، به جای شنا، در انتهای کم عمق استخر قدم بزنید. هنگام راه رفتن برای مقاومت بیشتر و حفظ تعادل، دستان خود را در آب حرکت دهید. در مواقعی که احساس خستگی می کنید، از تخته شنا (پدل برد) برای حمایت از بالاتنه خود استفاده کنید و در صورت نیاز استراحت کنید.

شنا در دوران بارداری

– هنگام بیرون آمدن از استخر بسیار مراقب باشید، ورود و خروج به آب و محیط استخر می تواند به دلیل لغزنده بودن کف خطرناک باشد. حتما با احتیاط راه بروید و دمپایی ضد لغزش بپوشید.

نکته آخر: اگر به دنبال جایگزینی برای ماساژ سنتی هستید، وتسو (نوعی ماساژ درمانی در آب گرم) را امتحان کنید. در این روش فرد در آب گرم شناور می ماند و قسمت های مشخصی از بدن او ماساژ داده می شود. این نوع ماساژ برای زنان باردار مناسب تر است، زیرا با بزرگ شدن شکم خوابیدن روی تخت ماساژ دشوار می شود.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات