سرماخوردگی در دوران بارداری

0 1,469

سرماخوردگی در بارداری

سرماخوردگی یکی از شایع ترین بیماری ها در جهان محسوب می شود. ویروس ها از مهم ترین دلایل سرماخوردگی شناخته می شوند. علائم سرماخوردگی، نشانه های سطحی تا شدیدی را ممکن است داشته باشد.

گلو، بینی، سینه، گوش ها و سینوس ها از مهمترین اعضایی هستند که در سرماخوردگی، درگیر بیماری می شوند.

سرماخوردگی در بارداری

تاثیر سرماخوردگی در بارداری بر جنین

در دوران بارداری برخی بیماری ها می تواند برای زن باردار جدی محسوب شود، جنین مواد مغذی را برای رشد از بدن مادر می گیرد و چنانچه مادر درگیر ویروس و بیماری شود، می تواند بر رشد و وضعیت سلامت جنین نیز اثر بگذارد. اما سوال خیلی از زنان باردار این است که آیا سرماخوردگی نیز می تواند بر سلامت جنین اثرات سوء داشته باشد؟

پاسخ این است که با اینکه سرماخوردگی می تواند در دوران بارداری سختی های خاص خود را داشته باشد اما آسیبی به سلامتی مادر و جنین وارد نمی کند.

سرماخوردگی یا آنفولانزا؟

سرماخوردگی در بارداری
سرماخوردگی در بارداری

سرماخوردگی دارای علائمی مانند گلو درد، کیپ شدن یا آبریزش بینی، عطسه یا سرفه است اما آنفولانزا با تب، درد های عضلانی، تعریق و سردرد همراه است. اگر در دوران بارداری احساس کردید که به آنفولانزا مبتلا شدید، سریع به پزشک مراجعه کنید زیرا این بیماری می تواند برای شما و جنین تان خطرناک باشد.

شما در دوران بارداری با تغذیه مناسب و مصرف انواع مواد غذایی مفید برای سلامتی و تقویت سیستم ایمنی بدن، می توانید از ابتلا به سرماخوردگی شدید جلوگیری کنید. استفاده از مکمل های ویتامین نیز در صورتی که با تایید پزشک باشد می تواند بدن شما را در مقابل حملات ویروس ها مقاوم تر کند.

سرماخوردگی در بارداری

از قرار گرفتن در مکان هایی که اشخاص بیمار آنجا حضور دارند؛ پرهیز کنید. هر جا احتمال دادید که کسی سرماخورده یا مبتلا به آنفولانزا است؛ آن مکان را ترک کنید و سپس دست و صورت خود را کامل با صابون بشویید.

در فصل سرما از غذاها و نوشیدنی های گرم استفاده کنید؛ به لباس ها و پوشش خود دقت کنید.

برای درمان سرماخوردگی بارداری چه باید کرد؟

سرماخوردگی در بارداری
سرماخوردگی در بارداری

استراحت کنید، غذای مفید بخورید. آب بیشتری بنوشید، بخور بدهید. اگر قصد استفاده از هر نوع قرص، شربت یا اسپری را دارید، حتما پیش از استفاده با پزشک مشورت کنید.

به هیچ عنوان به طور خودسرانه دارو استفاده نکنید، شما در دوران بارداری قرار دارید و هر گونه اشتباهی ممکن است سلامتی شما و جنین تان را به خطر بیندازد.

همچنین اگر قصد استفاده از دمنوش های گیاهی یا جوشانده های طب سنتی را دارید، باز هم با پزشک مشورت کنید. فکر نکنید چون دارو گیاهی است برای شما بدون ضرر است و مشکلی ایجاد نمی کند. برخی از گیاهان دارویی ممکن است موجب سقط جنین یا آسیب های دیگر شود.

 

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات