درد در رباط های گرد در دوران بارداری

0 536

با بزرگ شدن رحم در حین بارداری ، ممکن است دردهای میانی رباط گرد یا OB / GYN بیشتر شود. این احساس رایج – هر چند ناخوشایند – کششی برای جابجایی رحم در حال رشد ایجاد می کند. بسیاری از خانم ها این احساس را از هفته چهاردهم بارداری خواهند داشت ، اما از سه ماهه دوم به بعد می تواند در هر زمان بروز کند. درد رباط گرد در بارداری غیر معمول نیست و اغلب موقتی است. خوشبختانه چند روش سریع برای تسکین ناراحتی شما وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این تغییر جالب بدن ، از جمله اینکه درد رباط گرد چه حسی دارد ، از چه زمانی شروع می شود و چه مدت طول می کشد، اطلاعاتی آورده شده است.

درد رباط گرد چیست؟

درد رباط گرد زمانی اتفاق می افتد که رباط های لگن که رحم شما را پشتیبانی می کنند شروع به نرم شدن و حتی کشش می کنند. ناراحتی ای که احساس می کنید به دلیل سفت شدن این جفت رباط یا تحریک انتهای عصب مجاور ایجاد می شود. درد رباط گرد نسبتاً شایع است و بین 10 تا 30 درصد زنان باردار را درگیر می کند ، معمولاً در پایان سه ماهه اول و سه ماهه دوم و معمولاً در قسمت تحتانی شکم و کشاله ران احساس می شود.

درد رباط گرد در بارداری

درد رباط گرد در بارداریدرد رباط گرد چگونه است ؟

درد رباط گرد می تواند برای افراد مختلف متفاوت باشد. ممکن است احساس درد ، گرفتگی یا سوزن سوزن شدن کنید. ممکن است احساساتی را در یک یا دو طرف پایین شکم تجربه کنید. هنگام تغییر حالت ناگهانی ، هنگام راه رفتن یا ورزش یا هنگام سرفه ، عطسه یا خندیدن ، بیشتر اوقات متوجه درد خواهید شد. همچنین هنگام غلت خوردن در رختخواب یا هنگام برخاستن از حالت نشسته یا دراز کشیدن ، ممکن است درد رباط گرد داشته باشید.

چه عواملی باعث درد رباط گرد می شود؟

رحم شما توسط نوارهای ضخیم رباط هایی پشتیبانی می شود که از کشاله ران به طرف شکم می روند و به قسمت جلویی رحم متصل می شوند. وقتی رحم شما رشد می کند ، این رباط های پشتیبانی کننده بلندتر می شوند و قطر آنها افزایش می یابد تا وزن اضافی را تحمل کنید و کشیدگی این رباط ها ، باعث درد شدید و درد مبهم در شکم می شود.

درد رباط گرد معمولاً هنگام جابجایی احساس درد بیشتری ایجاد می کند و بیشتر در زنانی که دوقلو یا سه قلو حمل می کنند بیشتر است. از دیگر دلایل ایجاد درد در ناحیه تحتانی شکم می توان به افزایش حجم خون (بدن شما برای پرورش کودک خون بیشتری می دهد) و تجمع پوشش داخلی رحم اشاره کرد.

درد رباط گرد از چه زمانی در بارداری شروع می شود؟

درد رباط های گرد می تواند در پایان سه ماهه اول شروع شود ، اما در بیشتر زنان درد در هفته 14 احساس می شود . این ناراحتی بارداری می تواند تا سه ماهه دوم بارداری نیز ادامه داشته باشد ، اما تقریباً همیشه بعد از زایمان پایان می یابد. در آن مرحله ، سطح هورمون ها به طرز چشمگیری کاهش می یابد و رحم شما به اندازه طبیعی قبل از بارداری باز می گردد.

درد رباط گرد چه مدت طول می کشد؟

درد رباط گرد ممکن است مختصر باشد یا چند ساعت طول بکشد (رمز و راز دیگری از بارداری است!) ، اما ماهیت آن معمولاً موقتی است و چند ثانیه طول می کشد.

درد رباط گرد با گرفتگی شکم چه تفاوتی دارد؟

متأسفانه ، هیچ روش مشخصی برای تشخیص تفاوت درد در رباط گرد و گرفتگی معده در دوران بارداری وجود ندارد ، زیرا هر دو در یک ناحیه از شکم قرار دارند و باعث درد یکسان می شوند. اما به طور کلی ، درد رباط گرد با فعالیت های مختلف بهبود می یابد . از طرف دیگر ، گرفتگی های معده با تغییر وضعیت شما به سرعت برطرف نمی شود.

درد رباط گرد در بارداری

درد رباط گرد در بارداریچگونه می توانید درد رباط گرد را کنترل کنید؟

با کمک چند مرحله می توانید درد رباط گرد را کنترل کرده و ناراحتی را تسکین دهید:

پاهای خود را بالا نگه دارید.

پاهای خود را در حالت ریلکس و آرام قرار بدهید. در دوران بارداری بیشتر باید به فکر آرامش اندام خود باشید به خصوص اگر پا و مچ پا متورم شده باشد.

به پاهای خود باند ببندید.

بله ، بستن یک باند که روی برآمدگی و یا تورم پاهای شما ایجاد شده می تواند درد رباط گرد را تسکین دهد.

از حرکات ناگهانی خودداری کنید.

حرکات ناگهانی سریع در وهله اول می توانند باعث درد شوند ، بنابراین به خود یادآوری کنید که از حالت نشسته یا دراز کشیدن به آرامی تغییر کنید.

مسکن مصرف کنید.

داروی تجویز شده برای درد رباط گرد ضروری نیست ، اما می توانید از پزشک خود بپرسید که آیا استفاده از گزینه بدون نسخه مانند استامینوفن در بارداری بی خطر است.

قبل از عطسه خود را خم کنید.

احساس سرفه یا عطسه بزرگ می کنید؟ اگر قبل از این اتفاق کمی باسن خود را خم کنید ، این ترفند می تواند از درد رباط دور تسکین یابد.
برای تمرینات راحت تر برنامه ریزی کنید.

اگر در حین ورزش ، درد رباط گرد کاملاً شما را آزار می دهد ، از شدت تمرینات خود بکاهید.

چه موقع در مورد درد رباط گرد به پزشک مراجعه کنید؟

اگر استراحت در یک موقعیت راحت باعث تسکین دردهای شما نمی شود یا اگر علائم شدید شد ، با پزشک خود تماس بگیرید. اگر درد مکرر است و با علائم دیگری از جمله تب ، لرز ، خونریزی ، لکه بینی ، ترشحات واژن یا سبکی سر همراه است ، بلافاصله تماس بگیرید. اگر شما دچار حالت تهوع ، استفراغ ، درد یا سوزش در هنگام ادرار کردن ، کمردرد یا فشار در ناحیه لگن شوید ، یا اگر بیش از چهار انقباض در ساعت دارید ، تماس با پزشک مهم است. (زیرا این دردها ممکن است نشانه زایمان هم باشد )

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات