ترک های پوستی در دوران بارداری

0 2,076

ترک های پوستی در بارداری

یکی از مشکلاتی که برخی از زنان باردار به آن دچار می شوند، ترک های پوستی در بارداری است که به علت کشیده شدن پوست اتفاق می افتد. ترک ها معمولا به صورت رگه های کوچک سفید اتفاق می افتد که روی شکم، ران، باسن و سینه ظاهر می شود.

به دلیل اینکه در دوران بارداری، وزن افزایش پیدا می کند و پوست دچار کشش می شود این مشکل در برخی از زنان ظهور می کند.

علائم کشش پوست به دلیل تغییر در بافت الاستیک است که در زیر پوست قرار دارد. بسته به رنگ پوست هر فرد، این رگه های ترک با رنگ های صورتی، قرمز مایل به قهوه ای، بنفش یا قهوه ای تیره ظاهر می شود. این ترک ها بعدها کم رنگ می شود اما کاملا از بین نمی رود.

ترک های پوستی در بارداری

ترک های پوستی در بارداری

آیا می توان ترک های بارداری را پیش بینی کرد؟

بسیار سخت است و شاید هم بتوان گفت که اصلا نمی توان آن را پیش بینی کرد. هیچ کس نمی تواند با اطمینان بگوید که آیا به ترک های بارداری دچار می شود یا خیر. با این حال برخی از عوامل وجود دارد که می تواند سبب افزایش احتمال بروز ترک های بارداری شود.

پژوهش ها نشان می دهد که ژنتیک نقش مهمی در این مساله دارد. اگر مادر یا خواهر شما به ترک های بارداری دچار شده اند، احتمال دارد شما نیز به این مشکل ابتلا پیدا کنید.

به دلیل افزایش وزن و بزرگ شدن سریع شکم در دوران بارداری، پوست به سرعت دچار حالت کشش می شود و این سبب ترک می شود. اگر شما در شرایط های زیر هستید، احتمال بروز ترک در شما بیشتر است:

افزایش وزن زیاد و سریع

بارداری چندقلویی

وزن بالای جنین

مایع آمنیوتیک زیاد

چطور می توان از بروز ترک های بارداری جلوگیری کرد؟

متاسفانه، نمی توان این کار را انجام داد. امروزه انواع کرم، سرم و روغن وجود دارد که ادعا می کنند می توانند از این ترک ها پیشگیری کنند اما نمی توان به هیچ کدام کاملا اعتماد کرد. مساله ای که فقط کاملا مشهود است، این است که شما می توانید با حفظ رطوبت و چربی پوست از خارش و تحریک بیشتر آن جلوگیری کنید.

ترک های پوستی در بارداری
ترک های پوستی در بارداری

آیا ترک های پوستی درمان می شود؟

خبر خوب این است که پس از زایمان تا 6 یا 12 ماه بعد، این ترک ها به طور چشمگیری کم رنگ می شوند. رنگ دانه های ترک ها محو می شود و تا حد زیادی رنگ پوست خودتان می شود. تنها شاید رگه های کم رنگی باقی بماند.

آیا می توان کاری انجام داد تا ترک ها به طور کامل از بین برود؟

شما نمی توانید آنها را کاملا از بین ببرید اما برخی از گزینه های درمانی وجود دارد که میتواند اثرات قابل توجهی داشته باشد. پس از اتمام بارداری با مشورت با پزشک متخصص پوست می توانید از این راهکارها استفاده کنید.

ممکن است پزشک داروهای موضعی یا لیزر درمانی را برای درمان پیشنهاد کند.

 

0 0 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات