ایده هایی برای نظم دهی اسباب بازی های کودکان

0 194

اسباب بازی کودکان روز به روز به مناسبت های مختلف چند برابر می شود. اسباب بازی ها فضای زیادی را اشغال می کنند و اگر نامرتب و شلخته روی زمین رها شوند، ظاهر اتاق را به هم می ریزند.

با نظم دهی عالی و چیدمان مناسب اسباب بازی ها، به ذخیره فضای اتاق کمک کنید و کنترل بیشتری بر وسایل داشته باشید. یک سیستم نظم دهی اسباب بازی حتی باعث می شود بچه ها بتوانند اسباب بازی های شان را پیدا کنند و خود آن را در جای خود بگذارند.

ایده های نگه داری از اسباب بازی ها را کشف کنید تا سازماندهی مجموعه عروسک ها، بلوک ها، توپ ها، بازی ها و موارد دیگر برای تان آسان شود. بیشتر این طرح ها به بچه ها امکان دسترسی راحت (و کنار گذاشتن) را می دهند و به پرورش استقلال در سنین جوانی کمک می کنند.

سازماندهی اسباب بازی های کودک

سازماندهی اسباب بازی های کودک برای اولین بار دشوار است، برخی وسایل کوچک و متعدد یا بسیار بزرگ هستند. با این حال هر چقدر هم که اسباب بازی ها پیچیده و متنوع باشند، هنوز هم می توانید از داشتن یک سیستم سازمان یافته بهره مند شوید.

صندوق اسباب بازی: اسباب بازی نوزادان و کودکان کوچک به طور معمول سبک، نرم و بدون لبه های تیز است. در این مرحله به احتمال زیاد هنوز تعداد زیادی اسباب بازی وجود ندارد. یک صندوق اسباب بازی ساده درب دار می تواند برای نظم دهی تمام وسایل مفید باشد. صندوق های چوبی می توانند فضای زیادی را اشغال کنند در حالی که صندوق های پلاستیکی برای اتاق بازی بهتر هستند و در صورت لزوم جابجایی آن از اتاقی به اتاق دیگر آسان تر است. (صندوق اسباب بازی باید دارای لبه های گرد و صاف باشد)

سطل های اسباب بازی: سطل های اسباب بازی که جلوی آن دسترسی باز دارد، گزینه خوبی برای بچه هایی است که به اندازه کافی بزرگ هستند تا اسباب بازی های خود را بیرون بیاورند و بعد از اتمام بازی آن ها را سر جای خود قرار دهند.

ایده نظم دهی اسباب بازی

سازماندهی انواع پازل

پازل ها نه تنها سرگرم کننده هستند، بلکه در هر سنی مهارت های مهمی را به بچه ها آموزش می دهند. نوزادان و کودکان نوپا می توانند با انواع مناسبی از بلوک ها و قطعات بزرگ (متناسب با دست های کوچک خود) بازی کنند. بچه های بزرگ تر از چالش با یک پازل چوبی اره منبت کاری لذت می برند، به ویژه جورچین هایی که شخصیت های مورد علاقه آن ها را دارند.

قفسه های پازل: پازل ها برای دست های کوچک کودکان بسیار عالی هستند، اما نگه داری از آن ها سخت است. قفسه های ویژه پازل برای سازماندهی این نوع پازل ها مناسب است. این قفسه های فلزی یا چوبی باعث می شود که پازل ها به طور مرتب روی یکدیگر قرار بگیرند.

کتاب خانه: پازل های موجود در باکس ها را در قفسه های کتاب قرار دهید. با پرتاب کردن پازل های جعبه دار با اسباب بازی های دیگر به داخل سطل یا قفسه های اسباب بازی، ممکن است قطعات کوچک از بین بروند یا گم شوند.

سازماندهی اسباب بازی های کوچک

با بزرگ تر شدن بچه ها، آن ها با اسباب بازی های کوچک با قسمت های ریز شروع به بازی می کنند. وسایلی مانند بلوک های چوبی، مجموعه های آموزشی، ست چایخوری، ست غذاخوری، توپ ها، اتومبیل های مسابقه ای و موارد دیگر. در این وضعیت مرتب کردن وسایل دشوار است، حتی ممکن است اجزای مختلف یک مجموعه گم شود.

سیستم ذخیره سازی سطل اسباب بازی ها: برای ذخیره سازی انواع مختلف اسباب بازی ها به صورت طبقه بندی شده و مجزا از سیستم سطل نظم دهنده اسباب بازی استفاده کنید. گاهی لازم است تعداد زیادی سطل پلاستیکی کوچک در کشوهای قفسه دار قرار بگیرند. چیدمان مناسب و در معرض دید بودن سطل ها باعث دسترسی راحت کودک می شود.

قفسه های سطلی کشویی: گزینه دیگر برای مرتب سازی اسباب بازی های کوچک، قفسه های سطلی کشویی است. سطل ها را می توان از قاب کشویی آن بیرون کشید و خارج کرد. با این وسیله حتی می توان در صورت عدم استفاده، اسباب بازی ها را از دید پنهان کرد. شما می توانید سطل ها و کشوها را در ترکیب های مختلف، شکل و اندازه متناسب با فضای خود پیدا کنید.

سازماندهی اسباب بازی های بزرگ

پیدا کردن یک راه خوب برای سازماندهی اسباب بازی های بزرگ می تواند چالش برانگیز باشد. این اسباب بازی ها معمولا روی زمین پخش می شوند و اتاق را به هم ریخته و شلوغ می کنند.

میز بازی: ریل قطار می تواند جاگیر باشد و فضای زیادی را اشغال کند، پیدا کردن یک مکان خوب برای مواردی مانند اتومبیل های مسابقه ای، ماشین های آتش نشانی، صندوق پول اسباب بازی و خانه های کوچک دشوار است. اگر یک میز بازی دارید که ارتفاع آن کم و نزدیک زمین است، می توانید اسباب بازی ها را از کف اتاق بردارید و در آن جا قرار دهید تا بچه ها برای زمان بازی به آن ها دسترسی پیدا کنند.

ایده نظم دهی اسباب بازی

قفسه بندی (طاقچه) سبدها: با استفاده از این قفسه های مناسب اتاق کودک را مرتب کنید. در صورت نیاز سبدها را از قفسه ها جدا کنید تا اسباب بازی قابل مشاهده باشد یا با قرار دادن وسیله داخل قفسه آن را از معرض دید کودک مخفی نگه دارید. این سبدها همچنین می توانند به عنوان کتاب خانه برای نگه داشتن و سازماندهی کتاب های مورد علاقه بچه ها به کار بیایند.

سازماندهی حیوانات عروسکی

قرار دادن وسایل بزرگ داخل قفسه ها باعث از دست رفتن فضای مفید آن می شود. اگر حیوانات عروسکی را داخل کمد قرار دهید، هیچ کس با آن ها بازی نمی کند.

باغ وحش برای ذخیره حیوانات عروسکی: با استفاده از باغ وحش و قفس می توان بسیاری از حیوانات عروسکی را سازماندهی کرد. از آن جا که میله های قفس با سیم کشی ساخته شده اند، شما می توانید حیوانات پولیشی را داخل قفس جمع کرده و آن ها را مرتب کنید. بچه ها هم می توانند با بیرون کشیدن حیوان مورد علاقه خود از طریق میله های انعطاف پذیر، به آن دسترسی پیدا کنند و در آخر اسباب بازی را سرجای خود برگردانند.

سازماندهی بلوک های خانه سازی

بلوک های کوچک خانه سازی مانند لگوها به سادگی در اتاق پخش و روی هم انباشته می شوند. هر مجموعه دارای صدها قطعه کوچک است که بچه ها می توانند با قدرت تخیل خود از آن برای ساخت و تنظیمات خاص استفاده کنند. با این حال همه این بلوک های کوچک را نمی توان در جعبه های اصلی خود نگه داشت، زیرا آن ها به راحتی پاره می شوند.

جعبه بلوک های خانه سازی: ذخیره و سازماندهی بلوک های خانه سازی می تواند چالش برانگیز باشد، اما باکس های بسیار خاصی وجود دارند که تنها برای مرتب سازی و ذخیره از این اشیاء ساخته شده اند. معمولا از باکس های پلاستیکی با تعداد زیادی محفظه کوچک برای ذخیره تجهیزات صنایع دستی، جواهرات، مهره ها و سایر موارد استفاده می شود. این باکس ها اندازه های مختلفی دارند و برای مرتب سازی و ذخیره تعداد زیادی بلوک کوچک به خوبی عمل می کنند.

ایده نظم دهی اسباب بازی

خلاصه مطلب

با افزایش مجموعه اسباب بازی های کودک پس از هر هدیه تولد و مناسبت، سازماندهی آن ها سخت می شود. پخش بودن اسباب بازی ها در اتاق یا گم شدن قطعاتی از آن ها چالش هایی است که والدین با آن روبرو هستند.

شما می توانید چیدمان اسباب بازی های کودک تان را با نظم و یک سیستم مناسب تنظیم کنید و هر چیزی را در جای مناسب و قابل دسترسی قرار دهید. در این صورت کودک تشویق می شود که اتاقش را مرتب نگه دارد.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات