تاتو کردن در بارداری

0 2,305

تاتو در بارداری

تاتو کردن در دوران بارداری درست نیست. با پیشرفت حاملگی، پوست کشیده می شود و بعد از بارداری دیگر تاتویی که کردید، نسبت به زمانی که آن را انجام دادید شکل دیگری پیدا می کند.

اگر در دوران بارداری قصد دارید که خالکوبی یا تاتو انجام دهید، توصیه می شود به دلیل خطرات ناشناخته ای که وجود دارد، ممکن است که رنگ یا جوهر آن، روی جنین اثر داشته باشد، اگر ضرورتی برای این کار وجود داشت، حتما پس از گذشت 3 ماهه ی اول بارداری این کار را انجام دهید.

تاتو در بارداری

تاتو در بارداریدر صورت رعایت نکردن نکات ایمنی و بهداشتی، سایر خطرات مانند هپاتیت B یا C یا احتمال HIV نیز وجود دارد.

همانطور که گفتیم اگر واقعا ضرورتی برای تاتو در بارداری وجود داشت، باید نزد یک آرایشگر حرفه ای بروید، کسی که در زمان کار همه ی مسایل بهداشتی را رعایت کند. حتما دستکش به دست کند، آرایشگاه تمیز و منظم باشد، از لوازم استریل استفاده کنند، سوزن های یکبار مصرف، لباس و شیشه های جوهر یا رنگ همه باید کاملا بهداشتی باشد.

حنای طبیعی بهترین جایگزین و بسیار ایمن تر است. اگر چه حنا دائمی نیست اما خالکوبی و تاتو با حنا، می تواند زیبا و جذاب باشد. حنای طبیعی فقط برای چند هفته دوام دارد.

تاتو در بارداری

تاتو در بارداریبه این نکته ی مهم دقت کنید که حنای طبیعی، سیاه نیست؛ استفاده از حنای سیاه برای همه ی افراد ایمن نیست، این نوع از حنا دارای پارا فنیلندامین (PPD) است؛ این ماده ی شیمیایی همان ماده ی رایج در رنگ موهای دائمی است. این ماده می تواند سبب سوختگی و تاول شود و درمان آن ممکن است چندین ماه طول بکشد.

اگر فقط برای یک مهمانی قصد دارید تاتو کنید، استفاده از همان حنای طبیعی بهترین گزینه است؛ در دوران بارداری مراقبت از سلامتی خود و جنین تان بسیار مهم است، با تاتو یا هر کاری که احتمال خطر دارد، استرس و نگرانی را به خودتان منتقل نکنید.

کارهای زیبایی خطرناک در دوران بارداری

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات