دمنوش های مفید در بارداری

0 4,753

دمنوش در بارداری

در دوران بارداری شما می توانید انواع نوشیدنی های گیاهی را میل کنید، اما به دلیل محدودیت استفاده از کافئین در بارداری، دیگر نمی توانید به طور روزانه برخی از نوشیدنی ها مانند قهوه را میل کنید.

 تنها با این فکر که چای گیاهی و نوشیدنی های گیاهی یک محصول طبیعی است نباید خوردن همه آنها را مجاز بدانید.

هر آنچه باید درباره دمنوش ها و چای ها بدانید

بیشتر انواع چای های گیاهی و میوه ها، در حین بارداری قابل نوشیدن هستند و مشکلی ایجاد نمی کنند اما از زمانی که بخواهید مقدار بیشتری را میل کنید نیاز به بررسی دقیق تر دارد.

تا یک یا دو فنجان در روز مساله ای ایجاد نمی کند؛ فقط به طور مداوم و هر روز میل نکنید. چای گیاهی نیز دارای مواد شیمیایی خاص خود است و می تواند بر بارداری شما اثرگذار باشد.

شما می توانید هر روز چند چای مختلف را ترکیب کنید و سپس میل کنید.

همانطور که ذکر شد، اینکه هر روز یک چای مشخص را بخورید، پیشنهاد نمی شود. برای مثال می توانید از ترکیب عصاره پرتقال یا لیمو با آب جوش بنوشید یا خیلی راحت، برشی از پرتقال یا لیمو را در آب جوش بیندازید و زمانی که طعم آن در آب حل شد، میل بفرمایید.

دمنوش در بارداریدمنوش های گیاهی ممنوع در بارداری

دمنوش مریم گلی

این دمنوش دارای توژون است که برای زنان باردار با سابقه ی سقط جنین و فشارخون بالا مضر است.

دمنوش جعفری

این دمنوش اگر به مقدار زیاد مصرف شود؛ ممکن است سبب افزایش خطر سقط جنین و تاثیر بر رشد جنین شود، اما استفاده از جعفری تازه یا خشک شده در آشپزی مشکلی ندارد و می توان با خیال راحت آن را میل کرد.

دمنوش در بارداری

چای سبز

این چای دارای کافئین است و مصرف فنجان های نامحدود آن اصلا مجاز نیست.

این دمنوش ها به خواب و استراحت شما کمک می کنند اما قبل از اینکه آنها را میل کنید، حتما اطلاعاتی را درباره آنها کسب کنید، ببینید آیا شامل والرین هستند یا خیر.

تحقیقات کافی درباره مصرف والرین در دوران بارداری انجام نشده است اما برخی مطالعات نشان می دهند که این ماده می تواند روی مغز جنین اثرگذار باشد.

چای بابونه

اغلب به نظر می رسد که چای بابونه در درمان بی خوابی، استرس و مشکلات گوارشی مفید است.

با اینکه یک فنجان چای بابونه می تواند شما را آرام کند اما توصیه می شود تا جایی که می توانید از خوردن این دمنوش خودداری کنید، زیرا احتمال می رود روی گردش خون نوزادتان اثر گذار باشد.

چای رزماری

این چای گیاهی را می توانید در دوران بارداری میل کنید.

دمنوش برگ های رزماری اغلب مناسب برای خوردن پس از هفته 32 بارداری هستند.

برخی معتقدند که این دمنوش می تواند ماهیچه ها را ریلکس و آرام کند.

در حقیقت به آماده شدن بدن برای زایمان کمک می کند. هر چند اگر شما نزدیک به زایمان تان هستید بهتر است از خوردن این چای خودداری کنید، زیرا ممکن است سبب انقباض های بسیار قوی ماهیچه ها شود و به نوزاد آسیب بزند.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات