بستن کمربند ایمنی در رانندگی در بارداری

1 1,241

بستن کمربند ایمنی در بارداری

اگر از آن دسته زنانی هستید که در دوران بارداری، قصد رانندگی دارید یا اینکه با ماشین تردد می کنید، شاید برای شما هم این سوال مطرح شود که آیا بستن کمربند ایمنی در دوران بارداری مجاز است یا خیر؟ باید بگوییم بله، مشکلی نیست و کمربند به شما خطری وارد نمی کند. پژوهش ها نشان می دهد که بهترین راه برای محافظت از جنین در حال رشد، در زمان حضور در ماشین یا حین رانندگی، بستن کمربند ایمنی است تا بتوانید از جان خود و جنین تان محافظت کنید.

برای مراقبت از آسیب رسیدن به خود و فرزند درون شکم تان، باید کمربند ایمنی را به درستی ببندید. یک کمربند استاندارد باید یک بند باشد که از روی شانه به سمت شکم و زیر شکم می آید.

بستن کمربند ایمنی در بارداری

کمربند ایمنی باید زیر شکم را نگه دارد، به آرامی و ملایمت روی بدن مادر و زیر شکم را بگیرد. هرگز بخش محکم تر کمربند نباید بالای شکم قرار گیرد؛ اگر فشار شدید در یک تصادف وجود داشته باشد، ممکن است سبب قطع جفت یا آسیب های دیگر به رحم شود.

بستن کمربند ایمنی در بارداری
بستن کمربند ایمنی در بارداری

اگر در ماه های سرد سال هستید و یک کت زمستانی یا ژاکت پوشیده اید و با بستن کمربند ایمنی، احساس گرمای زیاد کردید، کمربند را باز کنید و لباس های تان را کمتر کنید و دوباره کمربند را ببندید.

همیشه کمربند را از شانه بکشید، طوری که کمربند از بین سینه ها به سمت شکم برود. اگر کمربند در موقعیت مناسبی قرار نگرفت، جابجا شوید یا اینکه کمربند را تکان دهید تا در جای مناسب خود قرار بگیرد. کمربند را زیر بازوی دست خود قرار ندهید.

شاید شما هم شنیده باشید که محصولاتی در بازار هستند که موقعیت های مناسب برای کمربند ایمنی را پیشنهاد می دهند اما حقیقت این است که هیچ استانداردی برای این دستگاه ها وجود ندارد و ممکن است با قرار دادن کمربند در محل پیشنهادی دستگاه، احتمال آسیب در تصادف رخ دهد.

بستن کمربند ایمنی در بارداری

کیسه های هوا نیز پیشنهاد خوبی برای محافظت هستند. کیسه های هوا جایگزین نیاز به کمربند ایمنی نیست. البته عدم باز شدن کیسه های هوا نیز می تواند خطرناک باشد.

هنگام رانندگی، صندلی جلو را تنظیم کنید تا از چرخ و داشبور تا جای ممکن فاصله داشته باشد. در عین حال دقت کنید که به راحتی به پدال برسید. اگر فرمان خودروی شما قابل تنظیم باشد می توانید آن را به سمت بالا و دورتر از معده خود قرار دهید.

امن ترین مکان برای نشستن مسافر، صندلی عقب است. برای ایمنی بیشتر می توانید از کمربندهای ایمنی صندلی های عقب نیز استفاده کنید.

چنانچه در زمانی که در خودرو حضور داشتید، دچار حادثه ای هرقدر هم خفیف شدید، در اسرع وقت به یک پزشک متخصص مراجعه کنید. شاید حال شما خوب باشد اما جنین تان آسیب دیده باشد.

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین رای بیشتر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات