فعالیت های آموزشی سرگرم کننده برای یادگیری کودکان در خانه

0 22

مدرسه تنها محل یادگیری و انجام فعالیت های آموزشی نیست، وقتی فرزندتان در خانه است، شما معلم او هستید. البته لازم نیست خانه را شبیه به کلاس درس کنید. با فراهم کردن فرصت های یادگیری به عنوان یک فعالیت سرگرم‌کننده، کودکان را از کشف چیزهای جدید هیجان‌زده کنید. در ادامه به چند فعالیت جذاب و موثر که می توان در خانه انجام داد، اشاره شده است:

انجام بازی های آموزشی

فعالیت های آموزشی سرگرم کننده برای یادگیری کودکان در خانه

با انجام بازی‌ هایی که کودک را به حرکت وا می دارد، موضوعات مختلف را به او یاد دهید.

برای کودک پیش دبستانی با یک بازی ساده شروع کنید که به او کمک کند حیوانات مزرعه، اعداد، رنگ ها و اشکال را یاد بگیرد. با بازی برای کودکان در سنین مدرسه آن ها را با آناتومی، جغرافیا، زبان خارجی و تاریخ سرگرم کنید.

آموزش اصول آوایی

فعالیت های آموزشی سرگرم کننده برای یادگیری کودکان در خانه

آموزش خواندن به فرزندتان یکی از شگفت انگیزترین هدیه ای است که می توانید به او بدهید. یادگیری اصول آوایی (یعنی این ایده که حروف صداهای خاصی تولید می کنند)، بچه ها را برای املا و خواندن آماده می کند.

لازم نیست که ثابت روی صندلی بنشینید و بی وقفه صداهای حروف را تکرار کنید. فعالیت هایی را امتحان کنید که یادگیری صداشناسی را به جای یک درس خسته کننده به یک ماجراجویی تبدیل کنید. بچه‌ها می‌توانند بازی کنند (به دنبال چیزهایی بگردند که با صداهای خاصی شروع می‌شوند)، حروف را جستجو کنند، کتاب‌های الفبا بسازند و حتی با استفاده از دوربین دیجیتال درس‌های آوایی را یاد بگیرند.

تمرین نوشتن

فعالیت های آموزشی سرگرم کننده برای یادگیری کودکان در خانه

نوشتن مهارتی است که بچه ها در طول زندگی از آن استفاده خواهند کرد. به آن ها بیاموزید که با روش هایی فراتر از مداد و کاغذ بنویسند. بگذارید کثیف شوند و کشف کنند. در نهایت آن ها سرگرم می شوند و برای مدرسه آماده می شوند.

به کودک پیش دبستانی کمک کنید تا حروف الفبا و حرکات هر حرف را یاد بگیرد. بچه های مدرسه ای را تشویق کنید تا مهارت نوشتاری خود را با کمک به شما در انجام کارهای نوشتاری روزمره بهبود بخشند.

آموزش رنگ ها

فعالیت های آموزشی سرگرم کننده برای یادگیری کودکان در خانه

بچه ها علاقه مند به یادگیری رنگ ها در سنین پایین هستند. با یک بسته پوم پوم رنگارنگ، آن‌ها را در مسیری قرار ‌دهید تا رنگ‌ها را شناسایی کنند، نحوه شمارش را بیاموزند و مرتب‌ سازی را شروع کنند. این کار باعث تشویق مهارت‌های حرکتی درشت می‌ شود. همچنین با اجازه دادن به کودک در برداشتن اشیاء ریز، به توسعه مهارت های حرکتی ظریف او کمک کنبد.

توسعه مهارت شمارش

فعالیت های آموزشی سرگرم کننده برای یادگیری کودکان در خانه

آموزش نحوه شمارش به کودکان بسیار ساده به نظر می رسد، اما خواندن اعداد به ترتیب صحیح تنها ابتدای کار است. یک بازی انجام دهید که به کودک امکان دهد اشیایی را که شمارش می کنند، لمس فیزیکی کنند. پژوهش ها نشان می دهد که پروژه های عملی مغز بچه ها را فعال می کند و به آن ها کمک می کند تا بهتر یاد بگیرند. بچه‌هایی که در مهارت‌های شمارش پیشرفته ‌تر هستند، می‌توانند نوعی از بازی را امتحان کنند که آن‌ها را به چالش می‌کشد تا فراتر از شمارش تا عدد 3 فکر کنند.

آموزش ریاضی

فعالیت های آموزشی سرگرم کننده برای یادگیری کودکان در خانه

آمورش ریاضی موضوع آسانی است، زیرا لوازم آن در اطراف وجود دارد. از کودک بخواهید که تعداد افراد منتظر در یک رستوران را بشمارد. تعداد بازیکنان فوتبال در زمین را به تعداد بطری های آب روی نیمکت تقسیم کند تا ببیند چند نفر چیزی برای نوشیدن ندارند.

برای کودکان پیش دبستانی، می توان آموزش ریاضی و تشخیص اعداد و یادگیری شمارش را با کمک بازی های ساده شروع کرد. برای بچه‌ها در سنین مدرسه، کسرها و سایر مسائل ریاضی پیشرفته را با بازی‌های ریاضی و چرتکه حل کنید.

پرورش ذهن با موسیقی

فعالیت های آموزشی سرگرم کننده برای یادگیری کودکان در خانه

ممکن است در لیست‌های پخش فرزندان تان دائما موزیک های کم محتوا باشد. اما فعالیت‌های موسیقی دیگری وجود دارد که می‌توانید با هم بازی کنید تا عشق به موسیقی را به آن ها القا کنید.

با کلاس‌های موسیقی سرگرم ‌کننده، سازهای دستی (برای نمونه، زنگوله هایی را به یک صفحه کاغذی اضافه کنید و یک تنبور بسازید) و بازی‌ های موسیقی، نت مناسب را بزنید. صداهای ساز را ضبط کنید و آن ها را پخش کنید تا ببینید که فرزندتان می تواند پاسخ های درست را دریافت کند. موسیقی های ساده را با رنگ و شکل به کودک یاد دهید.

کودکان پیش دبستانی عاشق این هستند که همراه با پدر و مادر خود موسیقی را یاد بگبرند. کودکان در سن مدرسه می توانند آموزش های رسمی را برای تقویت مهارت های موسیقی خود شروع کنند.

انجام آزمایش های علمی

فعالیت های آموزشی سرگرم کننده برای یادگیری کودکان در خانه

با فکر کردن به “آزمایش علمی”، ممکن است تصوری از یک انفجار آزمایشگاه شیمی داشته باشید. نترسید، لازم نیست آشپزخانه خود را به منطقه انفجار تبدیل کنید تا به فرزندان خود علم را آموزش دهید.

کودکان پیش دبستانی از آزمایش های علمی ساده لذت می برند، فعالیت هایی که به تلاش زیادی از طرف شما نیاز ندارند، اما مملو از فرصت های یادگیری سرگرم کننده هستند. بچه‌ها در سنین مدرسه می‌توانند آزمایش‌های علمی پیچیده تر را امتحان کنند، ولی باید در حین کار اصول احتیاطی را رعایت کنند.

آموزش باغبانی

فعالیت های آموزشی سرگرم کننده برای یادگیری کودکان در خانه

باغبانی چیزی فراتر از کاشتن دانه ای در زمین و انتظار برای رشد آن است. باغ ها درس هایی در زمینه علوم، تغذیه و صبر هستند که همه در یک زمین خاکی قرار گرفته اند.

یک باغ به کودکان پیش دبستانی می آموزد که چگونه گیاهان زنده می شوند. همچنین این یک راه آسان برای آموزش تغذیه به کودکان و هیجان زده کردن آن ها برای خوردن میوه ها و سبزیجات است. کودکان در سنین مدرسه می توانند یک مجله باغبانی داشته باشند، نام علمی یک گیاه را مطالعه کنند و گیاهان را پرورش دهند.

کاوش فرهنگ های جهانی

فعالیت های آموزشی سرگرم کننده برای یادگیری کودکان در خانه

کتاب درسی را کنار بگذارید. کمی خلاقیت می تواند به شما کمک کند تا فرهنگ های جهانی را به فرزندتان بیاموزید، به گونه ای که یادگیری برای او سرگرم کننده شود و در عین حال آگاهی او از سنت ها و روش های زندگی دیگران افزایش یابد. با این کار دنیا دیگر برای او مثل قبل نخواهد بود.

کودکان پیش دبستانی می توانند از ساختن صنایع دستی که ممکن است در کشورهای دیگر پیدا کنند و چشیدن غذاهای اصیلی که با هم می پزید لذت ببرند. کودکان در سنین مدرسه می توانند آداب فرهنگی را مطالعه کنند، یک شخص مهم از آن کشور پیدا کنند و کلمات رسمی آن جا را بیاموزند.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات