ژلیش ناخن در دوران شیردهی

0 2,033

تغییرات بارداری بلافاصله پس از زایمان پایان نمی یابد و هورمون ها همچنان تا زمان بهبودی در حال نوسان هستند. بسیاری از مادران شیرده در مورد آنچه می خورند و فعالیتی که انجام می دهند محتاط هستند، به همین دلیل خدمات آرایشی ممکن است برای آن ها نگران کننده باشد، خوب است بدانید که محصولات زیبایی مانند لاک ناخن، می تواند در این دوران حساس به روشی ایمن استفاده شود.

ژلیش ناخن چیست؟

ژلیش ناخن از جمله خدمات زیبایی ناخن است که از لاک مبتنی بر ژل استفاده می کند. لاک توسط نور UV یا LED روی سطح ناخن خشک می شود. امروزه می توان از ژلیش ناخن در خانه استفاده کرد که در این صورت به یک سری ابزار و تکنیک نیاز است. بسیاری از مارک های لاک ژل از فرمول هایی تشکیل شده که به طور معمول بسیار سریع تر از لاک معمولی خشک می شوند و دوام بیشتری دارند.

آیا می توان در دوران شیردهی از ژلیش ناخن استفاده کرد؟

محصولات ناخن (برای مصارف شخصی و سالن) توسط سازمان غذا و دارو تنظیم می شوند، اما بیشتر فرمول های ژلیش حاوی مواد شیمیایی هستند. با وجود این که FDA خاطر نشان می کند که ناخن می تواند به عنوان سپر عمل کرده و از جذب مواد شیمیایی جلوگیری کند، ولی بهتر است برای انجام ژلیش ناخن در دوران شیردهی با پزشک خود مشورت کنید.

برای حذف ژلیش از پوشر کوتیکول و مواد پاک کننده لاک ناخن استفاده می شود. از آن جا که استون توسط تجزیه الکل ایزوپروپیل تولید می شود، در مقادیر زیاد می تواند مضر باشد.

روند حذف ژل از روی ناخن اغلب با یک مایع مبتنی بر استون انجام می شود. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در مورد برخی از حلال های آلی (مانند تولوئن) و حلال های پاک کننده (مانند استون) به دلیل عوارض بالقوه ای که برای مادران شیرده دارند، هشدار داده است.

نکته قابل توجه این است که استون را می توان در بستر ناخن قرار داد و تماس آن با پوست را به حداقل رساند. با این حال طبق توصیه CDC قبل از استفاده از هرگونه پاک کننده با پزشک خود صحبت کنید.

ژلیش ناخن در شیردهی

مزایای ژلیش ناخن

ژلیش بر روی ناخن های مانیکور شده بسیار جذاب است. ماندگاری ژلیش حدود 3 تا 4 هفته طول می کشد و از آن جا خیلی سریع خشک می شود در برابر تراشه یا خراش مقاوم است.

ژلیش باعث درخشش عالی ناخن می شود، براق به نظر می رسد و روکش ضخیمی ایجاد می کند، بنابراین ناخن ها تا مدت ها ظاهر تازه ای دارند.

ملاحضات ایمنی

نکات زیر را برای استفاده از لاک ژل در دوران شیردهی در نظر بگیرید:

از خشک کردن بیش از حد ژل خودداری کنید

مدت زمان لازم برای خشک شدن لاک ژل داخل دستگاه را رعایت کنید. قرار گرفتن ژل بر روی ناخن برای مدت زیاد در داخل دستگاه، باعث می شود ناخن ها شکننده و ضعیف شوند. بنابراین اجازه دهید مدتی ناخن ترمیم و احیا شود و بین جلسات مانیکور ژل به ناخن ها استراحت دهید. ژلیش ناخن ماندگاری طولانی دارد و تا 2 هفته می تواند روی بستر ناخن خشک بماند. برداشتن لاک ژل نیاز به استون دارد که ناخن و پوست اطراف آن را خشک می کند، پس از آن باید از روغن کوتیکول استفاده شود.

در برابر اشعه UV از خود محافظت کنید

در سالن ها برای خشک شدن پوشش ژلیش روی ناخن از نور UV یا LED استفاده می شود. (بیشتر محصولات ژلیش خانگی به این اشعه نیاز ندارند). برای محافظت بیشتر پوست در برابر اشعه از ضد آفتاب استفاده کنید.

به دنبال تهویه مناسب باشید

اگر تصمیم دارید برای انجام ژلیش ناخن به سالن بروید، حتما تهویه آن را بررسی کنید. محیط باید از تهویه مناسب برخوردار باشد تا از استنشاق بخار مواد شیمیایی جلوگیری شود.

ژلیش ناخن در شیردهی

خلاصه مطلب

در مورد استفاده از لاک ژلیش در دوران شیردهی با پزشک مشورت کنید. این خدمات زیبایی به طور کلی باعث قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مختلف می شود. بنابراین اگر قصد انجام ژلیش ناخن را دارید، شیشه لاک را به مطب پزشک خود ببرید یا خودتان مواد تشکیل دهنده و فرمولاسیون آن را بررسی کنید. ناخن ها می توانند به عنوان مانعی برای جذب احتمالی مواد شیمیایی عمل کنند، اما پاک کننده های مبتنی بر استون ممکن است روی پوست قرار بگیرند (مقدار آن نسبتا ناچیز است).

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات