رنگ کردن مو در دوران شیردهی

0 287

در دوران بارداری ممکن است روال معمول خود مراقبتی عقب بیفتد. در این زمان باید از رتینول یا بوتاکس خودداری کرد، اما پس از زایمان می توان کارهایی که در دوران بارداری ممنوع بوده را انجام داد، برای نمونه می توان ماهی خام خورد و موها را رنگ کرد. در حقیقت، رنگ کردن مو در دوران بارداری و شیردهی به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود.

از آن جا که رنگ روی موها اعمال می شود نه پوست سر، در صورت استفاده مناسب بسیار کم وارد جریان خون فرد شیرده می شود. بنابراین بعید است که رنگ اثری بر روی نوزاد داشته باشد.

وقت گذراندن با وجود نوزاد برای والدین سخت است، در این دوران رنگ کردن مو می تواند چالش برانگیز باشد. در ادامه با دلیل ایمنی رنگ کردن مو در دوران شیردهی آشنا می شوید.

رنگ مو چیست؟

رنگ مو به اشکال مختلفی وجود دارد، از جمله موقت، نیمه دائمی و دائمی. همچنین تکنیک های متفاوتی در مورد نحوه استفاده از رنگ مو وجود دارد (لولایت، هایلایت، سانلایت، بالیاژ، آمبره، سامبره و موارد دیگر).
توجه داشته باشید که برخی از رنگ های طبیعی مانند حنا یا رنگ های گیاهی ممکن است دائمی باشند، این موارد تقریبا غیرممکن است از روی موها پاک شوند.

استفاده از رنگ موی سنتی برای مادران شیرده بی خطر است، بنابراین استفاده از رنگ موی جایگزین که ممکن است باعث آسیب به موها شود، بی فایده است. تلاش برای حذف مواد شیمیایی برخی از این محصولات می تواند باعث آسیب های جبران ناپذیر شود.

رنگ کردن مو در دوران شیردهی

آیا رنگ کردن مو در دوران شیردهی ایمن است؟

رنگ کردن مو در دوران شیردهی بی خطر است. مقادیر بسیار کمی از مواد شیمیایی موجود در رنگ مو در صورت وجود، وارد جریان خون می شود. بنابراین، میزان خطر آسیب به نوزاد حداقل است.

افزون بر این رنگ کردن موها مانند مصرف کافئین در دوران شیردهی توصیه مشخصی ندارد. هیچ دلیلی برای تاخیر در شیر دادن به نوزاد پس از رنگ کردن موها وجود ندارد.

هیچ محدودیتی برای رنگ کردن مو در دوران شیردهی وجود ندارد. آن چه مهم است این است که فواید سلامتی حاصل از شیردهی را برای فرزند خود فراهم کنید.

رنگ کردن مو در دوران شیردهی ایمن است، به ویژه اگر از روش هایلایت استفاده کنید، فرایندی که در آن رنگ با پوست سر تماس پیدا نمی کند. از آن جا که در این روش رنگ فقط روی ساقه مو اعمال می شود، هیچ راهی برای ورود مواد شیمیایی به جریان خون یا شیر مادر وجود ندارد.

اقدامات احتیاطی برای رنگ کردن مو در دوران شیردهی

هایلایت کردن یک گزینه عالی است، زیرا هیچ تماس فیزیکی بین رنگ و پوست سر وجود ندارد، بنابراین امکان جذب مواد شیمیایی نیز وجود ندارد. برای حفظ سلامتی مو و ماندگاری طولانی تر رنگ از شامپو و نرم کننده مخصوص موهای رنگ شده و همچنین شامپو فاقد پارابن و سولفات استفاده کنید.

ایمن ترین راه برای رنگ کردن مو در دوران شیردهی، پرهیز از محصولاتی است که حاوی مواد شیمیایی خشن مانند آمونیاک هستند.

اگر تصمیم به رنگ کردن موهای خود در خانه دارید، نکاتی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. شما باید دستکش بپوشید و رنگ را برای مدت طولانی تر از دستورالعمل روی موهای خود قرار ندهید. با توجه به خطر احتمالی استنشاق مواد شیمیایی سمی، مهم است که موهای خود را در محیطی با تهویه مناسب یا در فضای باز رنگ کنید.

موها را در اتاقی که کودک در آن حضور ندارد رنگ کنید، زیرا بوی قوی آن می تواند نفس کشیدن را برای بچه ها سخت کند.

خلاصه مطلب

رنگ کردن مو در دوران شیردهی بی خطر است. نشان داده شده که نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند کمتر دچار عفونت گوش، عفونت های دستگاه تنفسی، بیماری های آلرژیک و سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) می شوند.

هیچ ارتباط علمی بین عبور مواد شیمیایی رنگ از شیر مادر و آسیب به نوزاد وجود ندارد. هایلایت کردن گزینه مناسبی است، زیرا در این روش رنگ فقط با ساقه مو در تماس است. رنگ کردن در شیردهی، یک تصمیم شخصی است. برای کسب اطلاعات بیشتر با ماما یا پزشک خود صحبت کنید.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات