آیا می توان در دوران بارداری کراتینه مو انجام داد؟

0 701

بارداری زمان هیجان انگیزی است، برخی از افراد باردار می خواهند همیشه بهترین ظاهر را داشته باشند. روش های زیبایی می تواند شامل درمان کراتینه مو باشد که مو را صاف کرده و موخوره را کم می کند. این سرویس چند ماه ماندگاری دارد و باعث صرفه جویی در وقت برای آماده شدن می شود.

با این حال از آن جا که بسیاری از درمان های کراتین حاوی مواد شیمیایی خشن هستند، انجام کراتینه مو در بارداری توصیه نمی شود.

توصیه کلی این است که از درمان های صافی مو با کراتین در دوران بارداری اجتناب کنید، درمان های کراتینه مو می تواند سلامت جنین را به خطر بیندازد، زیرا ممکن است حاوی ماده سرطان زا مانند فرمالدئید یا اتاندیول و گلیوکسال باشد.

در ادامه با دلایل منع انجام کراتینه مو و درمان های مشابه در دوران بارداری آشنا می شوید.

درمان کراتینه مو چیست؟

بسته به نوع و بافت مو، درمان کراتینه مو (به عنوان صافی برزیلی نیز شناخته می شود) یک فرآیند شیمیایی است که می تواند فرها را لخت کرده یا آن ها را بسیار صاف و ابریشمی کند.

کراتینه مو یک سرویس صاف کننده است که موهای فر را صاف می کند و موخوره را کنترل می کند. کراتینه درمانی بسته به مراقبتی که در خانه انجام می دهید، باید برای چند ماه ماندگاری داشته باشد.

درمان کراتینه مو بسته به بافت و تراکم مو بین 2 تا 4 ساعت طول می کشد و استایلی براق، صاف و بدون موخوره را به مشتریان ارائه می دهد. این روش همچنین به شکستگی مو کمک می کند، زیرا کوتیکول مو را می بندد. البته برای به دست آوردن اثر مطلوب، ممکن است از مواد شیمیایی خشن استفاده شود.

کراتینه مو در بارداری

آیا درمان کراتینه مو در دوران بارداری بی خطر است؟

توصیه می شود در دوران بارداری از درمان کراتینه مو خودداری شود. به دلیل مواد شیمیایی مورد استفاده در کراتینه، از جمله فرمالدئید که می تواند باعث مشکلات تنفسی در دوران بارداری شود، این روش زیبایی با خطرات جدی همراه است.

اگرچه پژوهش ها در مورد اثرات مواد شیمیایی بر روی جنین محدود است، ولی بهتر است از هرگونه خطر احتمالی جلوگیری شود.

هر بارداری متفاوت است. در صورت بروز هرگونه نگرانی در مورد درمان کراتینه مو در بارداری با پزشک خود مشورت کنید.

چرا در دوران بارداری نباید کراتینه مو انجام داد؟

به طور کلی از درمان های کراتینه در دوران بارداری به دلیل مواد شیمیایی درگیر در این فرآیند باید اجتناب شود. همچنین ممکن است ساعت ها طول بکشد تا این درمان به پایان برسد، به این معنی که زمان قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی طولانی است.

بسیاری از درمان های کراتینه مو حاوی فرمالدئید هستند که یک ماده سرطان زا است. درمان های کراتینه که به عنوان غیر فرمالدئید به بازار عرضه می شوند، نباید در دوران بارداری استفاده شوند، زیرا داده های ایمنی کمی در مورد آن وجود دارد.

به افراد غیر باردار که به دنبال درمان کراتینه هستند توصیه می شود از ماسک استفاده کنند، نزدیک پنجره بنشینند و از تهویه مناسب اطمینان حاصل کنند. بهترین راه برای کاهش خطر بخارهای فرمالدئید و آمونیاک تهویه است.

خطرات درمان کراتینه مو در دوران بارداری

هر چیزی که روی پوست اعمال می شود، می تواند جذب جریان خون شود و به طور بالقوه بر جنین اثر بگذارد. به همین دلیل است که برخی مواد مراقبت از پوست مانند رتینول در دوران بارداری توصیه نمی شوند.

مواد شیمیایی که برای مدت طولانی با پوست سر تماس مستقیم دارند، می توانند جذب جریان خون شوند. قرار گرفتن جنین در معرض مواد شیمیایی در طول کراتین درمانی احتمالا حداقل است، ولی دانستن خطر دقیق آن دشوار است. به طور کلی از درمان هایی که حاوی فرمالدئید یا آمونیاک هستند باید اجتناب شود، زیرا این مواد سرطان زا هستند.

افزون بر تنفس بخارات مضر، هر فردی به طور بالقوه می تواند دچار بثورات پوستی (درماتیت تماسی) یا واکنش آلرژیک (نسبت به مواد تشکیل دهنده کراتینه مو) شود.

کراتینه مو در بارداری

چه زمانی می توان درمان کراتینه مو را از سر گرفت؟

انجام کراتینه مو پس از زایمان ایمن است. با این حال، متخصصان مراقبت های بهداشتی همچنان هشدار می دهند که این سرویس بدون خطر نیست.

حتی اگر یک سرویس کراتینه مو بدون فرمالدئید برچسب زده باشد، احتمالا برای دست یابی به نتیجه مورد نظر حداقل یک ماده شیمیایی مضر خواهد داشت. خدمات کراتینه مو همچنین باید در سالن هایی که تهویه مناسبی دارند انجام شود.

خلاصه مطلب

کراتینه درمانی در دوران بارداری به دلیل قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی بالقوه مضر، توصیه نمی شود. اگرچه داده های ایمنی محدودی در مورد دریافت کراتینه مو در بارداری وجود دارد، اما بیشتر درمان ها حاوی مواد شیمیایی سرطان زا مانند فرمالدئید هستند، بنابراین باید احتیاط کرد. با پزشک خود در مورد بهترین و ایمن ترین روش های زیبایی صحبت کنید.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات