کارهای زیبایی خطرناک در دوران بارداری

نبایدهای بارداری

0 933

استفاده از ماسک جلبک دریایی

استفاده از ماسک جلبک دریایی در دوران بارداری توصیه نمی شود، چرا که این ماسک می تواند درجه ی حرارت بدن را به طور قابل توجهی افزایش دهد و گرمای زیاد ممکن است باعث ایجاد احساس ضعف و حتی بیهوشی گردد. دمای بالای بدن، به ویژه در سه ماهه اول بارداری می تواند منجر به نقایص مادر زادی نیز بشود.

همچنین معمولا به هنگام استفاده از ماسک باید به پشت دراز بکشید که دراز کشیدن به پشت برای دوران بارداری مناسب نیست، چرا که در این حالت رحم بر روی رگ های اصلی که خون را از پاها به سمت قلب بر می گردانند، فشار وارد می کند و باعث ایجاد سرگیجگی و کاهش جریان خون به سمت جنین خواهد شد.

نبایدهای بارداری

در حالت کلی، باید از رفتن به حمام داغ، سونا، حمام چرخابی، حمام لجن، آبگرم درمانی و هر جایی که بدن شما را بیش از اندازه گرم می کند، اجتناب کنید، مگر این که بتوانید دما را پایین تر از 102 درجه ی فارنهایت (8/38 درجه ی سانتیگراد) نگه دارید. همچنین همیشه باید به احساسی که دارید، توجه کنید و اگر احساس گرما داشته باشید از آن مکان بیرون بروید.

آویز ناف

استفاده از آویز ناف در دوران بارداری بی خطر است، اما اگر تا به حال آویز ناف نداشته اید، بهتر است به دلایلی که در ادامه بیان می کنیم، تا زمان زایمان خود صبر کنید.

اولین دلیل این است که شکم شما در دوران بارداری بزرگ تر شده و کشیده می شود و ناحیه ی اطراف آویز ناف می تواند دردناک شود. با کیپ شدن پوست در اطراف آویز، پاک نگه داشتن این ناحیه نیز مشکل خواهد بود و در صورتی که این ناحیه آلوده شود، می تواند باعث بروز زخم شود.

دلیل بعدی این است که قبل از زایمان باید آویز ناف را در آورید، چرا که در صورت نیاز به عمل سزارین نباید هیچ گونه ماده ی فلزی در ناحیه ای که قرار است برش داده شود، وجود داشته باشد.

وسیله ای که برای بستن عروق خونی در طول عمل جراحی استفاده می شود، یک ابزار الکتریکی است که می تواند به حلقه ی فلزی و بافت اطراف آن آسیب برساند. حتی اگر آویز ناف، فلزی نیست، احتمال خراب شدن آن وجود دارد و بهتر است آن را قبل از رفتن به بیمارستان در آورید.

انجام خالکوبی و تاتو

نبایدهای بارداری
نبایدهای بارداری

انجام خالکوبی به دلایل زیر در دوران بارداری مجاز نیست:

هپاتیت B و ایدز (HIV) دو مورد از بیماری هایی هستند که از طریق مایعات به بدن منتقل می شوند. در صورت استفاده از سوزن آلوده به هنگام انجام خالکوبی، امکان دارد تا به این بیماری ها مبتلا شوید و ممکن است حتی آن ها را به جنین نیز منتقل کنید.

از تاثیر رنگ و جوهر خالکوبی بر روی جنین، اطلاعات دقیقی در دسترس نیست. مقدار کمی از مواد شیمیایی که برای افراد بزرگسال خطرناک است، می تواند تاثیر بسیار بیشتری بر روی جنین داشته باشد.

همچنین این نکته را نیز در نظر داشته باشید که به دلیل تغییرات پوستی در دوران بارداری ممکن است شکل خالکوبی که در دوران بارداری انجام می دهید، پس از زایمان تغییر یابد.

 

3 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات