سایه بازی با نوزاد

0 379

نوزاد در حدود 7 تا 8 ماهگی با رشد مهارت بینایی شروع به کشف حرکت، نور، الگوها و سایه ها می کند. برای نمونه، نوزادی که اصلا به تلویزیون توجه نمی کرد، ممکن است به طور ناگهانی مبهوت آن شود.

تضاد بین روشنایی و تاریکی توجه کودک را جلب می‌کند، مهم است که با تحریک نوزاد او را جذب مهارت‌های جدید کنید. با بازی های سرگرم کننده و ساده با سایه در فضای داخل و خارج از خانه، از دانش جدید برای کمک به توسعه بیشتر مهارت‌های ردیابی بصری استفاده کنید.

نحوه استفاده از سایه ها

– خود را بین منبع نور قرار دهید. نوزاد را روی پاهای خود بنشانید و چراغ قوه را به دیوار بتابانید یا بیرون از خانه بروید و در روز روشن از نور خورشید استفاده کنید.

– سایه خود و نوزاد را به او نشان دهید. با حرکت دادن انگشت و دستان خود و فرزندتان نمایش کوچکی اجرا کنید.

– از حرکات بیشتر استفاده کنید، به نوزاد نشان دهید که همان طور که مردم حرکت می کنند، سایه های آن ها نیز حرکت می کند.

– با دستان خود عروسک های سایه ای درست کنید.

– در زمان پیاده روی به سایه هایی که می توانید ببینید اشاره کنید، از جمله سایه های درختان، ماشین ها، کالسکه، افراد و موارد دیگر.

سایه بازی با نوزاد

منابع عروسک های سایه ای

عروسک های سایه ای می توانند برای نوزاد واقعا سرگرم کننده و مهیج باشند. در دنیای گسترده نمایش عروسکی سایه ها می توان بسیار خلاق بود.

همچنین چندین کتاب چاپی موجود است که به شما یاد می‌دهد چگونه عروسک‌های سایه‌ای بسازید، برخی کتاب ها همراه با عروسک‌های سایه ای پیش برش یافته هستند. مانند کتاب “سرگرمی با سایه های دستی” اثر ستی آچات و بالاچندران.

روش های دیگر برای تحریک بینایی نوزاد

– با نوزاد تماس چشمی برقرار کنید. نوزادان خیلی زود یاد می گیرند که چهره ها را تشخیص دهند، بنابراین از لحظاتی که چشمان فرزندتان باز است استفاده کنید.

– لبخند بزنید، اداهای بامزه دربیاورید و زبان تان را بیرون بیاورید. همان طور که نوزادان در مراحل اولیه تشخیص چهره ها هستند، سریع یاد می گیرند که چگونه حرکات صورت را تقلید کنند.

– نوزاد خود را با بازتاب تصویر خود آشنا کنید. از نوزاد بخواهید جلوی آینه به خودش خیره شود. حرکات آینه ای واقعا مهیج هستند.

– اسباب بازی یا چیز دیگری را در فاصله 20 تا 30 سانی متر از صورت فرزند خود نگه دارید. آن را تکان دهید و به اطراف حرکت دهید. نوزاد جسم را می شناسد و حرکات آن را دنبال می کند.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات