روش های پیشگیری از بواسیر

0 79

پیشگیری از بواسیر

با تغییر در سبک زندگی و پیروی از عادت های سالم می توان از بواسیر جلوگیری کرد و روند بهبود آن را سرعت بخشید. اولین و مهم ترین اقدامات لازم برای پیشگیری از یبوست عبارت است از:

– رژیم غذایی سرشار از فیبر داشته باشید، از جمله مقدار زیادی میوه، سبزیجات، غلات کامل و لوبیا مصرف کنید.

– آب به مقدار زیاد بنوشید (روزانه 8 تا 10 لیوان).

– مرتب ورزش کنید، حتی اگر تنها در حد پياده روی كوتاه و سريع وقت دارید. هنگامی که نیاز به دفع مدفوع دارید، برای رفتن به دستشویی منتظر نمانید. نگه داشتن مدفوع می تواند باعث خشک و سخت شدن دفع شود. همچنین سعی کنید هنگام اجابت مزاج خیلی زور نزنید و زیاد در دستشویی نمانید، زیرا این کار فشار بیشتری به ناحیه مقعد وارد می کند. (از پزشک خود در مورد مصرف مکمل فیبر یا ملین سوال کنید)

تمرینات کگل را روزانه انجام دهید. کگل گردش خون در ناحیه مقعد را افزایش داده، عضلات مقعد را تقویت کرده و از بروز بواسیر پیشگیری می کند. این تمرین همچنین با تقویت عضلات اطراف واژن و مجاری ادرار، به بهبودی پس از زایمان کمک می کند.

پیشگیری از بواسیر

زمان لازم برای تماس با پزشک

در مواردی که روش های خانگی تسکین درد بواسیر بی فایده یا خونریزی مقعدی شدید باشد، باید با پزشک تماس گرفت. (هرگونه خونریزی مقعدی باید توسط پزشک بررسی شود.)

همچنین اگر بواسیر سفت و دردناک شود نیز باید با پزشک تماس گرفت، زیرا احتمال ایجاد یک لخته خون در داخل مقعد یا ترومبوز وجود دارد. درمان هموروئید ترومبوزه (ترومبکتومی)، جراحی کوچکی است که در طی آن جراح در مطب خون را از هموروئید تخلیه می کند.

در برخی موارد لازم است برای کوچک کردن هموروئید به متخصص مراجعه کرد. در این شرایط به ندرت جراحی جزئی نیاز می شود.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات