ایمنی خانه برای نوزاد

0 733

ایمن سازی خانه برای کودک

نوزاد شما کنجکاو است و شما نمی توانید این موضوع را سرکوب کنید. با پوشاندن بخش های خطرناک خانه می توانید ایمنی لازم را در خانه ایجاد کنید.

زمانی که کودک شما شروع به چهار دست و پا رفتن در خانه می کند به هر گوشه ای سرک می کشد، طبیعی است که او دوست دارد تا در هر جایی کنکاش کند و دنیای اطراف خود را بشناسد. ایجاد یک خانه ی امن بهترین کاری است که شما به عنوان والد می توانید انجام دهید.
با این کار شما از هرگونه استرس و نگرانی در این باره راحت می شوید و دیگر با هر حرکت نوزادتان نمی ترسید. یک زمان مشخص را تعیین کنید و با همسرتان همه ی بخش های لازم خانه را ایمن کنید. این کار شاید فقط چند ساعت طول بکشد اما سبب آرامش شما و خانواده تان می شود.

ایمن سازی خانه برای کودک

ایمن سازی خانه برای کودکاول به دقت خانه را نگاه کنید. اگر خانه شما پله دارد باید یک نرده ی مناسب برای محافظت از سقوط نوزادتان نصب کنید. این نرده ها در فروشگاه های سیسمونی بزرگ به فروش می رسند و به راحتی می توانید آن را تامین کنید.

پریز برق را جدی بگیرید. نوزادان علاقه دارند تا وسیله های کوچکی را که این طرف و آن طرف می بینند وارد سوراخ های پریز برق کنند. برای پیشگیری کافی است که از درب پوش های مخصوص پریز برق استفاده کنید.

آشپزخانه را فراموش نکنید. کابینت ها یک محل جذاب برای بیشتر بچه ها هستند آنها دوست دارند تا درب کابینت ها را باز کنند و داخل آن را بررسی کنند. انواع قفل ها برای بستن کامل کابینت ها و کشوها موجود است و می توانید از آنها خریداری کنید.

هرگونه وسایل شوینده و لوازم بهداشتی را از جلوی دست نوزادتان بردارید. نوزاد شاید یک ظرف سفید وایتکس را ببینید و فکر کند که این مایع ممکن است شیر باشد. شاید پودر لباسشویی را روی زمین ببیند و سریع به دهان کند. نوزاد شما تفاوت ها را متوجه نمی شود پس باید همه این لوازم را از جلوی دست او بردارید.

داروها نیز در همین وضعیت هشدار قرار دارند، شما باید همه ی قرص ها، شربت ها، قطره ها یا اسپری ها را جمع کنید و دور از دسترس کودک خود قرار دهید.

اگر گاز آشپزخانه جایی است که قد کودک شما به دستگیره ها می رسد باید یک راه برای جلوگیری از دست زدن کودک پیدا کنید. گاردهای محافظ مخصوص در فروشگاه های لوازم ایمنی و سیسمونی موجود هستند.

ایمن سازی خانه برای کودک

ایمن سازی خانه برای کودکترمز فرش برای لبه های فرش نیز از دیگر لوازمی است که اگر منزل شما سرامیک یا سنگ است و روی آن قالیچه پهن است می توانید از آن استفاده کنید تا هنگام حرکت نوزاد به این سمت و آن سمت، فرش زیر دست و پای او سُر نخورد.

اتاق نشیمن، اتاق خواب و هر جایی که درب آن باز است باید خالی از وسیله های خطرناک باشد. یک لبه ی تیز میز یا یک کرم دست و صورت همه می توانند برای نوزاد شما خطر آفرین باشند.

مهم ترین مساله در ایمن سازی خانه، بررسی با دقت است پیش از آنکه نوزاد شما شروع به چهار دست و پا رفتن کند. حادثه خیلی ساده و سریع رخ می دهد و گاه اتفاقاتی می افتد که جبران ناپذیر است.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات