روش های پیشگیری از ویروس کرونا: چگونه کودکان را وادار کنیم دستان شان را به صورت خود نزنند

0 194

کرونا در کودکان

متخصصان می گویند جلوگیری از لمس صورت می تواند به پیشگیری از گسترش ویروس کرونا کمک کند. اما چگونه بچه ها را ترغیب کرد که دستان شان را به صورت نزنند؟

“انگشتت را از بینی بیرون بیاور” عبارتی است که والدین در سراسر جهان به کودکان خود می گویند. کاملا عادی است که کودکان نوپا یا پیش دبستانی انگشت خود را در بینی شان فرو می برند، با وجود اینکه این کاری ناخوشایند و چندش آور است. درگیری والدین برای ممانعت از فرو بردن دست کودکان در بینی شان نیز یکی از موارد معمول است. اما با احتمال گسترش سریع ویروس کرونا، مهمتر از هر زمان دیگری لازم است که کودکان بر عادت دست کردن در بینی غلبه کنند.

ویروس کرونا به طور رسمی SARS- CoV- 2 نامیده می شود و باعث بیماری به نام COVID 19 می شود، توسط ذرات ناشی از سرفه و عطسه پخش می شود، به راحتی قابل انتقال است و رعایت اصول بهداشتی را بیش از هر زمان دیگری مهم می کند. انتقال ویروس می تواند به سادگی لمس دستگیره یا نرده آلوده باشد.

در حالی که شستن دست با آب و صابون یا استفاده از ضدعفونی کننده استاندارد، برای جلوگیری از انتقال ویروس است، متخصصان همچنین توصیه می کنند که صورت خود را لمس نکنید، که انجام این کار برای بچه های کوچک کار سختی است.

جنیفر شو، متخصص اطفال در آتلانتا می گوید: “یکی از راه های ورود میکروب ها، چشم، دهان و بینی است. دست بچه ها را مشغول کنید تا وسوسه نشوند که صورت خود را لمس کنند”. در این جا چند ایده برای جلوگیری از خارش بینی (یا بدتر از آن) آورده شده است.

کرونا در کودکانکرونا در کودکان

1.دستمال همراه داشته باشید

همراه داشتن دستمال کاغذی برای تمیز کردن بینی یا خاراندن پوست کودک، راهی عالی برای جلوگیری از تماس پوستی در زمان بیماری است. دکتر شو می گوید: “دست ها را مرتباً بشویید یا ضدعفونی کنید، بنابراین دست ها در صورت تماس با صورت، تمیز است.”

2. کاری به کودک بسپارید تا با دست خود انجام دهد

تهیه اسباب بازی فیجت برای بچه ها، مانند فیجت اسپینر (فرفره ای) یا فیجت کیوب (مکعبی) راهی عالی برای دور نگه داشتن و مشغول کردن دست ها از صورت و دهان است.

3. موهای بچه ها را از روی صورت شان جمع کنید

دلیل اصلی دیگر تماس دست با صورت، موهای آزاد و بلند کودک است که موجب قلقلک او می شود. تمایل به مرتب کردن و عقب دادن موهای نامنظم از پیشانی می تواند باعث لمس مکرر دست بچه ها به صورتشان شود. دکتر شو می گوید، کوتاه کردن موها یا جمع کردن آن به عقب قدم مهم دیگری در جلوگیری از لمس صورت است و باعث می شود دیگر چیزی صورت آن ها را اذیت نکند.

کرونا در کودکان

4. از افراد بیمار دور بمانید

ممکن است بدیهی به نظر برسد اما همیشه سعی کنید حداقل 1.8 متر با فاصله از افرادی که سرفه یا عطسه می کنند قرار بگیرید. با کمی رعایت بیشتر بهداشت و آگاهی از این که بچه ها دستان شان را کجا می گذارند، می توان نه تنها از COVID19 بلکه از آنفلوانزا و سرماخوردگی نیز پیشگیری کرد.

خبر خوب این است که ویروس با آب و صابون از بین می رود، بنابراین تمیز نگه داشتن دست ها یک خط دفاعی عالی حتی با خاراندن بینی، برای حفاظت در برابر ویروس است.

مترجم: محدثه محمدی

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات