تونر مو در دوران بارداری

0 135

در دوران بارداری لیستی بی پایان از بایدها و نبایدها وجود دارد که باید به آن توجه داشته باشید، زیرا هر عملی که انجام می دهید و هرچه می خورید بر جنین اثر می گذارد.

خوشبختانه برخی از درمان ها و محصولات زیبایی برای مادران باردار بی ضرر است. تونر مو نیز به طور کلی در بارداری ایمن محسوب می شود، زیرا محتوای مواد شیمیایی سمی بسیار ضعیفی وجود دارد.

از آن جا که تونرهای مو معمولا فقط در حدود 15 تا 20 دقیقه روی مو اعمال می شوند، تماس بسیار کمی با پوست سر دارند، بنابراین خطر ورود ماده مضر به جریان خون مادر و در نهایت به خون جنین بسیار اندک است.

در ادامه با دلیل ایمنی استفاده از تونر مو در دوران بارداری آشنا می شوید.

تونر مو چیست؟

به معنای واقعی کلمه تونر مو محصولی است که تون موها را تغییر می دهد و رنگ ساقه را کمی عوض می کند. بسیاری از افراد که موهای شان را هایلایت یا بالیاژ می کنند، از تونر برای خلاص شدن از شر رنگ های برنجی یا زرد استفاده می کنند.

تونر مو به عنوان جلا دهنده مو نیز شناخته می شود و به تقویت، درخشش و نشاط مو کمک می کند. این محصول مانند یک نرم کننده عمیق است که موها را نرم و لطیف می کند و باعث تنظیم سایه رنگ مو می شود. شامپوهای رنگ مو مانند آن هایی که بنفش هستند و برای موهای بلوند طراحی شده اند، همچنین نوعی تونر به حساب می آیند.

آیا استفاده از تونر در دوران بارداری بی خطر است؟

استفاده از تونر مو در دوران بارداری ایمن است، این محصول مراقبت از مو هیچ خطری برای مادر و جنین ندارد.

تونر مو متوسط بین 15 تا 25 دقیقه روی سر باقی می ماند. این مسئله که مواد شیمیایی می تواند از طریق پوست سر به جریان خون منتقل شود باعث نگرانی مادران است، ولی خوشبختانه، از آن جا که تونرهای مو از مواد شیمیایی قوی ساخته نشده اند و زمان عملکرد آن ها کوتاه است، خطر بسیار کمی دارند.

این مسئله در مورد درمان هایی مانند کراتین صدق نمی کند، زیرا مواد کراتینه حاوی عناصری مانند آمونیاک و فرمالدئید است که باید ساعت ها روی مو و پوست سر باقی بماند.

از طرف دیگر رنگ کردن مو، به ویژه هایلایت کردن که رنگ تماسی با پوست سر ندارد، در دوران بارداری بی خطر تلقی می شود. معمولا میزان مواد شیمیایی که هنگام رنگ مو در معرض آن قرار می گیرید، بسیار کم است.

به منظور رعایت جانب احتیاط باید قبل از رفتن به سالن آرایشی چند نکته را در نظر گرفت.

با رنگ کردن موها در سه ماهه دوم بارداری، خطر آسیب به جنین را به حداقل برسانید. همچنین، زمان قرار گرفتن تونر روی موها را کاهش داده و پس کامل شدن رنگ، موهای تان را به طور کامل شستشو دهید.

اگر در خانه از رنگ مو یا تونر مو استفاده می کنید، حتما برای محدود کردن هرگونه خطر اقدامات لازم را انجام دهید. هنگام رنگ کردن مو از دستکش استفاده کنید تا از خطر جذب مواد شیمیایی توسط پوست جلوگیری کنید. قبل از رنگ کردن مو از دستورالعمل های درج شده روی بسته بندی پیروی کنید. همچنین با رنگ کردن مو در محیطی که تهویه مناسب دارد، خطر قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی را به حداقل برسانید.

هر بارداری متفاوت است. در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد تونر مو، با پزشک خود صحبت کنید.

مزایای استفاده از تونر مو در دوران بارداری

استفاده از تونر مو در دوران بارداری بی خطر است و اثر بسزایی در زیبایی دارد. شما از تماشای موهای درخشان و صاف خود احساس خوبی پیدا می کنید و اعتماد به نفس تان افزایش می یابد.

رنگ کردن مو با استفاده از تونر برای جنین خطر بسیار کمی دارد و امکان انجام برخی مراقبت های زیبایی را فراهم می کند.

ملاحضات ایمنی

طبق نظر بیشتر کارشناسان استفاده از تونر مو در دوران بارداری بی خطر است. تونر مو معمولا حاوی نوعی رنگ موی نیمه دائمی است. اگرچه پژوهش های انسانی نسبتا محدود است، ولی داده های منابع حیوانی اطمینان می دهد که حتی دوزهای بالای مواد شیمیایی موجود در رنگ مو باعث ایجاد نقص جدی در هنگام تولد نمی شوند.

داده های محدودی برای برخی از درمان های زیبایی در دوران بارداری وجود دارد، زیرا بیشتر مادران حاضر به آسیب رساندن به فرزند خود نیستند. با این حال، هنوز هم می توان بر اساس مواد تشکیل دهنده تصمیمات آگاهانه گرفت. زمان بندی نیز مهم است، از آن جا که بیشتر رشد جنین تا حدود هفته 20 بارداری اتفاق می افتد، سه ماهه دوم یا سوم بارداری ایمن ترین دوره باشد.

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که در دوران بارداری، بدن دستخوش تغییرات بسیاری می شود، سطح هورمون نوسان پیدا می کند و منجر به اثرات متفاوتی بر روی پوست و مو می شود.

خلاصه مطلب

شما می توانید از تونر مو در طول بارداری خود استفاده کنید، زیرا (در صورت وجود) مواد شیمیایی ضعیفی دارد و برای مدت کوتاهی روی مو اعمال می شود. البته خوب است همیشه در مورد هرگونه مراقبت شخصی در دوران بارداری با پزشک خود در تماس باشید.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات