مصرف چای و قهوه در بارداری

0 995

مصرف چای و قهوه در دوران بارداری

امروزه مصرف کافئین برای بیشتر افراد رو به افزایش است، شاید به همین خاطر است که به صورت علمی این موضوع در شرایط و دوران های مختلف در حال بررسی است. یکی از مهم ترین دوران های زندگی برای هر زنی، دوران بارداری است. اگر شما از دسته افرادی هستید که پیش از دوران بارداری به نوشیدن چای و قهوه عادت داشته اید، با ورود به دوران حاملگی باید اطلاعات کافی را برای میزان مجاز مصرف چای و قهوه به دست بیاورید.

مصرف چای و قهوه در دوران بارداری
مصرف چای و قهوه در دوران بارداری

دیوید المر، متخصص زنان و زایمان در بیمارستانی در ماساچوست می گوید: مطالعه و پژوهش درباره مسایل مختلف زنان در دوران بارداری کار بسیار دشواری است. نمی توان با اطمینان کامل درباره برخی از موارد، نظر قطعی داد. معمولا نتایج هر تحقیقی بر اساس مطالعات گذشته و شواهد اعلام می شود.

مصرف چای و قهوه در دوران بارداری

حقیقت این است که شاید یک خوراکی برای یک زن باردار در شرایط خاصی بسیار مضر باشد اما همان خوراکی برای یک زن در یک بارداری طبیعی و سالم مشکلی به وجود نیاورد. پس اگر در این دوران به سر می برید، برای خوردن هر خوراکی باید اول به وضعیت سلامتی خود نگاه کنید و سپس تصمیم بگیرید.

اگر طبع و میل شما به سمت برخی از خوراکی ها بیشتر است و تمایل دارید تا از آن ها زیاد بخورید، حتما با پزشک خود مشورت کنید تا او با توجه به وضعیت شما، بهترین نظر را ارائه دهد.

بررسی ها درباره ی کافئین نشان داده است که اگر مادر در زندگی خود دچار استرس باشد، سیگار بکشد و کافئین زیادی را نیز با مصرف قهوه و چای دریافت کند، نگرانی برای مشکل در جنین یا تولد نوزاد کاملا طبیعی است.

زنانی که میزان مصرف کافئین آنها پایین تر است و کمتر از 4 فنجان کوچک چای یا قهوه مصرف می کنند، بارداری آرام تری را خواهند داشت.

برخی از بررسی ها نشان می دهد که مصرف بالای کافئین سبب کاهش روند رشد جنین و در نتیجه تولد نوزادی با وزن کم می شود. برخی نیز معتقد هستند که کافئین از جفت عبور می کند و می تواند در بافت های جنین رسوب کند.

مصرف چای و قهوه در دوران بارداری

اگر شما هرگونه نگرانی درباره مصرف کافئین دارید، بهترین کار این است که از انواع نوشیدنی ها و دمنوش های گیاهی مجاز در بارداری استفاده کنید.

دمنوش های مفید در بارداری را بخوانید و بشناسید.

برخی از افراد با کنار گذاشتن ناگهانی مصرف کافئین دچار سر درد می شوند و البته به تدریج بهبود پیدا می کنند. برای همین بهتر است اگر قصد این کار را دارید با شروع اقدام به بارداری، کم کم میزان مصرف را کاهش دهید.

مصرف چای و قهوه در دوران بارداری

به این موضوع دقت کنید که در دوران بارداری مشکلات خواب برای بیشتر زنان باردار رخ می دهد، طبیعی است که مصرف کافئین بر این اختلال ها می افزاید. پس بسیار بهتر است که به جای مصرف این نوشیدنی ها از دمنوش های آرامبخش استفاده کنید تا خواب راحتی را نیز داشته باشید.

حقیقت این است که چای و قهوه هیچ فایده ای برای جنین شما نخواهند داشت، با جایگزین کردن آب میوه ها و دوغ می توانید ویتامین های بیشتری را جذب کنید و به رشد و سلامتی جنین نیز کمک کنید.

 

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات