ایمنی مانیکور ناخن در بارداری

0 54

در دوران بارداری باید از بسیاری از فعالیت های مرتبط با زیبایی اجتناب کرد، مانند درمان هایی که نیاز به مواد خاص و پیرسینگ دارند. از آن جایی که مانیکور معمولا شامل انواع مواد شیمیایی است، طبیعی است که افراد باردار نگران ایمنی آن در بارداری باشند.

خوشبختانه انجام مانیکور (و پدیکور) به طور کلی در دوران بارداری بی خطر است. با این حال، برای حفظ ایمنی مادر و جنین لازم است اقدامات احتیاطی انجام شود.

بسیار مهم است که سالن ناخنی که به آن می روید تهویه مناسب داشته باشد و با دستورالعمل های اولیه تمیزی مطابقت داشته باشد.

مانیکور در دوران بارداری

رسیدگی به ظاهر خود حس خوبی به خانم ها می دهد، رفتن به سالن آرایشی برای انجام پدیکور یک شیوه عالی برای رهایی از استرس و تنش است.

در سه ماهه سوم بارداری کوتاه کردن ناخن ها کمی دشوار می شود، شما می توانید با رفتن به سالن زیبایی ناخن، بدون نگرانی از مانیکور خود لذت ببرید و به ظاهر خود توجه داشته باشید.

آیا مانیکور برای جنین بی خطر است؟

انجام مانیکور در دوران بارداری برای مادر و جنین بی خطر است، به شرط این که به یک سالن تمیز دارای تهویه مناسب که از محصولات ایمن و غیر سمی استفاده می کند، بروید.

خطر اصلی مانیکور در بارداری، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی سمی (که در سالن های ناخن به جز در شرایط شدید بعید است) و عفونت است.

مانیکور ناخن در بارداری

ملاحضات ایمنی انجام مانیکور در دوران بارداری

مانیکور و پدیکور کردن ناخن ها در دوران بارداری ایمن است. روش کار همه سالن های زیبایی یکسان نیست. بنابراین حتماً سالن مورد نظر خود را ارزیابی کنید تا مطمئن شوید که از اقدامات احتیاطی مناسب پیروی می کند. موارد زیر را در هنگام دریافت خدمات زیبایی ناخن در نظر داشته باشید:

تهویه سالن را بررسی کنید

سیستم تهویه در سالن زیبایی ناخن بسیار مهم است، زیرا شما ممکن است از مواد شیمیایی که برای مشتریان دیگر استفاده می شود، استنشاق کنید. یک سیستم تهویه خوب از این امر جلوگیری می کند و از تازه ترین هوای ممکن اطمینان حاصل می کند.

تهویه خوب بسیار مفید است. برخی از افراد در دوران بارداری حس بویایی قوی را تجربه می کنند که می تواند در مواجهه با بوهای شدید باعث تهوع، سردرد یا سرگیجه شود.

پنجره های باز، میزهای مانیکور دارای تهویه داخلی به سمت بیرون و سیستم های خاص برای بیرون کشیدن گرد و غبار و بخارات شیمیایی هوا به بیرون از سالن بهترین هستند.

اطمینان حاصل کنید که همه وسایل تمیز است

سالنی را انتخاب کنید که به استانداردهای پاکیزگی دقیق پایبند باشد. ابزارها یا سطوحی که به درستی تمیز نشده اند، خطر عفونت دارند. همچنین در صورت بریدگی پوست، احتمال بروز عفونت بیشتر می شود، بنابراین بهتر است در صورت داشتن زخم روی دست یا پا تا زمان بهبودی از درمان زیبایی خودداری کنید.

شما همچنین می توانید وسایلی مانند قیچی، ناخن یا سوهان را با خود به همراه داشته باشید.

کارکنان سالن را از بارداری تان مطلع کنید

مطمئن شوید تا متخصصی که مانیکور، پدیکور یا ماساژ را به شما ارائه می دهد، از بارداری شما آگاه است. همچنین از مانیکوریست خود بخواهید تنها از درمان های ایمن بارداری ازجمله لوسیون، اسکراب و سوهان استفاده کند.

مانیکور ناخن در بارداری

در مورد نوع مواد شیمیایی مورد استفاده سوال کنید

کارکنان سالن ناخن باید به طور دقیق به شما توضیح دهند از چه نوع مواد شیمیایی استفاده می کنند. انواع مواد شیمیایی مانند استون، تولوئن، فرمالدهید و موارد دیگر در خدمات مختلف کاربرد دارند.

از خدماتی که در آن از محصولات غیرمطمئن استفاده می شود خودداری کنید و از کارکنان بخواهید تا برگه تاییدیه ایمنی مواد شیمیایی (MSDS) را به شما نشان دهند. این برگه شامل اطلاعات مربوط به خطرات مواد شیمیایی مورد استفاده است.

خلاصه مطلب

با رعایت نکات بالا می توانید با اطمینان خاطر، ناخن های خود را در دوران بارداری مانیکور کنید. با پیروی از دستورالعمل های ایمنی از عفونت و سایر خطرات احتمالی جلوگیری کنید.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات