آیا پاکسازی صورت در دوران بارداری بی خطر است؟

0 4,801

تغییرات بارداری گاهی می تواند ناراحت کننده باشد، زیرا باعث می شود پوست دچار لکه، خشکی یا چربی شود. بسیاری از چیزها در هنگام بارداری ممنوع هستند، طبیعی است که بخواهید در مورد ایمنی فعالیت های به ظاهر ساده مانند پاکسازی صورت اطلاع کسب کنید.

پاکسازی پوست در دوران بارداری

در دوران بارداری ممکن است متوجه تغییراتی در پوست خود شوید، این تغییرات هورمونی شامل بروز ناگهانی آکنه، افزایش رنگدانه پوست، ایجاد ترک های پوستی، خشکی پوست و خارش است.

تغییرات پوستی می تواند ناراحت کننده باشد، پاکسازی صورت روشی عالی برای کمک به افزایش روحیه است.

مراحل پاکسازی شامل بخور صورت، لایه برداری، استخراج جوش از زیر پوست، ماساژ پوست و استفاده از ماسک صورت است.
هر بارداری متفاوت است. اگر نگران ایمنی پاکسازی صورت هستید با پزشک خود مشورت کنید.

آیا پاکسازی صورت برای جنین بی خطر است؟

روش های بسیاری برای درمان پوست صورت وجود دارد، از جمله محصولات نامحدود مراقبت از پوست، بخور و ماساژ صورت، میکرودرم، لایه برداری شیمیایی، نور درمانی، لیزر و موارد دیگر. اما همه این درمان ها در دوران بارداری ایمن نیستند و ایمنی آن ها به نوع پوست صورت و مواد تشکیل دهنده مورد استفاده بستگی دارد.

به خاطر داشته باشید که هرچه شکم بزرگ تر می شود، دراز کشیدن مادر به پشت سخت تر می شود. بنابراین بهتر است قبل از سه ماهه سوم بارداری پاکسازی صورت را انجام دهید. به طور کلی سه ماهه دوم بارداری بهترین مرحله برای درمان های مختلف است.

مزایای پاکسازی صورت در دوران بارداری

پاکسازی صورت در بارداری افزون بر احساس آرامش می تواند به بهبود شرایط خاص پوست کمک کند.

حتما در مورد ایمنی مواد تشکیل دهنده مورد استفاده و سایر روش های درمانی با پزشک مشورت کنید. پس از تایید پزشک از مزایای پاکسازی صورت بهره مند شوید.

درمان مشکلات پوست

با استفاده از محصولات ایمن مراقبت از پوست می توانید به درمان برخی از مشکلات پوستی دوران بارداری از جمله خشکی، چربی، تیرگی و آکنه کمک کنید. نکته مهم این است که مواردی را پیدا کنید که برای جنین بی خطر باشد و آن را در روال مراقبت از پوست خود قرار دهید تا بهترین نتیجه را بدست آورید.

آرامش

بارداری می تواند یک تجربه شاد ولی استرس زا باشد. بهترین مزیت پاکسازی صورت احساس آرامش آن است. این امر باعث کاهش اضطراب و بهبود خلق و خو می شود.

ملاحظات ایمنی

مانند بیشتر موارد در بارداری، پاکسازی ایمن و مناسب صورت نیاز به مشورت با پزشک دارد. پژوهش های محدودی در مورد بسیاری از ترکیبات مراقبت از پوست وجود دارد، بنابراین اگر از ایمنی محصولی مطمئن نیستید، از مصرف آن خودداری کنید. در دوران بارداری باید از برخی درمان های پوستی اجتناب شود، از جمله موارد زیر:

درمان های خشن

در مورد لایه برداری های شیمیایی پوست با محصولات رتین آ (RETIN A)، درمان میکرودرم و لیزر هشدار داده شده است. پوست در دوران بارداری بسیار حساس می شود، بنابراین درمان های خشن می تواند باعث تحریک آن شود.

لایه برداری های شیمیایی قوی باعث نفوذ به لایه های عمیق تر پوست می شود و از طریق جریان خون به جنین آسیب می رساند.

رتینول

در برخی از محصولات مراقبت از پوست، از رتینول یا رتینوئید استفاده می شود. به طور کلی در دوران بارداری باید از این ماده خودداری کرد، زیرا با خطر نقایص هنگام تولد همراه است.

در عوض توصیه می شود از محصولات حاوی اسید آزلائیک، اسید گلیکولیک و مقادیر کم سالیسیلیک اسید، بنزوئیل پراکسید موضعی و ویتامین C استفاده کنید، زیرا برای درمان آکنه در بارداری بی خطر هستند. این موارد به لطافت، شفافیت و روشنی پوست کمک می کنند. همچنین برای هیدراته کردن پوست از اسید هیالورونیک و روغن هسته انگور استفاده کنید.

گزینه دیگر یک ماده طبیعی به نام بکوچیول است، که می تواند جایگزین رتینول شود. این ماده مانند رتینول باعث محو کردن لکه های تیره می شود. بکوچیول همچنین اثر آرام بخش و تسکین دهنده ای روی پوست دارد.

هیدروکینون

هیدروکینون یک ماده روشن کننده پوست است که در کرم های ضد لک و تیرگی یافت می شود. هیدروکینون خطر ناهنجاری های اساسی را افزایش می دهد و می تواند به جنین آسیب برساند. بنابراین باید از محصولات حاوی این ماده در طول بارداری خودداری کرد، زیرا مقدار قابل توجهی از آن به راحتی در پوست جذب می شود.

خلاصه مطلب

پاکسازی صورت روشی برای خود مراقبتی از پوست در بارداری است. البته شما باید در این دوران حساس اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید و از مواد شیمیایی که برای جنین مضر هستند اجتناب کنید. یک روال مراقبت از پوست را رعایت کنید تا پوستی سالم و درخشان داشته باشید.

همیشه باید پیش از هر درمانی با پزشک مشورت کنید تا از سلامت خود و فرزندتان اطمینان حاصل کنید.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات