شنا در دوران بارداری – بخش اول

0 145

فواید شنا در دوران بارداری

ورزش های هوازی در دوران بارداری با تقویت قلب و عروق، برای مادر و جنین مفید هستند. شنا باعث بهبود گردش خون و افزایش سطح اکسیژن خون می شود. در ادامه برخی از مزایای شنا به عنوان یکی از ایمن ترین ورزش ها برای مادران باردار ذکر شده است:

– شنا با به کارگیری هر دو گروه ماهیچه های بلند دست و پا باعث افزایش قدرت عضلات و استقامت بدن می شود.

– شنا ورزشی ملایم است که فشار و استرسی به بدن وارد نمی کند. آب همچنین بدن را خنک نگه داشته، از گرم شدن بیش از حد آن جلوگیری می کند و با حمایت از مفاصل و رباط ها در حین ورزش از آسیب و رگ به رگ شدن عضلات نیز پیشگیری می کند، این امر به ویژه برای مادران مبتلا به درد رباط (لیگامان) گرد مفید است. شنا از بدن در برابر اضافه وزن بارداری محافظت می کند و احساس بی وزنی به مادر می دهد.

– شنا با کشیدگی عضلانی ناحیه پشت و فشار شکم مقابله می کند. بارداری می تواند موجب چرخش ستون فقرات و شانه ها به جلو شود و لگن را از حالت خود خارج کند، اما شنا با تقویت ماهیچه ها این رویکرد را خنثی می کند.

– شنا به تناسب اندام و حفظ وزن مناسب کمک می کند.

– غوطه ورشدن در آب تورم بازوها و پاها را کاهش می دهد.

فواید شنا در بارداری

نکات کلی شنا در دوران بارداری

سعی کنید روزانه 20 تا 30 دقیقه شنا کنید. اگر پیش از بارداری به طور منظم شنا می کردید، پس از بارداری نیز می توانید بدون تغییرات چندانی به این ورزش ادامه دهید. حتما پیش از شروع علائم هشدار دهنده برای کم کردن یا توقف فعالیت در بارداری را بشناسید.

اگر پیش از بارداری اصلا شنا نکرده اید، احتمالا این ورزش برایتان مناسب است، اما ابتدا با پزشک یا ماما مشورت کنید. در صورت تایید شنا را به تدریج شروع کنید، قبل از تمرین حرکات کششی انجام دهید، بدنتان را گرم و سرد کنید و بیش از حد به خود فشار وارد نکنید.

در طول شنا فراموش نکنید که بدنتان باید هیدراته بماند. یک دستورالعمل خوب این که 235 میلی لیتر معادل یک لیوان آب را هر 20 دقیقه در حین شنا و یک لیوان آب دیگر را پس از پایان شنا بنوشید. در هوای گرم یا مرطوب بدن به مقدار آب بیشتری نیاز دارد.

فواید شنا در بارداری

لباس شنای بارداری

در اواسط سه ماهه دوم بارداری ممکن است با پوشیدن مایوی قبل خود احساس تنگی و ناراحتی کنید. خوشبختانه لباس شنای بارداری در انواع مختلف و عالی وجود دارد. بهترین مایو بارداری با کشسانی کافی مناسب تغییر سایز بدن مادران باردار است. مایو مخصوص بارداری معمولا یک قسمت اضافی در وسط دارد تا شکم رو به رشد را در خود جای دهد. اگر می خواهید پوشش بیشتری داشته باشید، دامن شنا و محافظ بثورات بارداری تهیه کنید. اگر پوشش کمتری می خواهید، به دنبال تانکینی یا بیکینی بارداری باشید.

شنا در دوران بارداری – بخش دوم

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات