روغن بایو اویل در دوران بارداری

0 975

بارداری یک تجربه تحول آمیز و مملو از بایدها و نبایدها است. در این دوران حساس باید به طور ویژه مراقب روال زیبایی و پوست خود باشید.

یکی از محصولات محبوب پوستی روغن بایو اویل است که برای بهبود ظاهر پوست و درمان بثورات پوستی طراحی شده است. هدف اصلی روغن مراقبت از پوست بایو اویل، برطرف کردن اثرات ناشی از کشیدگی پوست است، این عارضه بیشتر در زمان افزایش وزن، بارداری و پس از زایمان بروز می کند.

روغن بایو اویل چیست؟

روغن بایو اویل (همچنین به عنوان روغن بیول نیز شناخته می شود) یک فرمول مراقبت از پوست است که برای بهبود ناهماهنگی رنگ پوست، کم آبی، زخم و ترک های پوستی (استرچ مارک) استفاده می شود، همه این علائم در دوران بارداری تشدید می شوند.

روغن ترمیم کننده پوست بایو اویل حاوی ترکیبات گیاهی از جمله عصاره گیاهان اسطوخودوس، رزماری، بابونه و ویتامین های E و A است و به طور طبیعی برای آبرسانی و ترمیم پوست مناسب است. فرمول منحصر به فرد این روغن به عنوان آنتی اکسیدان به تقویت سلامت پوست کمک می کند و مشکلات پوستی را کاهش می دهد.

روغن بایو اویل از ترک های پوستی به ویژه در بارداری، جلوگیری می کند. با این حال برخلاف محبوبیت این محصول داده های علمی درمورد آن ضعیف است.

آیا استفاده از روغن بایو اویل در دوران بارداری بی خطر است؟

روغن بایو اویل تحت نظارت اتحادیه اروپا و انجمن محصولات زیبایی از نظر ساختار شیمیایی، مشخصات سم شناسی، سطح نفوذ و میزان تماس روزانه مورد ارزیابی قرار گرفته است و بی خطر بودن آن برای افراد باردار تایید شده است.

به عبارت دیگر، نوع و میزان مواد تشکیل دهنده بالقوه مضر در فرمول این روغن به اندازه ای نیست که بر روی جنین اثر منفی بگذارد.

هر بارداری متفاوت است. برای اطمینان از ایمنی استفاده از روغن بایو اویل در دوران بارداری با پزشک مشورت کنید.

روغن بایو اویل در بارداری

فواید روغن بایو اویل در دوران بارداری

روغن بایو اویل یک محصول ویژه است که برای بهبود جای زخم، رفع ناهماهنگی های رنگ پوست و ترمیم ترک های پوستی طراحی شده است.

ترک های پوستی

روغن بایو اویل با افزایش خاصیت ارتجاعی پوست در اثر شرایطی از جمله اضافه وزن، کاهش وزن و بارداری به حمایت از پوست کمک می کند. این روغن با افزایش انعطاف پذیری پوست، ترک های پوستی را از بین می برد.

محافظت و ترمیم پوست

ویتامین ها و عصاره های گیاهی موجود در روغن بایو اویل به ترمیم پوست کمک می کنند. این روغن نه تنها با رفع جای زخم پوست را بهتر می کند، بلکه خاصیت کشسانی بافت پوست را نیز بهبود می بخشد.

ضد التهاب و تسکین دهنده

در تولید روغن بایو اویل از عصاره های گیاهان برای کاهش تحریک و التهاب ناشی از خشکی پوست استفاده شده است. این روغن آرام بخش و تسکین دهنده بوده و دارای اثرات ضد التهابی است که به طور ویژه برای دوران بارداری ( پوست حساس می شود) مفید است.

هیدراتاسیون

مراقبت از پوست در دوران بارداری بسیار اهمیت دارد، تغییرات هورمونی در این دوران منجر به کاهش آب بدن و خشکی پوست می شود. روغن بایو اویل یک مرطوب کننده موثر برای پوست های خشک است. این روغن به تامین چربی های طبیعی پوست کمک می کند.

خطرات استفاده از روغن بایو اویل هنگام بارداری

هر ماده ای در دوران بارداری ممکن است با خطرات احتمالی همراه باشد، اگرچه استفاده از روغن بایو اویل در دوران بارداری ایمن است، ولی می تواند برخی عوارض از جمله موارد زیر داشته باشد:

نقایص هنگام تولد

اگرچه میزان ویتامین A در روغن بایو اویل به قدری کم است که اثر منفی بر جنین نمی گذارد، ولی طبق رویکرد سازمان غذا و دارو ویتامین A با نقص هنگام تولد مرتبط است.

سقط جنین یا زایمان زودرس

یکی دیگر از موارد نگران کننده موجود در روغن بایو اویل، روغن رزماری به ظاهر بی نظیر است. پژوهش ها نشان داده که روغن رزماری باعث انقباضات رحم می شود و در صورت استفاده در مقادیر زیاد می تواند منجر به سقط جنین یا زایمان زودرس شود.

درماتیت تماسی

از آن جا که در فرمولاسیون روغن بایو اویل ترکیبات مختلفی استفاده شده است، احتمال این که افراد به یکی از مواد تشکیل دهنده حساسیت داشته باشند، وحود دارد. عصاره گیاهان موجود در این روغن همچنین ممکن است باعث عوارضی مانند خارش، سوزش و قرمزی شود. بهتر است قبل از استفاده از این محصول برای اطمینان از عدم ایجاد واکنش های آلرژیک آن را روی قسمت کوچکی از پوست تست کنید.

گزینه های ایمن جایگزین در بارداری که خاصیت مشابه روغن بایو اویل دارند، شامل روغن نارگیل اعلاء، ویتامین E و ویتامین C است.

روغن بایو اویل در بارداری

آیا استفاده از روغن بایو اویل در دوران شیردهی بی خطر است؟

بحث ایمنی در مورد بسیاری از محصولات زیبایی که در دوران بارداری مشکوک هستند، اغلب به شیردهی نیز مرتبط می شود. اما استفاده از روغن بایو اویل در هنگام شیردهی عوارض خاصی ندارد.

فرمولاسیون ترمیم کننده، تسکین دهنده و آبرسان پوست این روغن در دوران شیردهی کاملا ایمن است. این ادعا بر اساس ارزیابی رسمی اتحادیه اروپا و انجمن محصولات آرایشی انجام شده است.

البته باید از اعمال روغن در نوک سینه ها، نواحی اطراف یا سایر مناطقی که امکان بلعیدن کودک وجود دارد، اجتناب شود. احتمال بروز واکنش آلرژیک نیز وجود دارد، به ویژه اگر فرد مشکل پوستی مانند اگزما یا درماتیت آتوپیک داشته باشد. اگر نگران استفاده از روغن بایو اویل در دوران شیردهی هستید، در این باره با پزشک خود مشورت کنید.

خلاصه مطلب

آگاهی از بایدها و نبایدها در دوران بارداری مانند یک معضل بی پایان به نظر می رسد. روغن بایو اویل فواید بی شماری برای پوست دارد، از جمله بهبود بافت، استحکام و آبرسانی پوست، همچنین محافظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد، التهاب و سوزش. با این حال، برخی از مواد تشکیل دهنده این روغن می تواند به طور بالقوه به مادر یا جنین آسیب برساند.

در هر صورت پیش از استفاده از روغن بایو اویل در دوران بارداری و شیردهی با پزشک متخصص مشورت کنید.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات