ژلیش ناخن در دوران بارداری

0 1,587

ژلیش ناخن یکی از محبوب ترین خدمات زیبایی ناخن است که از یک پوشش ماندگار روی ناخن استفاده می کند. در بسیاری از سالن ها ژل توسط یک نور UV یا LED روی ناخن خشک می شود. از آن جا که برای این سرویس از چند وسیله و مواد استفاده می شود، می تواند برای مادران باردار خطرناک باشد. از قرار گرفتن در معرض بالقوه اشعه ماوراء بنفش گرفته تا مواد شیمیایی موجود در فرمولاسیون ژل.

از نظر برخی متخصصان استفاده از ژلیش ناخن در دوران بارداری بلامانع است.

ژلیش ناخن چیست؟

هنگامی که برای مانیکور کردن ناخن های تان به آرایشگاه مراجعه می کنید، از شما سوال پرسیده می شود که لاک معمولی می خواهید یا ژلیش. ژلیش ناخن از جمله خدمات زیبایی برای ناخن است که از لاک های مبتنی بر ژل استفاده می کند. ژلیش مانند لاک معمولی در معرض هوا خشک نمی شود و به دستگاه مخصوصی نیاز دارد که با ساطع کردن اشعه ژل را خشک کند. ژلیش تا چند هفته روی ناخن باقی می ماند.

نکته دیگر این که شما مجبور نیستید صبر کنید تا ژل با هوای آزاد خشک شود، بلکه این کار از طریق نور UV یا حتی LED در سالن انجام می شود. محصولات ژلیش خانگی اغلب برای خشک شدن نسبتا سریع به مواد شیمیایی متکی هستند.

ژلیش ناخن در بارداری

آیا استفاده از مواد ژلیش روی ناخن در دوران بارداری بی خطر است؟

ایمنی ژلیش روی ناخن به انجام آن در سالن یا خانه بستگی دارد، روند خشک شدن ژل در سالن به اشعه ماوراء بنفش نیاز دارد و در خانه متکی بر مواد شیمیایی موجود در فرمولاسیون ژل است.

با این حال به طور کلی طبق نظر برخی از متخصصان، ژلیش ناخن می تواند در دوران بارداری استفاده شود. از آن جا که مواد تشکیل دهنده مصرف و جذب ناخن نمی شود، جای نگرانی وجود ندارد.

روند پاک کردن ژلیش با پاک کننده های شیمیایی یا استون ممکن است نگران کننده باشد، به خاطر داشته باشید که مدت زمان و مقدار مواد شیمیایی برای این منظور حداقل است و خطری ایجاد نمی کند.

پژوهش ها در مورد ایمنی فرآیند ریمو و حذف ژلیش محدود است، بنابراین باید در این زمینه با پزشک خود مشورت کنید. ژل یا لاک آکریلیک در بارداری بی خطر تلقی می شود و باید در حالت ایده آل در یک فضای تهویه مناسب استفاده شود.

مزایای استفاده از محصولات ژلیش ناخن در دوران بارداری

اول و مهم تر از همه، جنبه زیبایی ژلیش ناخن یک امتیاز عالی به حساب می آید. با توجه به تغییرات بارداری بر بدن و عوارضی که بر سلامت جسمی و روحی به وجود می آید، ژلیش ناخن یا پدیکور می تواند تنش را دور کند و باعث افزایش اعتماد به نفس شود.

هنگامی که ژلیش روی ناخن ها اعمال می شود، به مراقبت کمی نیاز دارد. این تکنیک دوام بیشتری نسبت به لاک معمولی دارد، هفته ها بدون آسیب باقی می ماند و استحکام بیشتری دارد (پس از شستن چند ظرف خرد نمی شود).

ملاحضات ایمنی

با توجه به اقدامات احتیاطی در مورد ژلیش ناخن، قبل از انجام آن باید با پزشک مشورت کرد. اگر می خواهید برای مانیکور به سالن بروید، به دنبال یک سالن تمیز دارای تهویه مناسب باشید.

ژلیش ناخن در بارداری

روند پاک کردن ژلیش از روی ناخن

فرآیند حذف ژلیش را در مکانی با تهویه مناسب انجام دهید تا استون و دیگر مواد پاک کننده را تنفس نکنید. برای این کار اغلب از استون 100 درصد استفاده می شود تا بستر ناخن خشک شود. در صورتی که پاک کردن ژلیش به درستی و توسط یک ناخن کار با تجربه انجام شود، آسیبی به ناخن ها وارد نخواهد کرد.

قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش

به یاد داشته باشید که نور ماوراء بنفشی که برای خشک شدن لاک ناخن (به ویژه در سالن ها) استفاده می شود، اشعه UV ساطع می کند. اگرچه طبق گفته سازمان غذا و دارو (FDA) قرار گرفتن در معرض اشعه در طی فرآیند خشک شدن ژلیش به طور معمول حداقل است و باعث نگرانی عمده نمی شود، برای جلوگیری از عارضه اشعه های مضر می توانید از ضد آفتاب استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که بارداری می تواند پوست را حساس تر کند، بنابراین ممکن است بخواهید از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش به طور کلی صرف نظر کنید و ژلیش ناخن بدون UV یا نوع دیگری از لاک را انتخاب کنید.

خلاصه مطلب

اگرچه برخی کارشناسان ژلیش ناخن را در دوران بارداری مجاز می دانند، ولی پژوهش های کافی در این زمینه انجام نشده است. فرمولاسیون برندهای مختلف لاک ژل باهم متفاوت است و نحوه عملکرد آن ها نیز یکسان نیست. بنابراین قبل از انجام ژلیش ناخن، با پزشک خود صحبت کنید.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات